Spring naar bijdragen

Ria Bremer TV interview Bull Verweij 1971


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Zondagavond zag ik Ria Bremer in het  tv programma 'Maestro' proberen een orkest te leiden. Dat ging haar slecht af, maar ze mocht toch een ronde verder dankzij de publieks stemming. Schijnbaar  zijn er heel veel fans die haar nog herinneren van 'Stuif es in'  en haar een warm hart toedragen.  Ria heeft van alles in de mediawereld gedaan. Bij mij is 'slechts' dat éne interview blijven hangen als voornaamste wapenfeit.

 

En dat betrof haar interview in Avro's Televizier Magazine van 18 mei 1971 . Ze ondervraagt Veronica directeur Bull  Verweij over de aanslag op  de Mebo 2 . De dag ervoor was aandeelhouder Norbert Jürgens gearresteerd, omdat hij de duikers  die de aanslag pleegden had betaald.

 

Bij de actualiteiten rubriek  vermoedde men dat de Veronica directeur achter de aanslag zat en stuurde Ria Bremer er op af om Verweij te ondervragen. Het interview zou alleen worden uitgezonden als er een bekentenis zou zijn. En die kwam er. Bull gaf toe een opdracht aan Norbert te hebben gegeven. De dag na de tv uitzending werd Oom Bull opgepakt.

 

Graag zou ik dat interview nog eens willen terug zien, maar via Google  en You Tube lukt het me niet om het te vinden. Het zal toch wel ergens terug te zien zijn?

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei J.Vinke:

Heb ook gezocht naar dat interview en er een gedeelte van gevonden, het is te zien op deze link en op 12,30 staat een gedeelte van het interview

 

Bedankt Jan.

 

Het is helaas het bekende kleine stukje van het interview dat deze studenten gebruikten voor hun documentaire.  Ik hoop het hele interview nog eens terug te zien. 

 

Ben het met de onderzoekers eens dat het opvallend is  dat Bull  in het interview zo snel toegaf de opdracht te hebben gegeven. Dat de opdracht in samenspraak met de BVD zou zijn gedaan klopt niet. Hun conclusie  is gebaseerd op de getuigenis  van de zoon van de baas van de  afdeling contraspionage van de BVD. Een drijfzand conclusie...

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Wat 'grappig', tijdens het eten gisteravond hadden we het nog even over je en begrijpen dat je inmiddels ook alweer 83 bent. De context was televisie in onze jeugd.

 

Maar in hoeverre was er begin jaren 70 ook al sprake van grensoverschrijdend gedrag?

Kun je bijvoorbeeld direct een vergelijking maken met affaires als 'The Voice"?

In zekere zin een retorische vraag want scheve machtsverhoudingen maken bij sommigen rare dingen los...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harm,

Een vraag over grensoverschrijdend gedrag begrijp ik maar niet in dit onderwerp. 

Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal meegemaakt heb..............................Er kraaide geen haan naar.

"De Gooische matras" hé.

 

Laten we maar weer terug keren naar datgene waar Ria over schreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me de gedachtegang van Ria wel voorstellen, kwestie van haar geschreven stuk goed lezen.

Ik denk dat de opdracht in 2de instantie door Wibo gegeven niet in een "prettige sfeer" is verlopen en mogelijkerwijs druk ik me zwak uit.

"The times they are a changing", nu zou dat wel eens onder grensoverschrijdend gedrag kunnen vallen.

Edoch, de discussie wel of niet en alles wat erbij komt, hoort niet in dit draadje.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rob Veld:

Ik kan me de gedachtegang van Ria wel voorstellen, kwestie van haar geschreven stuk goed lezen.

Ik denk dat de opdracht in 2de instantie door Wibo gegeven niet in een "prettige sfeer" is verlopen en mogelijkerwijs druk ik me zwak uit.

"The times they are a changing", nu zou dat wel eens onder grensoverschrijdend gedrag kunnen vallen.

Edoch, de discussie wel of niet en alles wat erbij komt, hoort niet in dit draadje.

 

Rob V.

 

Film overbelicht, bom  "onderbelicht".

Nog een geluk dat het "onderwerp" om de hoek was, in Hilversum zelf. 

Is wel nieuws dat het in 2x moest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Ria Bremer:

Verweij had bekend... ik weet beslist niet meer waarom het die tweede keer wel lukte...

 

 

 

Misschien was inmiddels tot hem doorgedrongen dat zijn rol daarin toch wel zou uitkomen. Door daarover te zwijgen, maakte hij het alleen maar erger. Dus ook voor hem was dit een herkansing.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.