Spring naar bijdragen

26 Audio Tapes SMC over Zeezenders 1985 - 1988


Radio 199

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei jan227:

nummer 24 loopt niet, maar HULDE, dank voor de upload!

Jan

 

sorry , had die per toeval 2 x er op gezet en daar is het fout gelopen. Die is intussen vernieuwd en loopt nu wel want hem die getest. Sorry voor het ongemak en hopelijk kan iedereen er van gaan genieten het is een hele klus geweest om 26 bestand te uploaden maar je moet er wat voor over hebben als het je hobby is niet waar ? haha

 

Ps Bedankt voor je opmerking want anders was ik niet snel achter gekomen.

bewerkt door Radio 199
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank aan Piet Treffers. Ik ben ontzettend blij dat ik toentertijd bij Piet op de Hoogovens mocht langskomen. Ook daar stonden de bandrecorders continue te draaien. Wat een werk is dat geweest. De vele smc cassettes heb ik van hem afgenomen. '

Heb goed contact gehad met Piet. Zo heb ik samen met Piet de dag doorgebracht, toen de MV Communicator van IJmuiden naar het IJsselmeer werd gesleept. s Morgens bij dag en douw stonden wij bij de sluizen van IJmuiden om vervolgens de tocht vanaf de waterkant naar de ligplaats te volgen.

Helaas ben ik het contact met Piet kwijtgeraakt.

 

Met vriendelijke groet, Bert Prinssen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Paul de Haan:

Een schitterend blijvend historisch  overzicht. < "knappen en plikken was nog niet uitgevonden>

 

 

Ja ik wou net zeggen knippen en plakken bestaat al zolang er spoelbanden bestaan. Toen was knippen en plakken een werkje waarbij je niet verstrooid mocht bij zijn want een knip te veel en dan mocht je alles weer opnieuw opnemen en als er maar één copie bestond ja dan was dat een ramp.

 

Nu is knippen en plakken in dit digitale tijdperk echt kinderspel geworden en je kan als het fout is gewoon de boel terug zetten en ook al moet je nog wel met je hoofd erbij zijn verkeerd knippen bestaat nog steeds maar geen ramp zoals vroeger. Maar hoe meer je met schaar (scherp mesje) en plakband werkte hoe mee ervaring je kreeg en dan ging het wel minder vaak fout.

 

Dat was toen echt hard werken haha Nu kan een kind de afwas doen hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Radio 199:

Dat was toen echt hard werken haha Nu kan een kind de afwas doen hihi.

Dan hebben de nieuwslezers van Het Radionieuws dit nog steeds niet onder de knie. Er wordt slecht geknipt, waardoor er geen natuurlijke stiltes of ademhalingen meer te beluisteren zijn. Monotoon gebabbel. Om over de accenten van de nieuwslezers m/v maar niet te spreken.

Please login or register to see this link.

 

Fred Emmer zou zijn oren dichtgekit hebben...

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik erger mij al jaren aan de "zelf gefabriceerde" ,door programmamakers zonder ervaring,  items in vele radio programma's.  

Ik weet nog wel dat ik van Henk van Dorp op m'n "sodemieter" kreeg als ik een pauze of ademhaling niet meenam.

Ja, dat was ook Veronica !!!!!

Later bij ee P.O. kreeg de technicus op z'n donder van de baas als het voorkwam.  Bij Poster was ik er kien op.

 

Ik blijf het zeggen;"radio maken is echt een vak".............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dan hebben de nieuwslezers van Het Radionieuws dit nog steeds niet onder de knie. Er wordt slecht geknipt, waardoor er geen natuurlijke stiltes of ademhalingen meer te beluisteren zijn. Monotoon gebabbel. Om over de accenten van de nieuwslezers m/v maar niet te spreken.

Please login or register to see this link.

 

Fred Emmer zou zijn oren dichtgekit hebben...

 

 

Salut

Leendert

 

Er staat me iets bij dat als ik het goed voor heb , dat Fred ooit nog tekenles gevolgd heeft ? En als dit juist is dan heb ik dat gehoord van de eerste ex van men oudste zus die ook tekenles volgde en samen met hem in de zelfde klas zat. Ik vermoed dat het ergens eind jaren 60 moet geweest zijn ?

 

Maar ik kan me natuurlijk wel sterk vergissen , wat ik met zekerheid kan zeggen is dat men ex zwager het wel had over een nieuwslezer die bij de NOS werkte ? Wat kan de wereld toch klein zijn.

