Spring naar bijdragen

Hans Keller overleden


nchuijg

Aanbevolen berichten

Op 27-12-2019 om 19:38 zei ruudam:

Geweldige karakteristieke stem bij evenzo geweldige documentaires.

Stemmen waarderen is subjectief. Wat de één mooi en prettig vindt, is voor de ander juist irritant en vervelend.

 

Ik las in de Volkskrant hoe zijn stem werd omschreven:

 

 Zijn stem is door literair criticus Kees Fens (die Keller nog kort voor diens dood in 2008 zou portretteren) ooit omschreven als ‘schitterend, ingehouden, diepgaand, wat voornaam en met die hogere traagheid waarmee in het hiernamaals wordt gesproken’.

 

Vond zijn stem voor de reclame van de KLM niet geschikt. Te 'bassig', niet helder en monotoon. Voor de middengolf geen ideale situatie.Ik zou voor prettige heldere vrouwenstem hebben gekozen. Het zijn toch de vrouwen die bijna altijd beslissen waar de vakantie naar toe gaat. Als vrouw raak je niet in de stemming door de stem van Hans Keller.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Heb je opname van Juul (wel) beluisterd?

Klinkt toch gewoon goed?

 

Ik heb ze beide beluisterd, maar ik vind zijn stem niet passen bij deze reclame.  Het is me te somber, te fatalistisch en af en toe niet goed verstaanbaar. Bij reclames die autoriteit moeten uitstralen zou het kunnen passen, mits hij duidelijker articuleert.  Denk aan verzekeringen, banken, of postbus 51.

 

Bij iets 'vrolijks'  zoals op vakantie gaan met de  KLM hoort een optimistische prettig klinkend lichtere stem. De stem van Keller symboliseerde (voor mij) het 'grauwe' in de samenleving. 

 

Zoals hij ook dat 'grauwe 'liet zien in het 'Gat van Nederland'. Tegenwoordig zouden we hem bestempelen als een 'grachtengordel' journalist. Iemand met  een zure kijk op het gewone leven, alsof dat iets verschrikkelijks is.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Ben:

Ik heb heel veel met de KLM gevlogen en als ik daaraan terugdenk past die mannenstem van deze man precies in het beeld dat ik van de KLM heb. Een vrouwenstem zou niet in dat beeld passen.

 

Dag Ben,

 

Tijden veranderen, want de radio commercial van de KLM  die ik op Riviera Radio  aan de Côte d'Azur hoor is met een' prettige' vrouwenstem...

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.