Spring naar bijdragen

Niks. Programma van Henk van Dorp


Aanbevolen berichten

In een interessante column van de' Goeroe uit het Hooghe Noorden ' over Radio Sinar Sang Surya stond een programma overzicht van de uitzendtijd. Mijn oog viel op het programma daarna. Dat heette 'NIKS'  en werd door Henk van Dorp gepresenteerd . Ik kan me daar absoluut niets meer van herinneren en heb er ook geen downloads van gezien. 

 

Was dit soms de voorloper van het 'cult' programma ' Help' (er zit een Olifant in de tram) ?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

1188694880_zonnestraal1969.jpeg.83d347f2e0a911f9a2b7bfb4f807564b.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leendert,

 

Ik kan mij ook weinig of liever gezegd helemaal "NIKS" herinneren.  Hi.

Ik heb er ook maar 1 in ons archief.

 

Deze is het voorjaar 1969 en in oktober ging het "Vanavond met" heten  en werd dat weer uitgezonden tussen 22-23 uur.

 

 

screen 84.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Nico, maar dat is denk ik niet met "NIKS".  Hoewel ik dat niet zeker weet. Dat van Peter wist  ik natuurlijk nog wel.

Ik kreeg de foto's, twee, in mei 2003 van je. Volgens mijn aantekeningen.

Die waren heel klein. Trouwens de 3e ken ik niet.

Kun je, wil, mij de foto's sturen maar dan wat groter als die ik in 2003 kreeg?

 

 

Juul

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Juul:

Ja, Nico, maar dat is denk ik niet met "NIKS".  Hoewel ik dat niet zeker weet. Dat van Peter wist  ik natuurlijk nog wel.

Ik kreeg de foto's, twee, in mei 2003 van je. Volgens mijn aantekeningen.

Die waren heel klein. Trouwens de 3e ken ik niet.

Kun je, wil, mij de foto's sturen maar dan wat groter als die ik in 2003 kreeg?

 

 

Juul

 

Juul,

 

Komt goed, moet ze even opnieuw scannen, ja ze zijn wel erg klein! zie ik.

 

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Ik kan mij ook weinig of liever gezegd helemaal "NIKS" herinneren.  Hi.

Ik heb er ook maar 1 in ons archief.

 

Deze is het voorjaar 1969 en in oktober ging het "Vanavond met" heten  en werd dat weer uitgezonden tussen 22-23 uur.

 

Juul,

 

Het is mij helaas nog niet duidelijk. Volgens het programma overzicht presenteert Henk van Dorp het programma NIKS.

 

Jij hebt in  je  database als trefwoord één programma staan met een gast dj.  Ik vraag me dan af of NIKS een omschrijving van het programma was  of wist je er echt 'niks' van. Dus geen programmatitel en andere bijzonderheden en heb je daarom maar NIKS ingevoerd.

 

Vervolgens stuurt Nico een paar mooie foto's met  dj. Klaas van Onselen en Henk van Dorp , waarvan jij niet zeker weet of dat iets met NIKS te maken heeft.

 

Conclusie :we zijn nog geen stap verder gekomen. Was NIKS nu een heus programma van Henk van Dorp en een voorloper van de Help, of was het iets totaal anders?

 

Dat we na 50 jaar toch nog  niet alles weten, toont het bestaansrecht van dit soort nieuwsgroepen aan. Ben benieuwd of er iemand met een antwoord  komt.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leendert, ga effe zitten.........

 

1. Het programma "Vanavond met.... heette eerst "Niks". ( ik weet niet waarom het zo heette)

 

2. Dat was tussen juni en  oktober 1969 want toen ging "Niks" in de programmering  "Vanavond met....."   heetten.

 

En ik weet niet of Peter Holland "optrad" in "Niks" of "Vanavond met...."

 

Als Nico nou een datum heeft van de foto's dan weten we het.

Het was allebei een programma waar amateur dj's hun kunnen konden vertonen.

 

Daarvoor was er een programma dat droeg de naam "Muziek privé" en dat werd door techn Ruud Westbroek non stop  gemaakt. (niet nu weer vragen waarom enz. ).

 

Nu duidelijk?  "Niks" aan de hand toch?

 

En dat allemaal omdat Hans een stukje schreef over Zonnestraal radio....hi

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Juul:

Nu duidelijk?  "Niks" aan de hand toch?

 

Ja Juul,  Nu is er NIKS meer aan de hand. Duidelijk uitgelegd.Dank je.

 

Het was dus een soort gast deejay programma dat later op 538  ook nog eens onder een andere naam is uitgezonden en Bart van Leeuwen heeft 'opgeleverd'.

