Spring naar bijdragen

Radio Caroline - 14-06-1979 - 0819-1733


Vincent

Aanbevolen berichten

Haha leuk , ik  was toen 28 jaar

Waarschijnlijk was mijn brief op zee in de brug geschreven .

Slecht weer of niet. ik pende er toen op los .

wat bv bij storm als gevolg had dat wat ik schreef  wel eens meedeinde met het slingeren van de boot tijdens het vissen.

Ik zei dan wel eens, oei u ontving mijn chinees geschrift of mijn zeebrief.

Soms schreef ik 2 4 tot 6 pagina's vol, tijdens de wacht in de brug om tijd te sparen aan land. Veel mensen waar ik mee banden ruilde , ontvingen het als extra pakje!

Het leuke is jaren later , 10, 20 jaar later er zelfs mensen waren die een mapje hadden met mijn brieven.

 

Martinja ontving er in de 80s en werd na een tijd mijn zeebrieven  gewoon om ze te ontcijferen. 

Douwe Dijkstra in mindere mate zal ook een slachtoffer zijn geweest van mijn vele velletjes briefpapier. Hans Knot hoorde er ook bij naast vele zeezender fanaten

 

De tijden dat de post nog veel werk had aan pakjes met banden en brieven.

Nostalgie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Haha leuk , ik  was toen 28 jaar

Waarschijnlijk was mijn brief op zee in de brug geschreven .

Slecht weer of niet. ik pende er toen op los .

wat bv bij storm als gevolg had dat wat ik schreef  wel eens meedeinde met het slingeren van de boot tijdens het vissen.

Ik zei dan wel eens, oei u ontving mijn chinees geschrift of mijn zeebrief.

Soms schreef ik 2 4 tot 6 pagina's vol, tijdens de wacht in de brug om tijd te sparen aan land. Veel mensen waar ik mee banden ruilde , ontvingen het als extra pakje!

Het leuke is jaren later , 10, 20 jaar later er zelfs mensen waren die een mapje hadden met mijn brieven.

 

Martinja ontving er in de 80s en werd na een tijd mijn zeebrieven  gewoon om ze te ontcijferen. 

Douwe Dijkstra in mindere mate zal ook een slachtoffer zijn geweest van mijn vele velletjes briefpapier. Hans Knot hoorde er ook bij naast vele zeezender fanaten

 

De tijden dat de post nog veel werk had aan pakjes met banden en brieven.

Nostalgie.

 

Het was geen straf Jean-Pierre.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-10-2019 om 11:52 zei Jan-Fre:

Met om kwart over twaalf in het programma van Herman een brief van forumlid Jean Pierre de zeerover

 

Ik heb me door dit half uur moeten worstelen. Onbeluisterbaar !  Na iedere plaat twee reclames en dito  Caroline jingles gepresenteerd door een discjockey waarvan er dertien in een dozijn zijn. Brrr...

 

Leuk voor 'zeerover'Jean Pierre. Had het verzoek  aangevraagd voor 18 mei, maar werd op 14 juni uitgezonden. Volgens Herman de Graaf kwam dit programma uit Spanje. We weten inmiddels  beter.

 

Wel apart om de reclames terug te horen voor de radiobladen Freewave en de Caroline Radio Club. Vraag me af er na het beluisteren van dit programma nog aanmeldingen zijn gekomen...

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Haha leuk , ik  was toen 28 jaar

Waarschijnlijk was mijn brief op zee in de brug geschreven .

Slecht weer of niet. ik pende er toen op los .

wat bv bij storm als gevolg had dat wat ik schreef  wel eens meedeinde met het slingeren van de boot tijdens het vissen.

Ik zei dan wel eens, oei u ontving mijn chinees geschrift of mijn zeebrief.

Soms schreef ik 2 4 tot 6 pagina's vol, tijdens de wacht in de brug om tijd te sparen aan land. Veel mensen waar ik mee banden ruilde , ontvingen het als extra pakje!

