Spring naar bijdragen

Radio Caroline 80s


martinja

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
2 uur geleden zei martinja:

RadioCaroline-1980 - deze ook, maar er stond verder niets op het doosje, dus helaas geen gegevens

Wie kan helpen, graag en veel dank

 

Please login or register to see this link.

 

RadioCaroline-1980 -2

 

Please login or register to see this link.

Beste Martinja,

 

Het is moeilijk een precieze datum te geven van deze tapes, omdat het allemaal bestaat uit programmafragmenten uit de Nederlandstalige service van Radio Caroline. De reclames en nieuwsuitzendingen zijn er uit geknipt.

Uit de informatie over de gedraaide Caroline Sureshot zijn het fragmenten uit de tweede helft van februari 1980.

Je hoort Wekkerradio met Peter de Vries, stukjes uit de 19-tig show en de lunchshow, en de 2de tape is voornamelijk Stuurboord met Peter de Vries.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Beste Martinja,

 

Het is moeilijk een precieze datum te geven van deze tapes, omdat het allemaal bestaat uit programmafragmenten uit de Nederlandstalige service van Radio Caroline. De reclames en nieuwsuitzendingen zijn er uit geknipt.

Uit de informatie over de gedraaide Caroline Sureshot zijn het fragmenten uit de tweede helft van februari 1980.

Je hoort Wekkerradio met Peter de Vries, stukjes uit de 19-tig show en de lunchshow, en de 2de tape is voornamelijk Stuurboord met Peter de Vries.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

 

de 2e tape lijkt me eerder voornamelijk Tom van der Velden met live Hugo de Groot. In mijn herinnering draaide Peter de Vries in die tijd de platen maar half zodat hij de commercials kon draaien.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 31-1-2020 om 10:20 zei marnik:

Dag Martinja,

Dank voor deze opnames.

Caroline 558 - 24051976 - Stuart Russel Show - of toch 1986  = 1976 05 24      18.53-20.07 Caroline 259 Stuart Russel Show.

(Wel iets vreemd want de opname duurt maar  60 minuten  33 seconden. )

Grtjes Marnik

 

Marnik, nog meegemaakt

 

Soms nemen we heden ten dage op van evenement radio's  ik en Bert Ree

in dit digitale tijdperk

En soms gebeurd het ook dat we ons afvragen, we hebben minder minuten, wel volledig programma zo te horen , hoe komt dat?

Volgens mij in dit geval bij de webplayers en hun stream waar het niet altijd goed gaat of sukkelen was of is om goed te kunnen opnemen

 

Soms denk ik over die oude programma's dat ze werden opgenomen in wave en bij omzetten iets gebeurde

Tja sinds ik vanaf 2000 op computer zit zijn veel programma's bv om iets om te zetten naar mp3 enz  veel veranderd

Ik weet nog dat ik rond of na 2000 een Mi-Amigo UK opnam , programma's van hun site  met een recorder

Er was niet zoveel om te kiezen toen en vooral gratis programs om te gebruiken, soft ware ofzo

Zo was er 1 de enige gratis niet zo goed en toch veel gebruikt zag ik

Vooral als beginneling  is het behelpen en uitzoeken

vraag me soms af hoe sukkelden ze voor 2000 bij omzetten naar digitaal

 

ik ondervond met een gratis veel gebruikt programma toen opeens dat na omzétting een storend soort piepgeluid er was.

Toen begreep ik dat de mensen van die Mi-Amigo eerder dan ik die programma's van henzelf omzette van wav naar mp3 voor op hun website te zetten

Ik begreep waar dat storend geluid vandaan kwam

door het programma dat omzette

Ondertussen is die site of ook opnames al lang verdwenen van het web

Toen heel die site de programma's opgenomen

maar ik kan niet piepgeluid eruit halen

 

ik denk dat als de man van die hopen programma's op wave wegdeed en mp3 dan dat geluid ontdekte ie zal gevloekt hebben

OF dacht erna , het is welletjes geweest en had geen beter programma om om te zetten

ik moet ergens dit alles op dvds of cd's nog liggen hebben

 

ik weet niet meer of Martinja ze ooit verkreeg op cd van mij

maar zoja of hij ze hield is een andere vraag

want dat bijgeluid...storend om dagenlang te luisteren

 

Gelukkig later vond ik wat beters via betaling om  om te zetten naar mp3

veel mensen weten niet hoe het toen was en de middelen

 

zelf toen dapper wekenlang opgenomen van die Mi-AMIG website - zond uit van land op boot en gezocht of ik iets fout had gedaan erna

nee dus

je kunt die tijd en de toenmalige programma's niet vergelijken me later of nu

Nu zijn omzetters, recorders enz op internet super om te gebruiken

 

wat ik ook ondervond bij bv internet radio players waarvan je opneemt  nog eens daar fout gaat

zelfs opeens programma's herhalen van eerder

en ook dus gebeurd het dat je een opname hebt niet van 60 maar bv 68 minuten,enz

 

de slechte streamings is ook een oorzaak dus-

----

 

Zo genoeg erover met al dat getyp

Teveel werk hier buiten het getyp voor ons clubje en mijn stripverzameling

werk ook mee aan een stripcatalogus, 

Kortom bij de stripclub zouden enkelen liever willen dat ik met de radio hobby stop haha

2 hobby's grote is teveel, tja maar we amuseren ons rot

Gisteren wil een vriend een nieuw magazine starten  en vroeg artikelen van onze stripclub

eigen pagina's voor onszelf , mooi maar werk, werk en ik mag dat weer doen!

 

Dagelijks neem ik nog radio programma's op, enfin

o.a ex offshore pirate djs her en der

we blijven druk bezig

 

 

Groeten, ik ga eruit

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.