18 uur geleden zei jan227:

nummer 24 loopt niet, maar HULDE, dank voor de upload!

Jan

 

Behoort eigenlijk eerder toe aan de samen stellers , maar ik niet want ik heb het ooit ergens gedownload ik weet niet waar of wanneer. En bied aan wat ik in men bezit heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Juul:

Ja wel hoor, wij deden niet anders..............gewoon met de schaar. Zouden de jongelui van nu niet meer kunnen. Je bedoeld op een computer denk ik.

 

Ja, ik bedoelde digitaal. Toch hoefde je in de mid 80s net perse een schaar te gebruiken. Monteren met twee Revoxen werkte ook perfect en onhoorbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Juul:

Wij deden dat op de M15 en de z.g. "Doesburg klok".

Allebei de recorders 6 slagen terug en dan "bijdrukken......................"

 

 

Doesburg klok M15 kopie.jpeg

Bij montage van Nagra en Uher bandjes natuurlijk 3 slagen terug en 6 bij de opname machine. Ging wel eens fout.

En soms werd een ademhaling van verre gehaald.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul de Haan:

 

Ja, ik bedoelde digitaal. Toch hoefde je in de mid 80s net perse een schaar te gebruiken. Monteren met twee Revoxen werkte ook perfect en onhoorbaar.

2 Revoxen wauw dure vogel ben jij haha, ik heb de mijne amper kunnen betalen van een erfenis van men oma die overleed en heb vele jaren moeten wachten op dat geld één geluk er kwam een grote intrest bij. En die Revox A 77 MK2 dacht ik was wel betaalbaar in Nederland dus daar gekocht via een toen een hele goeie kennis. (Jammer dat het contact nu al jaren verziekt is)

bewerkt door Radio 199
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei ruudam:

Bij montage van Nagra en Uher bandjes natuurlijk 3 slagen terug en 6 bij de opname machine. Ging wel eens fout.

En soms werd een ademhaling van verre gehaald.....

 

Ja da's waar Ruud.

 

"Doesburg" staat voor de uitvinder Cor Doesburg. Hij was de legendarische studiochef in het muziekpaviljoen toen ik "binnen kwam".

Hij heette mij hartelijk welkom !  Altijd in voor een grap was ie. Hij paste perfect bij die dj's.

Ik was een keer met NOS technicus  Jan de Jong †  aan het werk en ik bediende ook de M15. Dat was daar "not done". als programmamaker mocht je niet aan de apparatuur komen. Cor kwam binnen zeg mij bezig en zei "Alles gaat goed hier zie ik"......................................

 

Hier is Cor nog te zien:

 

Please login or register to see this link.

 

En op de prachtige website van NOS-NOB en hoe het tegenwoordig allemaal heet  Siebrand Verwer nog iets over de Doesburg schijf:

 

Please login or register to see this link.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei dhadders2000:

Tape nummer 22 testuitzending met fiberglas antenne (met abrupt einde).

 

Dat was omdat die door gebrand was door het vermogen,  want die moest aankunnen dan dus niet lukte , fibeglas antenne klaar voor de clico en veel geld. Ik heb die test nooit gehoord. Radio Monique enz was niet echt men smaak. Ik luisterde naar Caroline dat was iets leuker en beter kwa muziek format. In de jaren 70 was ik een echte Mi Amigo fanaat en luisterde ik minder naar Caroline maar naar verloop van tijd begon het tij te keren voor mij en zeker toen duidelijk werd dat Radio Mi Amigo echt op zijn laatste benen liep dat was duidelijk hoorbaar. Vandaar meer Caroline Engels.

bewerkt door Radio 199
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Radio 199:

2 Revoxen wauw dure vogel ben jij haha, ik heb de mijne amper kunnen betalen van een erfenis van men oma die overleed en heb vele jaren moeten wachten op dat geld één geluk er kwam een grote intrest bij. En die Revox A 77 MK2 dacht ik was wel betaalbaar in Nederland dus daar gekocht via een toen een hele goeie kennis. (Jammer dat het contact nu al jaren verziekt is)

 

Ik heb niet beweerd dat ik twee Revoxen in bezit had, duidde alleen op de mogelijkheid dat met twee Revoxen perfecte montages konden worden gemaakt. Een kwestie van timing.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.