Het leuke is jaren later , 10, 20 jaar later er zelfs mensen waren die een mapje hadden met mijn brieven.

 

Martinja ontving er in de 80s en werd na een tijd mijn zeebrieven  gewoon om ze te ontcijferen. 

Douwe Dijkstra in mindere mate zal ook een slachtoffer zijn geweest van mijn vele velletjes briefpapier. Hans Knot hoorde er ook bij naast vele zeezender fanaten

 

De tijden dat de post nog veel werk had aan pakjes met banden en brieven.

Nostalgie.

 

hier moet ik ook nog brieven liggen, naast JP ontving ik bv ook regelmatig brieven op milieubewust papier uit Rotterdam. De liefhebbers zullen nog wel weten van waar die kwamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bert ree:

hier moet ik ook nog brieven liggen, naast JP ontving ik bv ook regelmatig brieven op milieubewust papier uit Rotterdam. De liefhebbers zullen nog wel weten van waar die kwamen.

 

Bert,

 

Kringlooppapier? Van wie? Ik zou het niet weten. Je houdt me wel 'een worst' voor....

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Bert,

 

Kringlooppapier? Van wie? Ik zou het niet weten. Je houdt me wel 'een worst' voor....

 

Salut

Leendert

hij zou ook nog op de radio te horen zijn als Tony Winter

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik heb me door dit half uur moeten worstelen. Onbeluisterbaar !  Na iedere plaat twee reclames en dito  Caroline jingles gepresenteerd door een discjockey waarvan er dertien in een dozijn zijn. Brrr...

 

Leuk voor 'zeerover'Jean Pierre. Had het verzoek  aangevraagd voor 18 mei, maar werd op 14 juni uitgezonden. Volgens Herman de Graaf kwam dit programma uit Spanje. We weten inmiddels  beter.

 

Wel apart om de reclames terug te horen voor de radiobladen Freewave en de Caroline Radio Club. Vraag me af er na het beluisteren van dit programma nog aanmeldingen zijn gekomen...

 

Salut

Leendert

 

 

de Caroline radio Club: hier wordt al het adres van Eduard van Loon vermeld. De eerste weken kon je geld sturen naar A321 Rosas maar blijkbaar ging het geld naar Engeland, waardoor er een ander adres werd gebruikt voor de Nederlandstalige service.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bert ree:

de Caroline radio Club: hier wordt al het adres van Eduard van Loon vermeld. De eerste weken kon je geld sturen naar A321 Rosas maar blijkbaar ging het geld naar Engeland, waardoor er een ander adres werd gebruikt voor de Nederlandstalige service.

 

Eduard woonde toen in Beesd en verhuisde later naar 's-Gravenzande in het Westland . Daar woont hij nog steeds. Helaas heeft Eduard problemen met de prostaat, maar wie niet als die ouder wordt...

 

Hij organiseerde o.a in 1984 de ' Caroline conventie' in de Wilhelminakerk in Den Haag. Daar waren toen ook Gerard van Dam (Delmare)en Hans Verbaan(FRC)  aanwezig. Beiden niet meer onder ons.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was het 1983. Zaterdag 4 juni 1983 om precies te zijn.  Voor mij was dit de eerste keer dat ik zo'n zeezenderdag als 17 jarige bezocht.  In het Caroline radio nieuwsblaadje van de Caroline Radio Club nummer 27 stond een reportage over deze dag.  Slechts één bekende uit de zeezenderwereld 'Gerard van Dam' was daarbij aanwezig.  Ik heb toen nog een aantal Delmare 33 blaadjes van hem gekocht.

 

Op de foto 2e rij rechts zit ik aandachtig te luisteren 🙂

 

1715675891_CRC1983.thumb.jpg.0cb84d5bcd6c02cee15647217864d320.jpg

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tony Winter of Jan-Hendrik Kruidenier ooit nog bij zijn woning geweest met Herman Potboven ergens in 1980. Ik was toen te gast in Schiedam bij Herman en zijn vader.

