Spring naar bijdragen

WMR Koksijde


martinja

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

zat ik daar toen tijdens studio opbouw toch ook wat te doen, ik was binnengewipt met mijn vuile kleren nog aan, en moest ook nog weg naar Nieuwpoort het vissersvaartuig. soms moest ik me aanpassen aan de geluiden, geklop, hamer enzz

 

ik was dus niet alleen aan het programma doen, ook opeens de draad van de micro eruit door den Guust 

ik zat letterlijk tussen zaag hamers nagels enzzz

Sabine en Ronnie woonden daar en zetten hun eerste stappen in het wereldje als Guust Flater en Patricia

die avond werd besloten wat Radio Holland studio tapes uit NL uit te zenden of de WMR van de landpiraten

Hoorde je geen live geklop,  gepraat enz vanuit de krakkemikkige studio toen meer

Daarna was het de volgende dag de zee op gaan vissen voor mij voor een week tot 10 dagen

Rond januari 1982 in het weekend begon het echtpaar al vanuit hun huis in de dorpstraat wat uurtjes uit te zenden als WMR

of wanneer men zin had

toen was het echt nog behelpen.

maar we bestonden terug na de B.O.B hun vertoning inde villa in de Pirsonlaan november1981 na 3 weken bijna

 

het huis in de dorpstraat net als de rest is aldaar gesloopt door de gemeente in 2019 dacht ik voor groen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dezelfde persoon, ik dus Johan of Peter de vries

daar toen bij het echtpaar ten huize live dus in de dorptraat te Oostduinkerke dorp

 

te gek,  tijdens werken, zelf draden gingen er opeens uit door Guust Flater enz

Na al het geklop enz verkoos ik te stoppen, bandrecorder bv aan

Radio Holland tapes waren studiotapes van hen, ooit geruild met 1 van die mensen of WMR Hilversum

 

Ooit te Koksijde-bad vanuit flat in de F.Ropsweg  later nog een gast dj gedraaid van Radio Holland op tape , latere jaren  of een WMR Utrecht dj

 

Danny Programmaleider vond dat schitterend

toen heeft ie ook later nog eens de tapes gedraaid onder de noemer Illegale vrije radio Radio Holland uit NL op vrije radio WMR Koksijde

Ik had dat ook eens al gedaan  maanden eerder en vond ie toen super

dus kwamen die tapes nog eens in de lucht

hij kon het niet laten (ik had ze nog laten liggen )

 

ook nog WMR Utrecht laten draaien

enkele luisteraars dachten dat we onze ploeg versterkt hadden met mensen uit Nederland

haha

 

WMR  hier al veel keer besproken

B.O.B door oude dame in doodlopende straat in duinen

Noordfranse afrikaanse oorsprong inbrekers waren 3 weken actief rond november 1981

Ze belde omdat ze dacht dat WMR een inbrekersbende was

alleen die ene villa was bewoond toen, dus pech en wisten we niet

dat vertelde B.O.B aan mij nadat ik bewees met Free Radio Magazine correspondent was

dag na hun bezoek WMR studio  in villa mocht ik, tja op bezoek bij hen, tja dacht ik ,n ik ga maar

eerst half uurtje laten sudderen alleen in kamer

ik was heel rustig en voorzien en leefde mee

 

ik had 1 maand huur betaald ,had iemand verbabbeld

ik zei in ruil dat ik altijd nieuws verkreeg voor het FRM

toen na mijn kaart te zien was het ok

ze wisten niet dat ik de big boss was

weer onschuldig was haha , geen boss , geen dj

 

ze zochten nog 1 dader  - foto's hingen daar uit

 

toen herkende ik er ene die ze zochten

week ervoor ofzo last ermee vertelde ik hen

mijn auto stond langs de grote baan van dorp naar zee

omdat toen in 1981 het politiekorps klein was en ik ze kende.  dus liep eind te voet

ploseling in het frans vroeg men zaak om te eten waar dit was  .

 vond het verdacht want was niet zo ver van het bad-strand en eettenten

 

toen duwde ie en wilde auto inkruipen

ik reageerde en toen ging ie weg richting dorp

dus bleef verdacht

ik naar huis, ging niet de politie bellen dat iemand raar deed

 

ik las de kranten pas in zee als we tijd hadden

soms 8 10 14 dagen oud

dus wist niet dat ze inbraken rond die plaats!

 

ze wisten niet dat we daar waren gestart begin november

we leerden nieuwe mensen op

enfin hier al genoeg over geschreven; ook naar jou toe

ik zat op bezoek bij Radio Westpoint net over de grens in Frankrijk waar helft ex Marina djs zat na inbeslagname van mijn witte doch in zwart her atschilderde zender , te Koksijde in augustus , de politie nam hem mee

in feite de mijne  gebruikt geweest bij Marina te Oostduinkerke voorjaar zomer en najaar 1980 testen

in augustus zat Westpôint bij ons en maakte ook gebruik van de Marina DJS daar ze zowat niks hadden djs

 

ik kwam savonds terug van Bray-dunes Frankrijk van camping Le Perroquet  chalet bezoek door steeds aandringen ex Marina progrmrmaleider

ik kwam aan het donkerde en zag kleine auto en vond dat verdacht, ik reed door aan driesprong en lag op de loer. ik zag ze wegrijden

 

daarna naar de villa, jongens waren na verhoor te Veuine daar terug afgezet

materiaal bijna alles was achter struiken verborgen buiten bij duinen zeiden ze

oeff dacht ik, inladen maar in mijn auto en wegrijden  in het donker zonder lichten, aan  tot in Wulpen landbouwgebied

ik was zelf effe de weg kwijt

maar dit al genoeg verteld hier!! en het vervolg na die rit

 

november 1981in de villa  inbeslagname had niks te maken met toen inbeslagnames Oostende

