Spring naar bijdragen

Radio Seven, 5-7-1983 ,Ton Schipper, 17-18 uur


martinja

Aanbevolen berichten

Het is een upload van 12 augustus 2008

 

Hier nog wat meer gegevens:  is destijds door Walter Beilo bij ons op de server gezet: Is dus ook opgenomen door Walter zelf.

 

11290

Radio Seven 1983 Ton Schipper

Expand Messages

Walter Beilo

Aug 12 2008

 

ftp server: Radio Seven, 5-7-1983, Ton Schipper, 17-18 uur. M P3

 

Het is inderdaad de Ton Schipper bekend van M i Amigo (1977/1978).

 

Opgenomen vanuit de ether in Vlissingen (NL). Radio Seven zond uit vanuit Vlaanderen met een vrij groot vermogen waardoor het station in grote delen van Belgie en Zuid-Nederland goed was te ontvangen.

 

Dus nee de echte bron is juist zoals vermeld: Golden Radio NL

 

Ter info:  De Golden Radio NL server draaide vanaf mei 2003 en de groep is er nog steeds met uploads en downloads.

 

bewerkt door martinja
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ton Schipper  te beluisteren op:

 

Radio Demerstad van 1100-1300 uur  - Schipperen langs de Demer van maandag tot en met tot vrijdag

 

Zoe FM  van 1100-1300 uur -  Ton Schipper van maandag tot vrijdag

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Golden Radio Info

Voor mei 2013 de naamsverandering (MP3 viel teveel op voor...)  was het MP3Gold via clubs vanaf voorjaar ook mei of eerder in 2000. 

De moeilijke tijden. Ook mooie tijd het begin

Zeer veel is veranderd

ik weet als ik bij Skynet over mijn download ging een pakket van 5 gig bijkopen mij telkens 5 euro koste in Belgie

20 gig was 20 euro

het was de tijd alhier in Vlaanderen van weinig gig per maand

Waar is die tijd van 40 60 80 100 gig dat opliep met de tijd per maand

nu kan je  meer dan 1 terra downloaden en meer tot je op low speed gezet word

onbeperkt bij telenet bestaat niet (fabeltje) waar ik nu bijzit

maar bij low kun je wel weer vol speed downloaden van 0000 tot 1200 uur

luisteren bij low speed kan je wel

vroeger niet , het ging aan en uit

 

1 feit is zeker

Vanuit Vlaanderen zelf kon je geen MP3Gold of Golden Radio beginnen of je betaalde je blauw in 2003 of 2000

ik heb nu maanden gehad dat mijn verbruik boven de 1 terra ligt

neem 1100 bv  en dat je 1000 giga  per pakketjes kocht van 5 euro

had je 1000 euro moeten betalen die maand extra in 2000 2003

mensen beseffen van nu niet welke luxe men heeft.

Clubs vroeg ook geld om te gebruiken

Waar is de tijd

 

Zeker is onze hobby geld koste voor Golden Radio en MP3Gold

Maar altijd is het lidgeld gratis geweest voor wie ook wat programma's leverde

en we zien 2020 in zicht , dan bestaat Golden Radio (MP3Gold) 20 jaar

Niet te geloven.

Martinja vond ik terug na de vrije radio periode in Vlaanderen toen ik mijn 1e computer had in 2000. Ik had snel zijn nick name door ergens op internet.

En van zodra we elkaar mailden en mailden kwam al het idee van MP3Gold

En zo voelen we ons nog altijd een beetje  vrije radio jongens.

Ik leerde hem kennen in rond 1980 -1981 toen ik Radio Marina de 1e locale vrije radio aan de westkust starte. ik las in het Free Radio Magazine over Radio Marina Eindhoven en besloot een brief te sturen enz..

Nooit kunnen denken toen dat we toen vrienden zouden worden en we in 2019 nog Golden Radio doen

Best mooi, straks in 2020 kennen we elkaar 40 jaar

Brrr we worden ouwe piraten of iets beleefder we worden ouder wordende piraten  haha!

 

Wat ik in 2000 ook niet kon denken is:

Ook niet dat Messenger wat mij betreft al lang verleden tijd is en we hier op het forum zouden zitten

Een eigen forum bij Golden Radio op verzoek wilden we niet. we vonden beiden wie zijn ding wilde doen om wat te vertellen ,  dat dan maar op het Radio forum moest doen, er is al genoeg versnippering besloten wij.

Dank aan alle mensen die bijdroegen aan het forum! Dank voor alle downloads.

 

En zo wil ik stoppen met even te vermelden; een mooie hobby  wat het Radio Forum , Golden Radio o.a. betreft en dat allemaal gratis voor de leden

We zijn verwend en beseffen het soms niet.

