Spring naar bijdragen

Lex Harding: 'NPO is vernieuwing, RTL plat amusement'


Martin1968

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Martin1968:

Please login or register to see this link.

 

Ik roep al jaren.....Stem op mij als dictator en ik verbied overnight commerciele tv, een platform voor kindvrouwtjes   en  zelfbenoemde grootheden met op het menue infantiele pulp.  Daarnaast laat ik de antizeezender wet uit 74 vervallen en verzoek het terugbrengen naar zee van de Norderney, 4 mijl uit de kust van Skveningen. Heb vernomen dat den Hengst hiervoor de kosten wil dragen. < uitspraak tijdens sluiting Museum Nijkerk> 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Martin1968:

Please login or register to see this link.

Mee eens. Ik kijk alleen naar Pulpa voor Sport die de NOS niet heeft en hoop dat de Champions League weer terugkeert bij de NOS tzt.

Of de NPO (te) links is kan ik zelf wel beoordelen. Zag eerder deze week in Nieuwsuur twee uitstekende item's over uitgeprocedeerde gelukzoekers die niet verdwijnen en mensen die een cursus doen vooruitlopend op hun terugkeer naar een thuisland maar geheel niet terug willen. Was niets links aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Inderdaad Douwe.

 

Ik schrijf al jaren dat ik niet op m'n werk kwam en dacht, "effe lekker links doen"................

 

 

Please login or register to see this link.

Juul, je werkte voor de TROS, en dat was een behoorlijk rechtse omroep, zeker ten tijde van Wibo vd Linde en anderen.

de TROS stond ook voor amusement, niet voor niets werd gesproken van vertrossing toen andere omroepen ook die richting op gingen ter behoud van leden en kijkertjes.

 

En RTL is niet alleen plat amusement, dit interview IS nota bene op RTL, RTL - Z, dat overdag de held ag nieuws uitzendt - al is het accent zoals de naam aangeeft op zakelijk nieuws. De NPO heeft geen nieuwszender voorzover ik weet.

Daarnaast brengt RTL Z s avonds veel documentaires. Ja, dat is ook RTL, ook commerciele omroep. Om nog maar et zwijgen van Discovery en National geographic, allemaal commercieel met veel docu's, soms hele goede.

 

En vroeger leek Veronica met ABTT, Kolder op Zolder show, Help er zit etc, ook meer op de VPRO dan op een platte commerciele zender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ruud,

 

Ik kan je effe niet volgen. Wat is nu je punt? Of vraag je me wat ?

 

Laat ik maar wat schrijven dan.

 

Ik was niet echt rechtsdenkend. Ik ben links, linkshandigheid dus. Ik heb me nooit met politiek bemoeid tijdens m'n werkzame TROS leven.

Of het moest zijn dat ik net als Lex sinds 31 augustus "de pest" heb aan de meeste politici. Want ik kwam ze wel eens tegen als ik Den Haag moest werken. (o.a. journalisten forum en Aktua radio ).

Al die politici  laten zich met o.a. met een taxi vervoeren naar bijv. Nieuwsuur maar wel schelden op de PO.

Ik heb daar wel eens een hele discussie over gehad met D66-er Kees Verhoeven die een paar jaar te keer ging tegen de PO.

En toen ik hem vroeg ben je wel eens een dagje op de weekvloer geweest ?  "eh......eh,.......nee" zei hij.

Ik zei nou Jan Marijnissen wel..........................een hele dag liep ie met de radio mee en de tv.

En Leonie Sazias heeft een mooi stukkie geschreven.

 

Please login or register to see this link.

 

Ik ben trots op "mijn" Veronica en ook trots op het feit dat ik vanaf 1975 bij de PO heb gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei PowerMusic:

Ja zeker heeft de NPO die. Deze herhaald de journaals en actualiteiten programma's.

Ja, die ken ik.

Maar is toch anders, allen maar herhalingen en verder niets.

23 uur geleden zei Juul:

Dag Ruud,

 

Ik kan je effe niet volgen. Wat is nu je punt? Of vraag je me wat ?

 

 

Dat de TROS niet de omroep was van "effe lekker links doen""

 

De NPO lijkt ook misschien linkser dan het is, dat komt door de overmaat van BNN VARA op prime time op Ned 1. Zoals DWDD en Pauw.

Pauw is nu vervangend oor OP1, zij het met nog steeds 2 vd 5 bnnvara. (Ik weet het komt door weigering kroncrv en avrotros hieraan mee te werken), maar het geeft het beeld. 

Ik heb ook voor diverse PO gewerkt  en de redacties waren daar behoorlijk links. Zeker ook bij de Wereldomroep waarover geregeld klachten kwamen van luisteraars. Nederlandse expats zijn over het algemeen wat rechtser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei hans558:

sommigen

 

Laten we op zijn minst zeggen dat de meningen daarover (sterk) verdeeld zijn.

 

Please login or register to see this link.

 

8 uur geleden zei Bo Lus:

Een échte democratie heeft geen staatsomroep nodig......

 

Een echte democratie hebben we dus niet in Nederland, maar al zou die er wel zijn (dan) is een staatsomroep (toch) wel nodig, maar (we)l in een sterk afgeslankte vorm.

 

8 uur geleden zei radio tpot:

klopt daarom hebben wij deze ook niet in Nederland.

 

Geen democratie, geen staatsomroep of beide?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar de definitie van een staatsomroep zoekt zoals ik net deed kom je van alles tegen. De Nederlandse overheid (staat) heeft wel eens geprobeerd invloed uit te oefenen. Bijvoorbeeld in een journaal en vroeger lukte dat nog wel eens in het meer gezagsgetrouwe Nederland. Maar directe invloed is er niet.. Het Parlement heeft toch het laatste woord en dat heet democratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei hans558:

Als je naar de definitie van een staatsomroep zoekt zoals ik net deed kom je van alles tegen. De Nederlandse overheid (staat) heeft wel eens geprobeerd invloed uit te oefenen. Bijvoorbeeld in een journaal en vroeger lukte dat nog wel eens in het meer gezagsgetrouwe Nederland. Maar directe invloed is er niet.. Het Parlement heeft toch het laatste woord en dat heet democratie.

Slaap lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rob,

 

Kun je mij nou eens uitleggen, gefundeerd graag, waarom je zo tegen de PO in Nederland bent.  Of wordt te moeilijk ? En graag niet steeds dat mantra "slaap lekker" herhalen dus. 

Ik weet niet wat jou professie is, als je dat al hebt, maar stel je voor dat ik net als jij nu doet dat met jou vak doet...........

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.