Spring naar bijdragen

Nieuwe omroep Ongehoord Nederland


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Op 25-11-2019 om 12:58 zei radio tpot:

ja ik las het in de krant, en vooral ook wat ze willen gaan brengen.

Een staats omroep alla FOX met een 'kijk' op het leven.

Tja, we hadden al zo iets van de Telegraaf toch?

Of zijn die ook al gecomprimeerd tot gewone omroep?

 

 

Theo

 

Die zijn inmiddels gegijzeld door de "linkse" NPO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei andre ph5c:

 

Die zijn inmiddels gegijzeld door de "linkse" NPO

 

 

Beste Andre,

 

Kun je dat linkse even onderbouwen?    

Was ik dan ook links vanaf 1974-2005 ?   Want ik werkte bij de Nederlandse Publieke Omroep. (NPO ). En daar "viel" de TROS ook onder. 

Dus op 27 Mc zeggen ze dan ;"kom er maar in Andre"..........

(zal je vast bekend voorkomen ).

 

Deze opmerking van mij is net zo ongenuanceerd als jou eerdere opmerking. Die niet wordt gestaafd door onafhankelijk onderzoek.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

 

 

Beste Andre,

 

Kun je dat linkse even onderbouwen?    

Was ik dan ook links vanaf 1974-2005 ?   Want ik werkte bij de Nederlandse Publieke Omroep. (NPO ). En daar "viel" de TROS ook onder. 

Dus op 27 Mc zeggen ze dan ;"kom er maar in Andre"..........

(zal je vast bekend voorkomen ).

 

Deze opmerking van mij is net zo ongenuanceerd als jou eerdere opmerking. Die niet wordt gestaafd door onafhankelijk onderzoek.

 

 

 

Wat ik mis bij de Npo is duidelijkheid, Wat is de verband met de opwarming van de aarde en de co2 uitstoot, waarom kunnen gezinnen met een 1 verdiener niet fatsoenlijk een huis kopen, waarom komen we Politie mensen en Leraren tekort, waarom wordt er steeds meer bezuinigd op het sociaal domein, waarom moeten wij steeds meer afdragen aan de eu, net als de criminaliteit cijfers die proberen ze ook te bagataliseren wie de meeste criminaliteit veroorzaakt en wat daar van de achterliggende oorzaak/gedachte is. en zo zijn er legio op te nomen, neem ook eens een zender als Pow ned die vertolkte in het begin het rechtse woord , maar moest onder druk van de Npo naar het midden opschuiven en mocht geen eigen rechtse gezicht meer hebben, waarom waarom is de Npo zo ( en de net managers ) waarom zijn ze zo links en geven hier geen antwoord op en kijken weg bij dit soort vragen. net als bij de wereld draait door, als daar een Wilders etc zijn gaat Van nieuwkerk niet met hun mee in discussie en probeert het steeds de linkse kant op te trekken en laat een Wilders etc niet fatsoenlijk hun woord doen ( en zo zijn er vele presentatoren en verslaggevers ) waarom is de Npo zo??? Is het misschien zo dat zij min of meer politiek afhankelijk zijn van de linker partijen, om dat rechts ze liever zien verdwijnen dan komen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andre,

 

Ik weet niet welke programma's jij kijkt maar bijvoorbeeld Nieuwsuur?

 

En je schrijft:

 

"Pow ned die vertolkte in het begin het rechtse woord , maar moest onder druk van de Npo naar het midden opschuiven en mocht geen eigen rechtse gezicht meer hebben, waarom waarom is de Npo zo ( en de net managers ) waarom zijn ze zo links"

 

1. Pow Ned bewering ,  "bewijs?"

 

2. Net managers zo links?    "bewijs" ?

 

3. Wilders wordt heel vaak uitgenodigd maar komt gewoon niet.

 

Het lijkt wel of je een beetje een "Trumpje" doet.

 

 

PS. Je geeft ook geen antwoord op m'n vraag  in de 2e alinea.

 

 

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet zo, Trump is een voorbeeld.😃

Vergeten wordt dat rechts meer als 15 jaar het voor het zeggen heeft in Nederland.

Van wie moesten de woning stichtingen huizen verkopen aan huisjes melkers?

En waarom is er nu een vreselijk tekort aan sociale woningen, wie heeft de woning stichtingen hier toe gedwongen?

 

Waar komt het begrip markt werking vandaan?

Ik merk op dat zowel links als rechts dit principe eind jaren 90 stevig hebben omarmt.