 

Ik groet iedereen op het radio forum en een vriendelijke groet van Jean-Pierre 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter kon blijkbaar via een antenne in zijn badkamer bevestigd aan allerlei buizen in Vlissingen heel wat stations uit Vlaanderen op FM ontvangen en opnemen. Ook radiostations die in Vlaanderen soms niet te ontvangen waren omdat er ook heel wat lokale zenders actief waren en dus de plaatselijke ether vulden. De iets sterkere stations kwamen dan ook in Vlissingen.

Hij verzorgde zolang Popular op internet actief was ook de programma's over zeezenders (dagelijks) en over vrije radio's (wekelijks). Dit moet ergens opgestart zijn geweest in 2005.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei martinja:

 is destijds door Walter Beilo bij ons op de server gezet: Is dus ook opgenomen door Walter zelf.

Ah, mijn goede radiovriend Walter met wie ik de geboorteplaats deel. Leuk! Dank voor de info.

Ik weet nog toen ik in 1980/81 bij m'n opa en oma in Vlissingen woonde, op een steenworp van Walter,

dat op mijn ITT Schaub Lorenz heel wat Vlaamse radio's te ontvangen waren. Mooie herinnering 😃

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk andere Martin om te lezen van die woonplaats.
 

Ha die Gerard,

 

Ja, da's een leuke toevalligheid achteraf, want zo lees je nu uitgelegd hoe het in het verleden allemaal gegaan is met de opnamen en op zich is dat ook wel leuk. Natuurlijk nam Harm niet alleen op, er waren er veel meer en ook met mogelijk dezelfde uren. Ik vind het altijd fijn als files, ook van Golden Radio NL, verder verspreid worden. Helaas hebben wij meestal onze namen niet vermeld. Jean-Pierre deed dat weer wel, maar ook niet in het begin. Het was een proces door de loop der tijd.

 

Ik weet dat jij ervan geniet, van het aanbod. Daarom blijf aanvullen wat je weet, want wij zijn het vaker allang vergeten. Blijf vooral ook spontaan reageren, want je ziet daar wat leuke informatie weer uit voortkomt.  Als de naam van de opnemer erbij staat, dan vermeld ik die ook. Voor de gegevens van deze file heb ik es in het archief van GR gedoken en kon ik het terug vinden. Walter had hem zelf geplaatst en gemeld en dat is handig.  Ton was een geliefde presentator in de laatste tijd van Mi Amigo. Van Radio Seven hebben we niet zoveel. Daarom was Lothar destijds blij dat ie nog es een heel uur van hier tegenkwam.

 

Eigenlijk vind ik het leuk om wel es wat tegen te komen, wat niet bij meerdere mensen bekend is of men niet heeft, maar wel had  willen beluisteren.  Zo kwam ik vandaag wat van Jan-Fre tegen van heel lang geleden. Ga er ook maar van uit dat er meerderen die hier zitten ook bij ons op de groep zijn geweest in de laatste 16 jaar en daar net als hier alles heel relaxt. Het is  voor mij ook elke dag spannend wat ik online ga zetten en wat ik hier weer mag plukken waar ik weer naar kan luisteren.

 

Dus iedereen hartelijk dank voor al het moois.

 

Groetje,

Martien

bewerkt door martinja
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal, ik lees net deze post en de 'consternatie' :) 

Ik heb heel wat opgenomen in het verleden (vanaf 1977) van zeezenders, vrije radio en landpiraten en ook van de officiële radio's.

Van die opnames heb ik een deel gedigitaliseerd en aangeboden via diverse forums/fora en ook via Facebook. Kijk b.v. eens op de Fb-pagina Radio Memories en in de groepen Radio Actief 106 FM en Radio Popular 105.5.

Het is voor mij geen probleem als opnames opnieuw worden gedeeld, bronvermelding is dan wel aardig.

Het is leuk om te delen.

Een deel van mijn opnames is nog niet digitaal. Zo af en toe lukt het om wat tijd te maken om weer wat 'nieuw' materiaal digitaal te maken en aan te bieden.

En....over de ontvangst in Vlissingen van de vrije radio's uit Vlaanderen: een simpel draadje volstond om veel te ontvangen. Buizen in de badkamer waren niet nodig.

Groet uit Vlissingen (nog steeds).

Walter

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk je hier ook weer es te zien Walter. Van wie veel opnamen zijn, ik weet het lang niet altijd meer omdat het er niet bijstond. IK laat zelf alle files original, maar jammer maar helaas en meerderen weten dat, de ouderdom heeft mij genekt: ik ben ernstig ziek geworden, maar gelukkig kan ik nog het een en ander.   De verhandeling hierboven was zeer interessant, want velen wisten van onze uitwisselaar Golden Radio NL niets af of wilden het niet weten, maar er zijn er ook veel voorbij geweest die hier ook zaten of zitten.

Jean-Pierre vroeg nog waar je ook alweer woonde. Die kwam met een heel andere plaats aan dan waar je nu woont, dus was ie naar je op zoek.  GR NL draait nog steeds, maar niet meer zoals het was door een veranderde techniek uit noodzaak.  Wens je een fijne dag en zie je weer op fb

bewerkt door martinja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.