Spring naar bijdragen

Tjonge jonge, je moet het maar leuk vinden..............


Juul

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei ruudam:

Het gaat niet alleen om de hoeveelheid, maar ook om de zwaarte van het vuurwerk.

In Duitsland (en Belgie) kan je veel sterker vuurwerk kopen wat hier niet mag worden afgestoken.

Maar we gaan er maar vanuit dat je keurig alleen spullen hen gekocht die ook in NL mogen.....

Ik begrijp dat je (ook) volledig verkeerd bent geinformeerd met betrekking tot Duits vuurwerk.

Het is daar veel goedkoper bij Aldi/Lidl etc. omdat men veel minder voorwaarden heeft met betrekking tot opslag in bunkers dus het veel goedkoper kan aanbieden. Heeft niets met "verboden in Nederland" te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge wat valt er nog te zien dan, paar pc schermen, mengtafel, microfoons en misschien wat processing meer niet, radio is plastic geworden, zowel op de radio zelf als in de studio.

Ik zelf vondt vroeger voor de pc tijdperk het veel leuker een studio te bezoeken, het leefde, je zag platen spelers draaien, je zag tapedecks draaien etc etc er gebeurde van alles het was spannend het was een beetje magie....

Maar heden ten dage zal het nooit in mij opkomen om een studio ed te bezoeken, turen op een schermpje kan ik thuis ook wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎2‎-‎1‎-‎2020 om 12:05 zei rauhfaser:

Zo te zien had je het wel weer getroffen door nét tijdens de slechtste deejay van het hele team, Gijs ('Ik crash na 30 jaar nog steeds intro's en weet nog steeds niet dat je bij een rustige plaat even níet hijgerig hoeft te presenteren') Staaf naar binnen te gaan. 

Nou dat weer....gelukkig sta ik wat positiever in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei andre ph5c:

Tjonge wat valt er nog te zien dan, paar pc schermen, mengtafel, microfoons en misschien wat processing meer niet, radio is plastic geworden, zowel op de radio zelf als in de studio.

Ik zelf vondt vroeger voor de pc tijdperk het veel leuker een studio te bezoeken, het leefde, je zag platen spelers draaien, je zag tapedecks draaien etc etc er gebeurde van alles het was spannend het was een beetje magie....

Maar heden ten dage zal het nooit in mij opkomen om een studio ed te bezoeken, turen op een schermpje kan ik thuis ook wel....

 

 

Inderdaad André,

Ik verbaas mij ook over de hoeveelheid schermen, maar ja da's "de vooruitgang" zeggen we dan......................hi

Ik weet nog goed dat als ik aan boord van de Norderney wel eens live programma's maakte ik het buitengewoon spannend vond.

"als ik nu die plaat tegen houd dan horen wel heel veel mensen dat !"

 

Later bij de PO had ik dat helemaal niet meer.

 

Deze foto is uit 1971.

 

 

screen 130.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei ruudam:

AKA als Boevema.

 

 

Leg uit..................begrijp ik niet.

23 uur geleden zei Robin Westhof:

"Tjonge jonge, je moet het maar leuk vinden.............."

 

Waar is de magie van (echte) radio gebleven?

Moe(s)t radio niet (gewoon) tot de verbeelding (blijven) spreken?

 

 

 

 

 

 

Inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Robin Westhof:

"Tjonge jonge, je moet het maar leuk vinden.............."

 

Waar is de magie van (echte) radio gebleven?

Moe(s)t radio niet (gewoon) tot de verbeelding (blijven) spreken?

 

 

 

 

En als je dan zo nodig beeld er bij moet hebben, doe t dan goed. En laat de video clips zien bij de plaatjes. Dat geeft afwisseling zodat je wellicht een groter publiek bereikt dat niet meer radio luistert maar alleen nog maar radio via de TV. 

192 TV zou beter kunnen scoren met gepresenteerde programma''s, met een maatje hebben we ooit een systeem daarvoor bedacht. In de praktijk hetzelfde als radio automatisering, maar er wordt ook het juiste beeld bij gehangen. Dus je maakt primair radio, het beeld volgt, en je kan het in je eentje.

Ik ben bereid als vrijwilliger voor 192 te werken, liefst bij nacht en ontij.

3 minuten geleden zei Juul:

 

 

Leg uit..................begrijp ik niet.

 

 

 

Zo werd die platenmij genoemd door jocks eind jaren 90 bij Veronica als Publ O, toen ik daar een blauwe maandag werkte.

Er waren wel meer van dat soort uitdrukkingen, vooral voor NL artiesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2020 om 21:49 zei Juul:

Ja, commerciele radio hé.  Er was alleen een probleem, ik zocht de platen niet uit. Dat deed Lex. En die maakte ook deze dia.

 

 

 

Zocht je echt niks uit, Juul? 
Als Lex (of Tom Collins, om maar iemand te noemen) een programma met Ad Bouman deden, wekten zij de indruk dat ze zelf de nieuwe platen kozen, maar dat er voor een gouwe ouwe een beroep werd gedaan op 'de enorme stapel gouwe ouwe' die de technicus aan de andere kant van het glas had liggen. Ik ken die oude tapes vrij goed en ik maak me sterk dat de technicus een nieuwe plaat ook wel gedraaid kreeg. En niet alleen Adje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar bij corruptie denk ik aan nieuwe platen. Ik kwam wel eens met een Stones plaat aan maar voor de rest was ik daar niet zo mee doende.

Maar echte "corruptie" heb ik eigenlijk niet gezien bij de collega's. We letten teveel op elkaar. Wel ging Stan Haag een keer bijna de fout in en toen werden de Hittips bij mijn weten direct afgeschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

Ja maar bij corruptie denk ik aan nieuwe platen. Ik kwam wel eens met een Stones plaat aan maar voor de rest was ik daar niet zo mee doende.

Maar echte "corruptie" heb ik eigenlijk niet gezien bij de collega's. We letten teveel op elkaar. Wel ging Stan Haag een keer bijna de fout in en toen werden de Hittips bij mijn weten direct afgeschaft.

O, ik denk helemaal niet aan corruptie. Muziekradio maken is voor mij altijd primair een manier geweest om mooie muziek te delen met de luisteraars. Noem het naief...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.