Spring naar bijdragen

Bert Bennett bij RTV-Oost.


Juul

Aanbevolen berichten

Ik keek vanmiddag toevallig even naar RTV Oost en zag daar Bert Bennet weer de meest  "fantastische" zaken vertellen.

O.a. dat hij de eerste bij de P.O. was die aan selfoperating deed.   Misschien bedoelt hij bij RTV-Oost ?  En nog een paar zaken. Ach ja, toen heb ik maar door gezapt.

Ik denk dan;"naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen", dat zal het zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Juul, met die 100 jaar Radio wordt er wat afgerukt, dat zal ook het geheugenverlies verklaren.

De modale luisteraar ziet allang het bos niet meer tussen de 100 jarige bomen.

 

Kenmerkend is voor mij op deze dag dat het met de samenwerking bij de Radio heel ver te zoeken is. Iedereen is lekker met zichzelf bezig. Ik zag liever 1 groot feest de hele dag door.  Ik las al dat er hier en daar ruzie is over uitnodigingen en zo

Ik vind het niet erg zelf gewoon helemaal niet in de lucht te zijn, genoeg gedaan in het verleden waaronder zo'n 20 jaar Paradijs en voorgangers met eigen zender.

Ben ook nergens uitgenodigd, mooi zo, lekker rustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei PowerMusic:

Hij zat toch bij een regionale omroep? en dat is in feite ook publieke omroep.

 

 

Zo lust ik er nog wel een paar.  Hij bracht het alsof ie de eerste in Nederland was. En dat is natuurlijk niet zo.

En de dj tafel bij H3 was er volgens mij in 1975? En zat hij toen nog niet bij Amigo?

12 uur geleden zei Hotel Amigo:

Please login or register to see this link.

 

Uur 2😀

 

 

Groet,

 

HA

 

 

 

screen 84.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

 

 

Zo lust ik er nog wel een paar.  Hij bracht het alsof ie de eerste in Nederland was. En dat is natuurlijk niet zo.

En de dj tafel bij H3 was er volgens mij in 1975? En zat hij toen nog niet bij Amigo?

 

 

 

In 1975 kwam de 2e tafel al, de stereo dj tafel. Dus de mono was er eerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Albatrosstudio:

502. H III Vakaturebank and start of full stereo Joost den Draaijer 3‑9‑75     18’

Maar weer even niet in het noorden, oosten en zuiden van het land. RONO en ROZ op H 3 net. In hardstikke mono, hoewel de ROZ geloof ik illegaal stereo was.

 

Werd de vacaturebank echt tussen 18 en 19 uitgezonden??

Pas nu bedenk ik dat dit werkelijk een ongelofelijke stommiteit was.

De meeste werklozen zaten........... precies in n-o en z van het land en daar was het nou net niet te ontvangen............. Waren ze nou echt zo randdebiel of mis ik iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

Werd de vacaturebank echt tussen 18 en 19 uitgezonden??

 

" De programma raad radio van de NOS maakte in november 1978 bekend dat ‘de Vacaturebank’ per 1 januari 1979 stopgezet diende te worden omdat deze NOS rubriek een te gering effect zou hebben. Deze rubriek was iedere werkdag na het nieuws van 18 uur te beluisteren op Hilversum 3. Uit een onderzoek was gebleken dat het daaraan voorafgaande half jaar gemiddeld 25% van de aankondigingen tot een geslaagde arbeidsbemiddeling had geleid.


In ongeveer de helft van die gevallen betrof het niet-werklozen. De programmaraad had daarbij de indruk gekregen, dat ook in gevallen dat werklozen aan het werk waren gekomen dit ook zonder de ‘Vacaturebank’ zou zijn gebeurd. Ook lag het geringe succes niet aan de uitzendtijd, want 18:00 uur was in die tijd een van de meest gunstige tijden op de radio. De uiteindelijke beslissing lag bij de programma-commissaris radio en het NOS bestuur, die in een later stadium in het voorstel meegingen. De dagelijkse uitzendingen van de ‘Vacaturebank’ waren in maart 1975 van start gegaan."

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ruudam:

Maar weer even niet in het noorden, oosten en zuiden van het land. RONO en ROZ op H 3 net. In hardstikke mono, hoewel de ROZ geloof ik illegaal stereo was.

 

Werd de vacaturebank echt tussen 18 en 19 uitgezonden??

Pas nu bedenk ik dat dit werkelijk een ongelofelijke stommiteit was.

De meeste werklozen zaten........... precies in n-o en z van het land en daar was het nou net niet te ontvangen............. Waren ze nou echt zo randdebiel of mis ik iets?

 

De 674 kHz was toch ook in het noorden, oosten en zuiden te ontvangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Tijdens daglicht redelijk, tijdens donkere uren moeilijker, dit vanwege het lage vermogen , werd een stuk beter toen het vermogen in 1980 flink omhoog ging.

Daar komt bij dat het noz van het land minder AM maar meer FM gorienteerd was.

Het was dus een dom besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.