Ik was er te gast in het weekend en hoorde er mijn eerste NL radiopiraten.

Het was voor mij een unie'ke super ervaring! Radio Boemerang uit Schiedam (ik werd ere lid helaas niet lang want ik kreeg later bericht dat ze verraden waren door een vader van 1 de djs die niet wilde dat zijn zoon er werkte  , Radio Amerika o.a . ook nog een disco plaat aangevraagd.

Ik wilde toen wel in Schiedam blijven! Zeker was na dat weekend ik snel een FM zender wilde. Wat ook gebeurde en de testuitzendingen gebeurden uit een flat aan de zeedijk te Oostduinkerke als o.a. Radio Atlants, Radio Marina eind 1980..

We waren de eersten aan de Vlaamse westkust , dat gaf een fijn gevoel.

Het duurde wel tot in het voorjaar 1981 toen we een kleine ploeg hadden.

Ik was tenslotte werkzaam op de Noordzee en een vrije radio beginnen, eigenlijk wel gek als je zo weinig aan land bent. Zeereizen van 8 - 10 dagen.

 

Terug naar Rotterdam Schiedam in de Hekbootstraat; ja nu nog weet ik de straat.

Mijn 1e ervaring vanuit Schiedam met op de fm band al die piraten

Ik dacht even dat ik in het walhalla van de vrije radio was beland

En ik kon bellen en een plaat aanvragen dezelfde dag , voor mij toen een ervaring.

We kenden het niet. Ik was er ook om inlichtingen  voor een FM zender,  uiteindelijk zou ik hem via het Free Radio Magazine kopen, Jose Herps.

 

De Hekbootstraat in Schiedam zou ik nooit meer vergeten 

En Herman zijn vader

Die man had via mijn zeezender brieven vernomen dat we 24 op 24 uur standby waren iedere dag op zee. hoorde van zijn zoon dat we alleen sliepen en aten als we tijd hadden. 

Natuurlijk is dan het gevolg als je zo'n honger had en de tijd er was alle eten smaakte.

Frieten gingen er met volle borden naar de hongerige visser

3 4 5 borden.

 We waren jong, het vele gesleur en lange werktijden en de buitenlucht op zee maakte dat je nog meer kon eten 

 

Wat had Herman zijn vader gedaan

Naar de hand van 1 van brieven had de man een volle pot appelmoes (compote)) gemaakt.  Je kon er 4 mensen van te eten geven Plotseling zag ik nog salade, een pot bloemkool opdoemen naast een groot stuk vlees.

Ik dacht wat gebeurd  hier? Dat krijgen we niet op met 3

ik ben maar alleen ! En dus ik vroeg wat zij gingen eten van de 3 potten

Bleek dat het voor mij alleen was! zij aten toen iets anders bleek naderhand

Nooit heb ik achteraf nog geschreven wat ik at op zee

 

En op radio en zeker strips gebied waar ik te gast was in Nederland altijd bediend als een eregast. Overal genoeg te eten gehad, te drinken, vooral mijn geliefde Cola. Ik dacht ook. De Nederlanders daar maken de Belgen grappen over ,  de zuinigheid maar...niks is minder waar.

 

Al lang overleden zijn vader, zijn broer was politieagent en kon de criminalteit s'nachts niet meer aan met als gevolg...hij verliet de wereld zeg maar.

Herman was een grote verzamelaar die ooit later  verhuisde  naar ik dacht Vlaardingen ,  na een tijd niks meer van hem gehoord. Hem nog nooit hier of ergens anders op internet gezien.

Ik denk dat hij het voldoende vond de zeezender wereld zo te horen toen hij eens belde.

Tony Winter uit Rotterdam  al een lange tijd niet meer gehoord via email of gezien op een zeezenderdag

Hij is fan van Rudy van Vlaanderen

Ik weet dat Tony Winter nog verhuisde naar de Lemsterhoek straat zoiets in Rotterdam. Maar hoor al lang niks meer van hem.