Gewoon dikke pech dat  het oud vrouwtje die bang was belde naar de B.O.B of politie

 

De B.O.B  heeft nog gebeld met de procureur dat ze een radio hadden ontdekt en vroegen wat ze moesten doen

die zei opdoeken

B.O.B heeft dat alles zelf aan mij verteld

 

ik had nog gezegd in hun kamer

 

kijk laat vrije radio met rust

is s' avonds bv bewaking tegen in brekers rond die plaats

zijn allen toch heel brave jongens die djs

vonden ze ook en maakte hen weinig uit maar de wet is de wet en de procureur onze baas

het leek voor mij wel of ik te gast was

ach nooit bang geweest

zei altijd tegen de rest, mij gaan ze niet opeten haha

 

ik vond windkracht 9 10 11 uit het oosten, wind pas iets om ongerust te worden op zee of het binnenvaren, aanmeren in de haven met zulke stormwind van 10  11

ik was dus banger tijdens binnenvaren havenhoofden staketsels en aanmeren voor schade aan schip of andere vaartuigen

dit was altijd roepen, schreeuwen en dan diep zuchten van opluchting na de spanning en daarna denken ftt hopelijk moet ik dat niet meer doen

 

dat van niet opeten al eens gezegd met 2 x bezoek politie bij Marina Radio

ik zei toen ga de onderzoeksrechter of procureur opzoeken in Veurne

iedereen zei  dat geloof ik niet, Werner Gerry der pôlitieker lachte ook enzz

maar niemand durfde met me mee

hupla de schipper de auto in , naar het gerechtsgebouw in Veurne

ik vroeg daar heel beleefd info en ze lieten me door

ik knokte op een deur, wachte niet af en trad binnen

 

die man keek op dat ik al zomaar binnen was

ik zei sorry en zou ik u aub kunnen spreken in naam van Radio Marina.  beleefd blijven  en het slim spelen dus

na gesprek zou geen proces ofzo volgen, wel was het verboden nog onder Radio Marina (westkust) uit zenden

De onderzoeksrechter bleef beleefd en hield woord

jaren later mocht Mario , ik liep mee naar de kelder van het gerechtsgebouw om de weinige in beslag genomen dingen terug te krijgen

 

de fake stuk zender hielden ze

dus was lachen achteraf  ermee

Vel geluk ermee heren haha

de echte werkende zender was in ons bezit gebleven alhier de struiken net als de voeding, een disco bar enzz

 

RMW  omgedraaid in WMR Radio haha

 

july dacht ik stop Marina-Westpoint en in augustus weer in de lucht te Koksijde bad in flat van Werner Gerry

iedereen onder naam Radio Westpoint

daar na 3 weken ook politie en nam mijn geschilderde Marina zender mee in het zwart haha

na klacht politieke dame

kon het niet verdragen dat Werner op de radio sprak over internationaal tennis kampioenschappen te Koksijde

ik was op zee en zo geen opnames van deze stunt

 

daarna ging Westpoint na mij tip nu de grens over s' nachts in overgesmokkelde oorlogs legertruck als studio in november 1981

WMR 1 dus ook november in de lucht in Belgie in de duinen

vanuit de villa 3 weken ook tot de B.O.B kwam

ach kan een boek schrijven

maar al zoveel vertelt hier enze Bert en privé !!

 

neem es copies ervan!

 

Hey ik moet hier voortdoen

miserie hier onderstress  MG door denk ik dat corona gedoe van s' morgens tot s' avonds wekenlang

als oogleden zakken krijg ik problemen adem, enz-

bij typ fouten van mij dus ze opeten of niet lezen

we doen ons best , ons links vingertje

 

om af te sluiten

wat een mooie tijden de 80s vrije radio

de rest namen we erbij

----------------------------------------------

och ja woensdag alhier weer in de krant over die drugslab en lozing in grachten door ex boss Extra Gold E.S te Diksmuide in cafe De dodengang

Had ook halfbroer om hulp gevraagd !

ze waren met 6 NL mensen of van daar afkomstig

benieuwd wie die kosten zal betalen van dat rekening met tanks al maandenlang met dat grachtwater vuil

uitspraak eind mei. op de rechtbank

 

vandaag bij toeval langs ex gehuurd huis gereden in de dorpstraat te Koksijde van de ex Radio Gold

lijkt daar doods, verlaten, triestig leegstaand

 

Jammer dat E.S zich nu al voor de 2e keer.....les niet geleerd. 

 

ooit toch hoop programma's opgenomen van Extra Gold

op1 van de vele schijven staat het

 

salukes

 

och ja dochter vanmiddag opeens thuis

verlof week en dan economis werkloos

horeca werk bijna gesloten buiten hotel  tearoom  en speciale bar

 

Corona Radio sloeg toe in opdracht regering!

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
bewerken ook nu dus..voor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
4 uur geleden zei Stefan Kramer:

Was dat hetzelfde programma, dat ook in Duisburg te horen was? 

in Duisburg konden ze niet meer met een sterke zender uitzenden en dus werden er tapes verdeeld over het land over stations die tapes konden gebruiken. Zo had je bv ook Radio Romantica in Oostende die tapes van Mi amigo had. Maar ze hadden op een bepaald ogenblik zelf geen medewerkers meer om de tapes te starten waardoor het kon gebeuren dat het 1e gedeelte van een top 50 werd gestart met 3u vertraging en dat na één uur het weer voor de rest van de dag stil was.

Uiteindelijk bekwamen noch Mi Amigo, noch WMR en Romantica een vergunning.

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.