Spring naar bijdragen

10.000 radiobuizen


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

citaat uit artikel:

...Franks radioverzameling betekent veel voor hem. 'Het is begrijpelijk', zegt hij. 'Ik heb het leven altijd ingewikkeld gevonden. Ik ben wat autistisch en ik vind mensen ingewikkeld en de samenleving vind ik soms ook lastig. Dit geeft mij rust, omdat alle processen hierin zijn beschreven. Hier zijn geen rare verrassingen of vreemde dingen die ineens gebeuren. Dit geeft mij overzicht.'..

 

Het is maar waar je rustig van wordt. Het valt me op dat het altijd mannen zijn die een klapje van de molenwiek hebben gekregen en door een vorm van autisme zich helemaal toeleggen op verzamelen. Ben nog weinig vrouwen tegengekomen die 'verzamelen'.

 

In deze nieuwsgroep zullen er ook soortgelijke verzamelaars zijn. Het opnemen  en bewaren van radioprogramma's heeft in mijn optiek overeenkomsten met de genoemde  zendbuizen verzamelaar Frank.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste dat deel ik met je.

 

Ik denk dan wel eens................."wat moet je er mee?".

 

Aan de andere kant, het heeft ook z'n positieve kanten dat "alles maar downloaden.....".

Want daar hebben wij op forum toch vaak ook profijt van.

 

Ik heb ook veel over Veronica de zeezender spul maar gooi ook veel weg. En mijn doel was en is het beschrijven van de geschiedenis.

Het is te belangrijk geweest  om het te "verzwijgen".

Vandaar dat wij in overleg zijn met B&G. We zijn er nog niet uit, maar ik heb goede hoop.

 

En als dat gebeurd is dan kan ik genieten van de rust.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Ik heb ook veel over Veronica de zeezender spul maar gooi ook veel weg. En mijn doel was en is het beschrijven van de geschiedenis.

Het is te belangrijk geweest  om het te "verzwijgen".

Vandaar dat wij in overleg zijn met B&G. We zijn er nog niet uit, maar ik heb goede hoop.

 

En als dat gebeurd is dan kan ik genieten van de rust.

 

 

Dat is nu net het verschil met een verzamelaar. De 'malle Pietjes' van deze wereld kunnen niets weggooien. 

Ben het helemaal met je eens dat het  belangrijk  is om de geschiedenis van de zeezender Veronica voor het nageslacht te bewaren.

 

Ik heb helaas weinig vertrouwen in overheidsinstanties, dus ook niet in 'Beeld en Geluid' . Ze zijn 'per definitie' onbetrouwbaar. Probeer niet op één paard te wedden, maar breng ook het één en ander onder bij museum Rock Art .

 

Daarna mag je genieten van je echte vrije tijd. Missie volbracht. Als je maar niet Kees Driehuis achterna gaat...

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 1-11-2019 om 18:09 zei Leendert Vingerling:

 

Dat is nu net het verschil met een verzamelaar. De 'malle Pietjes' van deze wereld kunnen niets weggooien. 

Ben het helemaal met je eens dat het  belangrijk  is om de geschiedenis van de zeezender Veronica voor het nageslacht te bewaren.

 

Ik heb helaas weinig vertrouwen in overheidsinstanties, dus ook niet in 'Beeld en Geluid' . Ze zijn 'per definitie' onbetrouwbaar. Probeer niet op één paard te wedden, maar breng ook het één en ander onder bij museum Rock Art .

 

Daarna mag je genieten van je echte vrije tijd. Missie volbracht. Als je maar niet Kees Driehuis achterna gaat...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Is het ook niet zo dat een bepaald iets of periode in je leven tekenend kan zijn voor de rest van je leven??

Ik denk dat we allemaal wel een klap van de molenwiek hebben gehad, ook jij, jij hebt heel bewust de zeezenderij

meegemaakt van binnen uit en heel dicht bij, en weet nu vaak nog vele dingen tot ( soms ) in detail op te sommen,

vaak gepaard met vele foto's, deze periode heeft min of meer je leven getekend, namelijk op zoek naar een soort van spanning

en avontuur, waar door je Nederland ook hebt verlaten en je heil in Frankrijk hebt gezocht.

Denk dat we allemaal wel een soort van verzamelaars " malle pietjes" zijn de een psychisch de ander praktisch.

 

Andre

 

Ps je had geen zin om een boek te schrijven, maar je hebt vele foto's die toch al deels gepubliceerd zijn heb je wel eens gedacht aan een foto boek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-11-2019 om 20:29 zei andre ph5c:

 

 

Is het ook niet zo dat een bepaald iets of periode in je leven tekenend kan zijn voor de rest van je leven??

Ik denk dat we allemaal wel een klap van de molenwiek hebben gehad, ook jij, jij hebt heel bewust de zeezenderij

meegemaakt van binnen uit en heel dicht bij, en weet nu vaak nog vele dingen tot ( soms ) in detail op te sommen,

vaak gepaard met vele foto's, deze periode heeft min of meer je leven getekend, namelijk op zoek naar een soort van spanning

en avontuur, waar door je Nederland ook hebt verlaten en je heil in Frankrijk hebt gezocht.

Denk dat we allemaal wel een soort van verzamelaars " malle pietjes" zijn de een psychisch de ander praktisch.

 

Andre

 

Ps je had geen zin om een boek te schrijven, maar je hebt vele foto's die toch al deels gepubliceerd zijn heb je wel eens gedacht aan een foto boek?

 

Bedankt voor je reactie André.

 

Ik voel me geen verzamelaar, maar iemand  die graag zijn herinneringen wil delen. Ik heb  thuis geen grote rekken of kasten vol staan met boeken, platen of andere curiosa. Er zit veel in mijn hoofd , maar dat heeft een beperkte houdbaarheid. Zolang het lukt geef ik antwoord op vragen.

 

De lange zeezender periode(1978-1989) is inderdaad heel bepalend voor mijn leven geweest. Het is vergelijkbaar met een Olympische medaille.  Al het andere daarna heeft niet meer aan de zeezender avonturen kunnen tippen. 

 

Mijn vertrek naar zuid-Frankrijk had niet met het zoeken naar spanning te maken. Het had een andere reden. Ik kon niet meer tegen de lange donkere winters. En 'gelukkig' had mijn vrouw hetzelfde gevoel.

 

Tom Anderson(Tim Lewis) van radio Caroline was een goede vriend en was al in Frankrijk neergestreken. Hij had een relatie met de Australische Jamie King ( Linda Skates) van Radio Caroline. Tom had een huisje gekocht, maar zijn relatie hield geen stand en Jamie vertrok . Zijn huis zette hij in de verkoop en we zijn toen gaan kijken . We hebben het niet gekocht, omdat het te ver van de kust lag en er geen werk in de omgeving was.

 

De eerste jaren in Frankrijk hadden wel iets avontuurlijks. Nieuwe mensen, onbekende situaties. Waren ook echt moeilijk door de taal en een beperkt inkomen. Het was soms echt afzien.  Internet en satelliet tv waren er nog niet. Het is gelukkig goed gekomen en ik voel me hier 'thuis'. Hoef niet terug naar 'Stikstofland' 

 

Een fotoboek komt er niet. Bijna alle foto's zijn al op het internet te zien. Een fotoboek moet wel origineel zijn en daar zijn te weinig foto's voor over gebleven. 

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.