Hoop dat alles nog in orde is met die mensen.

 

Dit zijn mensen die je niet vind of nauwelijks op forums o.a.

Er zijn nog diverse mensen uit Nederland.

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

Jean-Pierre,

 

Ben je nog zichtbaar in deze video van de kotter waar je op werkte?

 

Salut

Leendert

  Haha nog gefilmd door den Mario die toen denk ik thuis was voor iets. Mario is familie en bij problemen doet hij mijn computers. De man die jou in de gaten hield te Nieuwpoort op de bevoorradingsboot.

Maar goed  De N.723 staat de namaak boot hier onder glas bij mij op tafel wegens werkzaamheden nieuwe keuken en airco in de living , de boot even in veiligheid gebracht van de kast waar boven een grote airco komt

Ik neem mijn voorzorgen voor mijn adem en ziekte MG  want het is hier ook 40 42 graden geweest , kwam zelf op TV  met de weerman die ongerust was van het klimaat aan de kust in mijn woonplaats

Men dacht over in het slechtste geval 15 jaar  , anders 20 30 jaar

Hij was flink geschrokken  dat het hier ook al zo warm was.

Voor die warmte had ik dagen voordien opgebleven tot 3 4 uur s'nachts om zoveel mogelijk koelte binnen te laten. via 2 vliegdeuren

Overdag rolluiken aanpassen en zakken.

 

De video, dit vissersschip er ooit uitgestapt , na mijn schoonbroer.

De nieuwe eigenaars verkochten het uiteindelijk naar Nederland

Dan werd het de sloop voor zover ik begreep na een falissement

 

De video zie ik niet echt klaar

Er is teveel volk op dek,  ik denk dat we naar Oostende vaarden voor een reden.

De plankenvisserij  zie ik duidelijk. Misschien voor even op de slipway enzz.. en kan best dat we later terugvaarden om de kabeljauw visserij te beoefenen in de meer wintermaanden onder de kust  met 2 schepen aan 1 groot net

Ik zie de deur openstaan van de machine kamer

Ik denk dat ik net boven was en men mij had geroepen dat Mario er stond aan de wal.

Ik ben het niet zeker maar het kan dat ik achteraan sta met dat licht thirt aan

Bakboord achteraan,  handen op de reling

Ik denk dat ik een Radio WMR tshirt  aan had met het logo van WMR Weekend Muziek Radio Nederland waar Jan Kat bijzat

1986  eind 1985 was het gestopt met WMR

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Leendert ;

Hier een video uit 1988 zag ik . Mario filmde die je nooit ziet

De man met de oranje oliejekker  die het eerst aan het net trekt ben ik de schipper-motorist die uit de brug kwam als het schip stilligt.

Ik wou dat ik nu was zoals toen ! mager, veel macht, gezond als een haha zeevis.

Hip en de tijd van een FM antenneke in de achterste mast hangen om wat onder de kust uit te zenden via cassettes van WMR Radio; ook nog Mi-Amigo opnames uitgezonden;  ech zal verder in zee wel voor de Noordzee vissen zijn geweest.

Voor we de haven invaarden was de antenne afgehaald en in 2 of 3 plastic zakken gestoken in de motorkamer onderin het schip waar vuile zwarte afgedraaide olie was ene erin gedropt! Ook het FM zenderken.

 

ook de tijd dat ik in de masten kroop voor de lichten en ook om te schilderen.

nu geraak ik bijna niet meerr van mijn plat dak als volle MGer ziekerik

de laatste keer dat ik erop was voor de zonnepanelen dacht ik, straks moet de brandweer me nog afhalen

 

de video

je ziet me ook kabeljauw snel wegwerpen overboord (te klein en om te overleven) en wat manden vullen om te kijken wat de buit was aan kabeljauw.

