Spring naar bijdragen

Zeezender DJ's in Radio Sterren Top 40


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Wie zijn de grootste sterren in 100 jaar radiogeschiedenis? Dat vroeg de redactie van de VARAgids aan een jury van veertien deskundigen. Het resultaat is een top 40 van de grootste radiomakers aller tijden. Frits Spits is door de jury verkozen tot nummer 1. Na Frits Spits volgen op de lijst van grootste radiomakers allertijden Edwin Evers, Joost den Draaijer, Felix Meurders en Tineke op plaats 2 tot en met 5. Maar behalve Joost den Draaijer en Tineke worden er in Vara's Radio Sterren Top 40 nog 7 plaatsen ingenomen door voormalig medewerkers van de zeezenders.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk een onzinnige lijst.  Hoe kun je Radiomakers uit de jaren '70, '80', '90 en de '00 met elkaar vergelijken.  Wat voor iemand die nu 30 jaar is een goede DJ is kan voor iemand van 50 wel totaal iemand anders zijn.  Joost den Draaier is niet te vergelijken met Giel Beelen of Edwin Evers omdat hij radio in een heel andere tijd maakte.  Ik snap wel dat Ferry Maat daar een opmerking over maakt.  Er missen wat mij betreft wel meer DJ's in die lijst, maar dat is mijn persoonlijke mening omdat ik ben opgegroeid met een bepaalde generatie DJ's.  Het feit dat Jan Pelleboer er wel in staat zegt wel iets over of je de lijst serieus moet nemen.

 

Ferry mag blij zijn dat hij gisteren niet naar de DWDD is gegaan.  Frits Spits en Edwin Evers hebben ook geweigerd en daar hebben ze goed aan gedaan. Wat een chaos dat programma. Ik vraag mij echt af wat die redactie dacht toen ze deze speciale uitzending gingen voorbereiden.  Ruud de Wild die bij Lex Harding er met een gestrekt been in gaat.  Is dat nou 100 jaar radio vieren?

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei pvanklei:

Hoe kun je Radiomakers uit de jaren '70, '80', '90 en de '00 met elkaar vergelijken

 

Dat is inderdaad moeilijk, want Ferry klonk zelf in de jaren 70 (natuurlijk) anders dan tijdens b.v. de jaren '00, maar was altijd op hoog niveau bezig, een klasse dj/vakman en onterecht weggelaten in die lijst.

 

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk heeft de VARA (nog steeds) wat moeite met het benoemen van "kundige" juryleden. De In 1963 werd in het TV programma Top of Flop het nummer I want to hold your hand van de Beatles door de jury als Flop weggestemd ;) Zie ook Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het trouwens jammer dat ze in DWDD hun 'eigen' Herman Stok niet noemden, en ook Pete Felleman niet. Wat je ook van ze mag denken, ze behoorden tot de pioniers van de Nederlandse muziekradio.

 

En sowieso: waarom zoveel nadruk op al die deejays? Er is nog wel meer dan de manier van radiomaken die Veronica populair heeft gemaakt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.