Spring naar bijdragen

Laatste reclame van een Europese zeezender


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

We weten dat de allerlaatste uitzendingen van een zeezender van de Ross Revenge van Radio Caroline kwamen. Maar is ook bekend wat de allerlaatste betaalde reclame was die ooit is uitgezonden?

Waarschijnlijk van radio 819, want Caroline was een 'parasiet' die leefde van de inkomsten van radio  Monique en de klonen 558/819 .Volgens  mij  is na de raid  in augustus 1989 geen betaalde  reclame meer uitgezonden.

 

De zeezenders zijn voor mij geen in cijfertjes gegoten' kale feiten. Het gaat mij  vooral om de mensen die er aan meewerkten en waarom ze dit hebben gedaan.

 

Wellicht is dit 'reclame feit'  al bekend, maar ik heb er niets over kunnen vinden. Ben zomaar nieuwsgierig..

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Leen1956:

Nadat Caroline gestopt was als zeezender is de Voice of Peace toch nog een paar jaar in de lucht gebleven als ik het goed heb?

 

 

Je hebt me aan het denken gezet, bedankt Leen 1956.

 

Om helemaal juist te zijn, was het allerlaatste station Arutz Sheva vanaf het schip de Hatzvi voor de kust van Israël. Het station moest stoppen in 2003 nadat  Israël daar een anti zeezender wet aannam.

Herbert Visser heeft nog een aandeel gehad in de start van dat station.

 

Dit station was niet zo zeer een commercieel radiostation zoals wij dat hebben gekend in de Noordzee. Het was een station met een politiek conservatieve  boodschap voor de Joodse gemeenschap. Opgezet om een weerwoord te bieden aan the Voice of Peace van Abe Nathan die 'heulde' met de Palestijnen (is een politieke naam, geen officieel bestaand volk).

Please login or register to see this link.

 

 

Hoewel interessant, zegt het ons niet veel. Ik heb daarom de titel aangepast in 'Laatste Europese reclame van een zeezender'

 

 

Salutations

Leendert

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.