Alles moest geprivatiseerd worden, want dat was beter.

Niet meer wachten in het postkantoor, klopt alles is weg.

En hoezo tekort aan mensen, als je geen vast werk en geld krijgt in de zorg of onderwijs.

Het lijkt me onzin om te beweren dat de NPO hier aan schuldig is, net als de bewering dat ze links is, of rechts zijn.

Op al je vragen zijn door programma's van de NPO antwoord gegeven, waarom het zo is.

Ook het achterhouden van de misdaad cijfers is mede door de NPO aan het licht gekomen.

Het kan zijn dat je het niet aanstaat, wat er aan feiten boven water komt.

Dan doe je net als Trump, en negeer ze.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Theo.

 

Ik en met mij veel collega's voelen ons aangesproken omdat die "linksigheid" gewoon niet waar is. Alsof toen ik nog werkte steeds dacht;"Oh ik moet een links programma maken?"

En daar waren we helemaal niet mee bezig.

En nog iets, de Omroepen hebben een licntie gekregen vanwege hun achterban. Dus de EO  doet veel geloof en de VARA/BNN meer politiek gezien links dan rechts. En dat WNL in mijn ogen helemaal niet  zoals ze bij de oprichting melden het "rechtse geluid" meer zouden gaan laten horen en laten zien.

Welnu, kijk naar WNL op zondag, daar zit vaak Wiegel, Theo Hiddema (FvD),  CDA politici......

En bij Jeroen Pauw etc. zitten ook vaak journalisten van de Telegraaf.

 

Vaak schrijven mensen maar wat maar onderbouwen is er niet bij. En dat bedoelde ik met "een Trumpje".   Wel iets na-toeteren maar feiten ho maar.

 

Ik ben wel blij dat die mensen wel kunnen kijken naar SBS en RTL etc. hoeven ze zich niet te ergeren. ( wat vaak een leegte......)

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Juul:

En nog iets, de Omroepen hebben een licntie gekregen vanwege hun achterban.

 

En dan verwacht je als achterban van b.v. PowNed een (redelijk) rechts geluid, maar wat krijg je dan, een min of meer gedwongen opschuiven naar het midden.

 

"De nieuwe omroep Ongehoord Nederland heeft nog een lange en moeizame weg te gaan voor ze de buis op kunnen. Dat stelt Dominique Weesie die met PowNed het publieke bestel wilde ‘opblazen’, maar zich naar eigen zeggen gedwongen zag steeds meer naar het midden op te schuiven. ‘Dat moet wel, wil je in Hilversum enige kans maken.’ "

 

Dominique Weesie, over de (waarschijnlijke) plek van het nieuwe (rechtse) Ongehoord Nederland in de eventuele (toekomstige ) programmering.

 

"Voor een mooie plek op primetime komen ze nooit in aanmerking. Daar zijn grote omroepen als BNNVara de baas. NPO 1 is de familiezender, NPO 3 is voor jongeren; dus het tweede net lijkt me de meest logische plek, maar daar is het behoorlijk vol. Je kan heel makkelijk in de randen van de nachtprogrammering belanden.’’

,,Tenzij…’’, vervolgt Weesie. ,,…je bereid bent compromissen te sluiten. Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook PowNed is meer naar het midden opgeschoven. Dat moet wel, wil je in Hilversum enige kans maken. Nee, dat vind ik niet eerlijk. Het is wel je lot."

 

Please login or register to see this link.

  • Bedankt 1
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht ook dat ON een marginaal verschijnsel bij NPO wortdt.

Echt geen 21 of 22 uur op NPO 1.

 

Je kan natuurlijk ontkennen dan BNNVARA links is, maar feit is dat deze de avond op NPO domineert met DWDD en Pauw. Dat is wel erg veel BNNVARA op de meest bekeken zender, die ook nog eens het weekend goed zichtbaar is. Dus alleen dat al kan de indruk wekken dat de NPO te links is.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

Nieuws wat de nieuwe beoogde omroep wil melden

 

Bart Nijman legt het nog even (de echte uitdaging) voor je uit.

 

"Er ligt wel een uitdaging op de organisatie achter Ongehoord te wachten: boven de eigen boosheid uitstijgen. Niet het gat dat de NPO laat liggen, vullen met een nieuw gat. De EU is niet alleen maar goed, maar ook niet intrinsiek slecht. Islam is ideologische armoede, maar niet alle moslims willen of zullen geweld tegen westerse waarden gebruiken. Dat soort balans, die de NPO verzuimt."

