Spring naar bijdragen

Delmare Verzoeking Gerard van der Zee 8 juli 79


bert ree

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei bert ree:

verzoeking met Gerard van der Zee 8 juli 79 18-19

verzoekjes behandeld voor Jan Verkleij Walter Beilo Tom de Bree(2 weken later zat hij aan boord van de Magdalena) Joop Berger en Peter de Vries (van radio Atlantis)

 

Please login or register to see this link.

 

 

Leuk Vlaams woord "Verzoeking"..............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doelde ook niet op Gerard maar op het leuke woordgebruik van Bert Ree.

 

Mijn ouders hebben in de jaren 30 van de vorige eeuw ook een paar jaar in Belgie gewoond. In Mechelen, de stad van "de Maanblussers" en de kennissen van m'n ouders gebruikten dat woord ook wel eens.

 

Al het andere weet ik niks van. "wil ik ook niet weten'.

En de Bijbel ?...................Ik verlaat als alles goed gaat over een jaar de Biblebelt. "Deo  Volente" zeggen en schrijven ze hier.

 

Maar Vlaams is een mooie  "taal" vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei jan:

Een prachtige aflevering van Gerard's verzoekplatenprogramma zoals alleen hij dat kon presenteren! 

 

Helemaal met je eens. Wars van iedere gebruikelijke presentatievorm. 

 

Stan Haag, Frans Nienhuys, Michelle of Ton Schipper verbleken  hierbij. 

 

Ik vond het uiterst verfrissend. Precies zoals Gerard ten voeten uit was . Niet conformistisch en een beetje tegendraads. Bij een ‘ bureaucratische ‘organisatie als  Veronica had hij nooit kunnen functioneren. Hij was nog eigengereider dan Rob Out...

 

Salut 

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Juul,

Het woordgebruik van Albrecht is niet bewust gekozen, want het was de naam van het verzoekplatenprogramma van Gerard van Dam. Op bijgevoegde foto is Gerard in gesprek met  Peter Chicago tijdens de eerste bezoekerstrip aan de Ross Revenge  in augustus 1983.

 

Die tocht was pas een 'verzoeking'.

 

Een heuse kwelling, omdat het slecht weer was en Gerard  alleen met behulp van speciale pillen die via de anus er in gestopt moesten worden, de ellende die er van onderen en boven uit kwam ,kon stoppen.

 

 

En waar ga je naar verhuizen? Niet ergens te krap hoop ik. Sommige aanvragers van een plaatje in Gerard's programma woonden namelijk erg krap...in een postbus...

 

 

 

Salut

Leendert

 

Gerard van Dam,Peter Chicago  Ross Revenge 1983.jpg

 

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Helemaal met je eens. Wars van iedere gebruikelijke presentatievorm. 

 

Stan Haag, Frans Nienhuys, Michelle of Ton Schipper verbleken  hierbij. 

 

Ik vond het uiterst verfrissend. Precies zoals Gerard ten voeten uit was . Niet conformistisch en een beetje tegendraads. Bij een ‘ bureaucratische ‘organisatie als  Veronica had hij nooit kunnen functioneren. Hij was nog eigengereider dan Rob Out...

 

Salut 

Leendert

De foto, was dit tijdens een bezoek van van Dam aan de Ross Revenge? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk al die reacties op het programma Verzoeking van Gerard. Zoals Leen aangeeft was dit gewoon de naam van het programma. Wie dit niet wist, kon waarschijnlijk de zender moeilijk ontvangen in die tijd. Hier aan zee waren de televisietoestellen de grootste stoorzender voor het ontvangen van 192 eind jaren 70.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.