Spring naar bijdragen

TROS Poster Cliff Richard Story met vraag aan Juul.


wim1958

Aanbevolen berichten

Dag Juul. Ik richt me even naar jou omdat ik geïnteresseerd ben in de Poster serie die jij en Tom Mulder maakten over Cliff Richard. Als ik het goed heb was dit een eigen productie van het 

Poster team en niet aangekocht van de BBC.

Ik zou graag willen weten hoe de interviews met Cliff en Bruce Welch en Hank Marvin tot stand kwamen. Gingen jullie naar een bepaalde lokatie om het gesprek te doen?

En ook vraag ik me af hoe ze tegen jullie waren in de omgang. Ik heb altijd een positief gevoel gehad bij deze muzikanten. 

Is er nog documentatie van de prachtige serie?

 

Later in het jaar zal Cliff 80 worden. Mijn respect is groot voor zijn staat van dienst, vandaar mijn nieuwe interesse in de muziek van Cliff Richard and the Shadows.

 

Wim de Lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wim,

 

volgens mij was het een BBC productie zie ik. Kijk maar. Ik heb dat voor m'n "vertrek" eens uitgezocht.

Wel weet ik nog dat Tom en ik in A'dam bij Cliff op de hotelkamer een interview hebben gemaakt en dat moet in 1976 zijn geweest. Ik denk dat we dat intv. "verwerkt" hebben in de BBC docu.

 

 

Cliff 1.jpg

Cliff2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een suggestie:

 

Wat de uitzending betreft: het waren tien delen. Uitgezonden 14 oktober 1976- 16 december 1976.

Het laatste deel heette 'I'm Nearly famous Now', naar de toen meest recente Cliff-LP. Ik vermoed dat Juul en Tom achter een negendelige serie een tiende deel over het nieuwe album hebben geplakt. Dat ging in 1978 ook zo met The Bee Gees Story, en dat de andere delen intact zijn gebleven.
Maar ik heb niet alle delen (alleen 2, 7 en 10), dus kan dat niet nagaan.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dat moeten kunnen zien in de gegevens, maar.....................ben effe druk met B&G  en andere huishoudelijke zaken.

 

Maar de uitleg van Edwin klinkt plausibel.

 

ik weet nog wel dat het een heel relaxed interview was. Alleen de dame van de platenmij was erbij. Niks moeilijk zoals dat tegenwoordig allemaal gaat.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die popsterren uit die periode doen niet zo moeilijk.

Bill Wyman was bij ons ( TROS) op bezoek en ik vroeg of ie wat wilde eten of drinken;  "Well mate, a coffee will do the thing"..............

En "gewoon" met de promo man van platenmij, niks geen gevolg..................

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt eraan over welke jonge muzikant je het hebt... De meesten moeten nog steeds keihard werken, zonder de garantie dat ze ooit zullen doorbreken naar een groot publiek. Je moet de motivatie dan ook uit jezelf halen, uit je liefde voor de muziek, en niet uit een eventuele behoefte aan fortune en fame.

 

Een enkele ster breekt meteen door, en misschien dat de verleiding van een groot ego dan wel op de loer ligt. Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen. Maar dat is altijd al zo geweest. Kijk maar eens naar de film over het leven van Elton John, of lees zijn biografie. Hij werd er zelf doodongelukkig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.