Spring naar bijdragen

Radio Boemerang Schiedam


Vincent

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Mijn 1e piratenradio in Schiedam Nederland in de Hekbootstraat die ik hoorde eind 1980. Op bezoek bij Herman Potboven vriend van Jan-Hendrik Kruidenier Aias DJ Tony Winter uit Rotterdam. Helaas niks meer te horen van die verzamelaars al zeer lang. Een weekend verbleef ik er want ik wiilde met vrije radio beginnen in mijn streek

Ik hoorde toen ook Radio America dacht ik in Schiedam en ja ook nog mee gebeld en live op de radio

Een Vlaming op de radio die in NL was en een FM zender wilde kopen om vrije radio te beginnen vonden ze wel spannend

Hier in 1980 was er totaal niks

Alleen in de vakantie of op een zondag wat uurtjes van jaren 1970 tot 1979 met zo'n hobby 5 wat zendertje

Jongens die het deden voor het plezier

Toen kon men daarmee vanaf de zeedijk uit flatgebouw tot soms zuidwest Vlaanderen uitzenden! Deden ze onder de naam Radio Marina

Ook al, ik wist niet dat ze dezelfde naam toen gebruikten

Voor mij een droom toen en zomaar kunnen bellen om een plaat aan te vragen.

Mijn 1e' kennismaking in NL met piraten

Daarna had ik snel een FM zender via het Free Radio Magazine, afgehaald in Dordrecht bij een radiovriend Rob  waar ik toen banden me ruilde.

Toen eind 1980 klonk aan de Vlaamse westkust de 1e vrije radio met test uitzendingen alls Atlantis en dan Radio Marina in feite

Mooie tijden

 

Helaas Radio Boemerang waar ik kort lid van werd, kreeg ik na brief van hun fanclub te horen dat een vader van een jonge DJ klacht neerlegde bij de politie ook al wegens  slechte school resultaten of niet naar school gaan soms

zo werd de radio dan opgerold door verraad van die vader

Jammer . Ik vond het een leuk station

 

Groeten  Jean-Pierre

  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Jean-Pierre ik ben benieuwd hoe je aan die laatste wijsheid kwam (Oprollen station door verraad vader).
Ik kan je eerste hands vertellen dat daar niets van klopt! Zoek maar eens in youtube op de naam Cor Moerman die een lezing gaf voor veron-leden over zijn tijd bij de RCD. Vorig jaar ben ik naar aanleiding  van die lezing Cor bij toeval tegenn het lijf gelopen op een beurs. We hebben nog een aantal leuke (voor beide onbekende) stories uitgewisseld over die periode.
Zo is Cor ook nog eens in de maling genomen bij het in beslag nemen van een (nep)zender waar ie pas achter kwam op het politie buro. .... De echte reden lag veel meer bij de politiek en de populariteit van de zender. De populariteit reikte tot in Den Haag (waar het daar toen nog redelijk rustig was met zenders) met als gevolg kamervragen.......Toen kwam

'ineens' de zaak in een stroomversnelling om de zender voorgoed het zwijgen op te leggen. Er werd nl. semi-live uitgezonden. Het zou nog maanden duren alvorens de hele organisatie/auto's/medewerkers/ telefoonnrs/adverteerders etc in kaart werden gebracht. Men schuwde niets. Om bijv. een auto in een bepaalde straat te lokaliseren of de (straal)zender te lokaliseren werden foto's gemaakt (met telelens) vanaf een 100 mtr hoge Kerktoren in het centrum van de stad. Moerman vertelde bijv. bij mijn ontmoeting, dat hij op zijn vrije dag met zijn prive auto is gaan posten......... 1310731321_boemeranglogo2.thumb.jpg.73cad485d3bd8e651cca5f92af0e6c29.jpg

Op 13-1-2020 om 20:55 zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 

Vincent, de links werken niet meer maar ik zou wel graag alle fragmenten willen hebben als oprichter van dit station. Is er een kans om dit nog ergens te plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2020 om 12:02 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Op bezoek bij Herman Potboven vriend van Jan-Hendrik Kruidenier Aias DJ Tony Winter uit Rotterdam.

 

Helaas niks meer te horen van die verzamelaars al zeer lang.

 

Er is een (de?) Tony Winter te beluisteren (dinsdagavond) op Radio President Rotterdam.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Er is een (de?) Tony Winter te beluisteren (dinsdagavond) op Radio President Rotterdam.

 

Please login or register to see this link.

Klopt Robin. Was ooit collega van mij, alleen draaide hij op tijdstippen dat ik nie altijd aanwezig was (late avond/begin nacht) Heeft jarenlang gewerkt op de platenafdeling van het ter ziele gegane V&D. Maar of dat de Tony Winter van 1980 is.......?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.