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

"De aap komt uit de mouw".  Met fake nieuws.

 

Daar heb je gelijk in Juul, een beetje zwak allemaal.

 

Maar over het volgende (ook van Karskens) horen we je niet:

 

" Bent u blank, rechts, Jezidi, christen of een aanhanger van objectieve journalistiek? Dan leest u deze 15e vangst Zwartboek NOS Journaal tal van onaangename voorbeelden hoe de NOS in strijd handelt met de eigen taken en missie, die zorgvuldigheid, ongebondenheid, pluriformiteit, objectiviteit en onafhankelijkheid voorschrijven. "

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Robin Westhof
vervanging link
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Daar heb je gelijk in Juul, een beetje zwak allemaal.

 

Maar over het volgende (ook van Karskens) horen we je niet:

 

" Bent u blank, rechts, Jezidi, christen of een aanhanger van objectieve journalistiek? Dan leest u deze 15e vangst Zwartboek NOS Journaal tal van onaangename voorbeelden hoe de NOS in strijd handelt met de eigen taken en missie, die zorgvuldigheid, ongebondenheid, pluriformiteit, objectiviteit en onafhankelijkheid voorschrijven. "

 

Please login or register to see this link.

 

 

Oh, wil ik wel doen.

 

Ik ben het volstrekt niet eens met die beweringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meesten die zo fantiek anti zijn waren daarvoor de fanatiekste rokers...................Ik rook al jaren geen sigaren meer. Ze waren gewoon op.

 

Maar ik drink en dronk geen alcohol, jij Leendert?   

Want die alcohol types  rijden andere mensen dood als ze te veel gedronken hebben. Elk weekend is het weer raak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

De meesten die zo fantiek anti zijn waren daarvoor de fanatiekste rokers...................Ik rook al jaren geen sigaren meer. Ze waren gewoon op.

 

Maar ik drink en dronk geen alcohol, jij Leendert?   

Want die alcohol types  rijden andere mensen dood als ze te veel gedronken hebben. Elk weekend is het weer raak.

Ik hoop dat je de foto niet te serieus neemt Juul. Ik wil hiermee duidelijk maken dat de samenleving verandert . Dus  de opvattingen over immigratie,vluchtelingen, islam, klimaat ,maar ook het roken. Roken in een openbare ruimte is tegenwoordig verboden.

 

Ik herinner me de enorme rokerige zaaltjes waar de zeezenderdagen werden gehouden en vond dat zeer onprettig. Eenmaal thuis kon je onder de douche en moesten de kleren gewassen worden. Alles stonk.

 

Ik heb gelukkig nooit gerookt. Mijn vrouw ook niet. Had  voor haar een vriendinnetje die wel rookte. Als ik die dan  zoende vond ik dat ronduit smerig.Ik proefde een sigaret  en nicotine.

 

Drinken doe ik wel. Met mate natuurlijk en als we samen ergens naar toe gaan dan is er ééntje die niet meer drinkt dan wettelijk is toegestaan.

 

Ik was  vorig jaar  op vakantie in Iran. Een streng islamitisch land, waar je geen alcohol mag drinken. Dineren in een restaurant zonder een wijntje vond ik zeer ongezellig. Ik heb toen veertien dagen 'droog' gestaan en was blij dat in het vliegtuig de maaltijd  weer mocht worden geserveerd met een klein flesje wijn.

 

Terugkerend naar de discussie over de nieuwe omroep Ongehoord Nederland. Ik vind het een goed initiatief dat er tegenwicht komt in de berichtgeving. Als je net zoals ik je verdiept in het nieuws en  verplicht andere websites leest, dan kom je al snel tot de conclusie dat er weinig ruimte wordt gegeven door de 'mainstream' media aan een tegengeluid bij de eerder genoemde discussies.

 

Ik heb aan den lijve ondervonden hoe er destijds gedacht werd aan de universiteit van Amsterdam . De paar jaar dat ik bij Radio West op de redactie werkte was het niet anders, met een fanatieke PvdA hoofdredacteur en directeur.

 

Alles heeft twee kanten. Dus laat 'Ongehoord Nederland' maar haar standpunten naar voren brengen. We kunnen er nooit slechter van worden.

 

Salut

Leendert

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

Want die alcohol types  rijden andere mensen dood als ze te veel gedronken hebben. Elk weekend is het weer raak.

 

Er worden meer mensen doodgereden door nuchtere autobestuurders dan door dronken autobestuurders....ook in het weekend....

bewerkt door Bo Lus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.