Spring naar bijdragen

09.02.2020 : Billboard Hot 100 show ( 1970 )


Skyseth

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het beschikbaar stellen. Ik ga ernaar luisteren, leuk voor in de auto!

 

Het toeval wil dat ik een tijd geleden begonnen ben met af en toe een videocompilatie van (meestal een halve) Billboard lijst te maken. Uiteraard met WABC jingles uit het betreffende jaar, maar ook commercials uit dat jaar. Zo'n compilatie deel ik dan met een aantal kennissen, die daarin geïnteresseerd zijn (ruim 3 uur naar een muziekcompilatie kijken trekt niet iedereen ;) ). Daar het 50 jaar geleden was dat Venus op 1 stond heb ik ook van deze Billboard zo'n compilatie gemaakt, van 50 nummers uit de lijst van 100 (videoclips zijn altijd veel lastiger te vinden dan audiotracks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ben:

(videoclips zijn altijd veel lastiger te vinden dan audiotracks).

 

 Aan welke criteria moeten de 'videoclips'dan voldoen?

 

Nummer 100 waarschijnlijk niet?

 

 

 

Nummer 99 misschien wel?

 

Nummer 98 denk wel.

 

 

En welke versie neem je dan voor nummer 97?

( Byrds  Jesus Is Just Alright)

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Robin,

 

Ik gebruik niet echt een set met criteria. Nummer 98 had er in kunnen staan omdat dat er een clip is met het optreden van de groep. Nummers 100 en 99 niet. Clips met alleen foto's of ander beeldmateriaal (bijvoorbeeld dansende studiogasten) gebruik ik alleen als ik een nummer heel erg mooi vind en niet wil laten ontbreken. Nummer 97 is inderdaad de Byrds versie. Over het algemeen kies ik eerst de nummers, waarvan ik al een videoclip heb (alles zit in OTSAV, en daar snel te checken). Dan kijk ik hoeveel ik er mis om aan de 50 te komen. Ik kijk dan welke nummers in de Hot100 staan die ik erg mooi vind en ga zoeken naar beeldmateriaal. Als laatste ga ik op zoek naar videomateriaal van nummers, die ik niet ken, en ik ontdek dan soms prachtige nummers. Naast Billboards maak ik af en toe ook een RNI Top 50 met beeld, een WAUR (Amerikaans oldies station uit de jaren '80) playlist uurtje, etc.

 

Ik ben een groot liefhebber van "muziek met beeld" :) maar dan wel in het format van een non-stop radioprogramma, dus met jingles en commercials maar zonder (V)DJ.

 

Dit de playlist van de video versie van de halve Billboard van 7 Feb 1970:

 

BillBoard%20Video%20Hot%20100%2070-02-07

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ben:

Ik gebruik niet echt een set met criteria

 

Dat is het beste voor een leuke hobby. :-)

 

1 uur geleden zei Ben:

maar zonder (V)DJ.

 

Geeft het meer vaart en leuke jingles en commercials zorgen voor de afwisseling.

 

1 uur geleden zei Ben:

Dit de playlist van de video versie van de halve Billboard van 7 Feb 1970:

 

Mooie samenvatting van de lijst.

De nieuwe binnenkomer in de lijst op nummer 96, Spirit met 1984, zei me niets meer, dus gelijk maar even gekeken. :-)

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.