 

Waarom het programma dan ' NIKS' werd genoemd, zal wel 'des 'Henk van Dorp's' zijn geweest. Hij had een vreemde soort humor die nergens op sloeg en me deed denken aan de  Engelse serie Monty Python's Flying Circus(1969-1974)

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook. Met Henk wist het (soms) nooit.

Maar ik heb heel erg veel van hem geleerd. O.a. het monteren van programma's en het nadenken over programma's . Maar dat deelde ik met Lex ook. Die was ook erg bedachtzaam.

En ik ben er toch een beetje "trots" op dat ik toch tot  één van de erg weinige technici behoorde met wie Henk wilde werken.

 

Bij het monteren kon ie vaak erg veeleisend zijn, ademhalingen ergens tussen monteren en soms pauze's in een intv. monteren.

Dat hoor je tegenwoordig nauwelijks meer op de radio. Gelukkig hebben we onze Niels nog, hij is programma technicus bij de P.O. en let daar ook erg op.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bo Lus:

Nog zo'n NIKS-zeggend programma van Henk van Dorp. (Bron: Popmix 26-6-1970)

 

image.thumb.jpeg.003c8686749297fcc96c2e57f1c45ca3.jpeg

 

Opmerkelijk dat het onderschrift vermeldt dat Henk niets van sport weet. In februari van 1968 was hij de producer van 'Sportief zijn , beter worden' op zondagmiddag en in juni ook de presentator. Jan van Veen presenteerde aanvankelijk het programma.

 

Klaarblijkelijk was de redactie  van Popmix niet op de hoogte dat Henk wel degelijk iets van sport wist.

 

Het  radioprogramma' Ik ook ' van Henk, zegt me ook niets. Zal wel weer dezelfde  waardeloze flauwe kul zijn geweest als met' Help, er zit een olifant in de tram'.

 

Ik kon niet naar Van Dorp luisteren. Soms enorme stiltes, gevolgd door onsamenhangend gepraat dat nergens op sloeg.

Snap niet dat Veronica deze man  als presentator  een programma liet doen. Zal de tijdgeest wel zijn geweest.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

Bij het monteren kon ie vaak erg veeleisend zijn, ademhalingen ergens tussen monteren en soms pauze's in een intv. monteren.

Dat hoor je tegenwoordig nauwelijks meer op de radio. Gelukkig hebben we onze Niels nog, hij is programma technicus bij de P.O. en let daar ook erg op.

 

De nieuwslezers van 'het Radionieuws' zijn de ongekroonde kampioenen van de slechte montages.

 

Het nieuwsbulletin wordt door medewerkers  met een accent gelezen ('Haags, Brabants, Antilliaans/Surinaams,) en door de slechte montages ratelt het maar door. Erg monotoon, alsof ze besloten hebben de punten en komma's te verbannen. Ik kan er absoluut niet naar luisteren. Radio 192 maakt er gebruik van. Ik zet dan even het geluid uit. Zo irritant is het.

Please login or register to see this link.

 

Vond Freek Simon(1) en Dick Klees(2) van Veronica na al die jaren nog de beste nieuwslezers, maar dat is weer een andere discussie.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Opmerkelijk dat het onderschrift vermeldt dat Henk niets van sport weet.

 

Klaarblijkelijk was de redactie  van Popmix niet op de hoogte dat Henk wel degelijk iets van sport wist.

 

 

Volgens mij was dat een slogan die ze ook op de radio gebruikten. Dat was natuurlijk ironisch bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cdb:

Veronica 1969-05-24 Zaterdag Nieuwsblad van het Noorden. De Nieuwe programma's van radio Veronica 192m

 

Plus een artikel over Mike Raven, niets over zijn zeezender verleden (Atlanta, King en 390) terwijl hij juist, bij het wel goed te ontvangen Radio 390 (King), begon met zijn  R&B shows.

Was ook nog op Radio Luxembourg te horen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Hij was een beetje apart, maar alleen al voor de (lekkere) muziek, zou ik (wel) naar dit programma luisteren.

 

Radio Veronica 192 19690714-HenkVanDorp 0603-0735.mp3

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Info:

Tom Collins heeft een vrije dag en Henk neemt waar.

 

techn Juul er is iets raars, Henk zegt op 40’  dat Juul zegt dat de stem van Henk niet op de band staat ??????!!! Raar maar klopt ook niet. Henk legt ook uit dat Tom Collins er niet is.

Op 55’ drive in spot “Hé we gaan naar A’dam, nou en?”......t.g.v opening Rob Out’s kledingsboetiek op 18 juli. ( foto’s in archief )

 

Op 1h28’ verteld Henk dat Juul een tape van Robbie Dale aan het afluiseren is met de Rolling Stones. “er is met Juul niet op te nemen nu” zegt Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.