Spring naar bijdragen

22-12-1984 - Vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

Ja, maar daar strijd ik al jaren tegen. Het begint al met het verkeerd schrijven soms van namen van mensen.

In het verleden  heb ik ook  heel wat "gestreden" met onze Groningse "goeroe". We kwamen er dan wel uit maar het stond wel geschreven.

 

Bijvoorbeeld toen ik bij B&G vroeg geef mij effe een uitdraai van alle Veronica- zeezender  programma's kreeg ik  ook alles van Noordzee en de VOO  etc......................zucht.

 

Enfin, mooie Kerst iedereen van hier.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het is  journalistiek niet altijd verstandig om gebruik te maken van krantenartikelen. Dit geldt met name voor alles dat met zeezenders  had te maken. 

Het was me ook al opgevallen dat de vele krantenknipsels die ik over de zeezenders heb gelezen, vaak uitblinken in navrante onzin.

Het zet een mens aan het denken over het waarheidsgehalte van de schrijfsels over andere onderwerpen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het grote probleem in de kranten over zeezenders was dat dit meestal werd geschreven door journalisten die over vele diverse honderden activiteiten moeten schrijven. Juiste informatie zou moeten komen van de verantwoordelijken van de zenders, maar die verspreiden niet openlijk informatie want ze kunnen aangeklaagd worden wegens hun medewerking. Soms werd ook wel doelbewust foutieve informatie verspreid om justitie op een verkeerd spoor te zetten. En in bepaalde gevallen vond de redactie van een aantal kranten dat over die "piraten" negatief moest bericht worden, daar die advertenties konden wegnemen bij hun krant. Andere kranten zwegen die zenders dood, omdat dit maar reklame was voor een andere medium.

 

Je ziet, over andere onderwerpen, dat bepaalde lobby's persinformatie verspreiden. Dit wordt opgenomen door de meeste kranten en tv-stations. Twee weken later verspreiden andere lobby's precies het tegenovergestelde nieuws en dat wordt ook opgenomen door de media. Niemand belicht de twee standpunten in één nieuwsbericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.