Spring naar bijdragen

Wie heeft iets over 'Sportief Zijn Beter Worden'?


Queppy

Aanbevolen berichten

Hallo allen;

 

Ik ben in het kader van de aanstaande Week van de Jaren 60 op NPO Radio 5 (15-21 februari) op zoek naar info over 'Sportief Zijn, Beter Worden': het elfje van de Week in het bijzonder...

 

Zelfs Frits Barend weet het niet meer zo goed...

 

ik vond deze pagina: Please login or register to see this link.

Maar niet meer dan dat. 

 

Kan iemand ons een fragment of wat meer leveren:

- Was het programma tussen 1968 en 1970 actief?

- Wanneer werd Frits Barend onderdeel van het programma? En was dit na Jan van Veen? 

- Presenteerde het duo samen, of bleef Henk van Dorp samensteller?

- Ik zag een referentie naar een 'elfje van de week' met Willem van Hanegem uit 1974... Bestond het item eerder?

 

U ziet al: ik ben nauwelijks geïnformeerd over het programma, maar wil geen verkeerde informatie delen natuurlijk!

 

Dank alvast!

Emma Willems - NPORadio5.nl

bewerkt door Queppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Emma,

 

Wij van de Stichting Norderney beheren  als rechthebbende alle master banden van Sportief met Henk en Frits.  Wij hebben 31 banden en items.  En waren betrokken bij het programma van Frits en Henk

 

Neem maar even kontakt op met mij. Via de pagina "kontakt" op onze website kun je mij vinden.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Piet van der Vooren:

Prima! Maar wie indertijd naar 'Sportief zijn, beter worden' heeft geluisterd begrijpt wel wat ik bedoel... 😉

 

Piet.

Die koekoek kwam van het nummer Time van de Chamber Brothers, was een hitje in de USA.

9 uur geleden zei Queppy:

Hallo allen;

 

Ik ben in het kader van de aanstaande Week van de Jaren 60 op NPO Radio 5 (15-21 februari) op zoek naar info over 'Sportief Zijn, Beter Worden': het elfje van de Week in het bijzonder...

 

 

 

Dank alvast!

Emma Willems - NPORadio5.nl

En dit was dus de radio voorloper van Barend en van Dorp later op RTL 4 TV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

Ik heb Emma inmiddels voorzien van het nodige materiaal en info.

 

Incluis DE koekoek..................

 

 

Please login or register to see this link.

 

Er was toch ook nog een andere 'koekoek', Juul? Eentje met een tikkende klok achter de tekst 'Sportief zijn, beter worden', met daarna een vrouw die 'koekoek' zegt? Dat is degene die Ruud bedoelt. Is inderdaad het begin van het nummer 'Time has come today' van The Chambers Brothers.

 

Overigens was ik indertijd geen fan van het programma 'Sportief zijn, beter worden' op Radio Veronica. Ik wilde gewoon popmuziek horen, en vond het programma, met sport en het nodige geklets, toen maar een irritante onderbreking van de 'gewone' programmering van Veronica. Ik switchte dan meestal naar een andere zender... 🥴

 

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Piet van die koekoek. Maar ik koos effe voor deze.

 

Ik was een fan van Sportief  omdat ik van Henk heb "geleerd" om over monteren van intv. na te denken.

En het was een keer wat anders dan "plaatje op-plaatje af".

Ook al omdat Henk je niet zo maar "uit koos" om mee te werken. Meestal deden Ad, Sytze en ik dat.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Prima! Maar wie indertijd naar 'Sportief zijn, beter worden' heeft geluisterd begrijpt wel wat ik bedoel... 😉

 

Piet.

Ik snap je opmerking als kenner van het programma Piet

2 uur geleden zei Juul:

Dat klopt Piet van die koekoek. Maar ik koos effe voor deze.

 

Ik was een fan van Sportief  omdat ik van Henk heb "geleerd" om over monteren van intv. na te denken.

En het was een keer wat anders dan "plaatje op-plaatje af".

Ook al omdat Henk je niet zo maar "uit koos" om mee te werken. Meestal deden Ad, Sytze en ik dat.

 

 

Heb er een met techniek van Jos 26-121970 achter de schermen bij Exelsior DWS . mooi gemaakt en veel info . Dacht dat ik er wel meer had staan hier ..  

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het toch maar even uitgezocht.

Het is 26 december 1970. De Alarmschijf is Stephen Stills - Love  the one you're with.

 

Henk kondigt dat af op 15'55"

 

 

Maar er was een extra Sport uur van Henk. Dus de tijd was 13-14 uur.

 

screen 155.jpg

xmas.jpg

 

 

 

xxx.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei PowerMusic:

Zou deze van zondag 20 december 1970 kunnen zijn?

 

 

Nee want als je het einde beluisterd hoor je Lex zeggen dat er een speciale Top 40 komt.

 

En mijn info komt van de master.

 

 

 

screen 155.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei andre ph5c:

Juul nog een vraag over het sportief zijn heeft Veronica als zeezender ook verslag gedaan van de 11 steden tocht in Friesland?

 

De enige 11-Stedentocht tussen april 1960 en september 1974 was in 1963. 

In 1963 had Veronica nog geen nieuwsuitzendingen, dus ik ga er van uit dat er op de 192 meter niks over gezegd is. Ik kan me er ook niks van herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Juul:

Ik heb het toch maar even uitgezocht.

Het is 26 december 1970. De Alarmschijf is Stephen Stills - Love  the one you're with.

 

Henk kondigt dat af op 15'55"

 

 

Maar er was een extra Sport uur van Henk. Dus de tijd was 13-14 uur.

 

screen 155.jpg

xmas.jpg

 

 

 

xxx.jpg

Juul bedankt heb de tijd aangepast nu 

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij een uitzending en reportage herinneren over het winnen van de Europacup door Feyenoord in 1970. Een fragment is mij altijd bijgebleven van een supporter van Feyenoord tijdens de wedstrijd en de woorden,, Als ze winnen vreet ik mijn pet op. Volgens mij was dat ook een uitzending van Sportief Zijn Beter Worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei cdb:

Ik kan mij een uitzending en reportage herinneren over het winnen van de Europacup door Feyenoord in 1970. Een fragment is mij altijd bijgebleven van een supporter van Feyenoord tijdens de wedstrijd en de woorden,, Als ze winnen vreet ik mijn pet op. Volgens mij was dat ook een uitzending van Sportief Zijn Beter Worden.

 

 

Ja dat klopt.

 

 

 

screen 160.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.