Kwestie van de vangst is te weinig en zoja ergens anders vissen enz

de grote man voor de brug achter de vislier was de ex eigenaar van de N.736 als ik het nummer nog goed heb.  (overleden)

 

Op het einde zie je de vismijn met de vis en even zie ik van de 2 mensen de grootste met muts  is mijn schoonbroer . Mij zie je niet

Ik zal druk bezig zijn geweest met de bennen vis gevuld 50- 60 of meer kg  die gezwaaid werden vanaf dek op te vangen en op tafel te gooien om te sorteren .

Ik deed dat graag, ook wat vis sorteren kon ik erg supergoed weg mee zeiden de vissorteerders (ik moest dat niet doen maar deed dit graag)

Na mijn vissersloopbaan niet gedaan deze job want er waren nog weinig boten.

 

de video tja, de tijd die je nu niet meer zou meemaken

Je ziet geen band, geen machines enzz

de tijd nog van de visbennen van 50 kg in de vismijn

het visruim, zonder plastic bakken

ik zie ook mensen inmiddels overleden

 

Nog iets om over na te denken

Ik zag als laatste kleinste westkust visser die viste aan de Engelse SE Kust en verder hoe de vis verdween ,  vak per vak op de zeekaart

Toen ik een emmer had met wijting, schar en geen kabeljauw, kreeft , roggen bij Aldenburgh een groot  oorlogskerkhof van wrakken uit de oorlog waar maar 2 schippers durfden te vissen, wist ik hoe laat het was voor de plankenvisserij.

 

Ik zag bovenop de Galloper bank ook de laatste kabeljauw verdwijnen

Men lachte mij toen compleet uit met mijn mening over de opwarming en klimaat verandering.

Ik zei toen.. het water is klaarder en de smelten voedsel van de kabeljauw die vraatzuchtig was  , wel dat was compleet verdwenen.

Er moeten miljarden van die visjes rondgezwommen hebben

Ik zag niet 1 stukje meer!

 Dat was 25 tot 28 jaar geleden

ik zei toen, ook , de kabeljauw is ribbedebie naar het noorden de aas vis achterna.

 

Ik zag op TV onlangs in Noorwegen 1 man alleen op een klein vissersbootje de grootste kabeljauwen bovenhalen met haken in een korte tijd

Voor hem is het klimaat meer een grote zegen zei hij ; kabeljauw hier in overvloed!

Sorry zei de man dat ik dit zeg over het klimaat en de opwarming maar het is alsof alle kabeljauw naar hier is gekomen. Ik heb een super leven.

Hij kon er zeer goed van leven en met weinig kosten.       Snel terug naar thuis , met minieme brandstof kosten en bij slecht weer bij moeder de vrouw. Hij viste alleen nog bij goed weer. 

 

Als schipper stond ik bijna beschaamd te kijken naar het programma

de ene zijn dood is een ander zijn brood.

 

 

en oo ja bedankt ooit voor de melding van Atlantis.UK

ik luister er veel naar.

Wel tijd niet meer kunnen luisteren en mijn provider eens 2 dagen rotgebeld

Het kon niet enzz ..uiteindelijk.

Een slimmerik bij telenet moet toch iets gedaan hebben in hun center

plotseling werkte de modem weer !  oeff de aanhouder wint

en weer honderd percent gelijk dat het bij hen lag lag, niet bij mij

logisch ook als 2 computers windows 8 en xp en een laptop (geleend) met windows 10 het niet meer ontvingen

soms had ik het gevoel, ik praat steeds tegen de muren.

Meneer van hieruit zien we dat het niet aan de modem ligt

Hebt u hem even ontkoppeld  her geupdaat.

jaja ...

 

fttttttt het was voor de volhouders.

 

zo zie je maar met dat het digitale de macht compleet in hun handen ligt bij de provider

uiteindelijk de laatste in de rij van het calcenter die ergens hulp ging inroepen ..maakte dat het in orde kwam alhoewel hij het toen nog niet zelf besefte

 

Gegroet Jean-Pierre

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Delen link Youtube gebruikt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.