Spring naar bijdragen

Radio Maeva


martinja

Aanbevolen berichten

Beste Martinja,

 

Hierover was een aantal jaren geleden een discussie  tussen een aantal forumleden en volgens collega-forumlid Bert Ree was de 1-april grap uit het jaar 1982. De credits voor deze info gaan naar hem.

 

 

Voor de duidelijkheid.

De aprilgrap hield in, dat men vanaf een zendschip voor de kust van Blankenberge ging uitzenden.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

 

bewerkt door Gerard van den Ende
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dit alles!

Later ergens misschien ander jaar deed Radio WMR het nog straffer

Een hele dag onder de naam Radio Marina Internationaal met vervormde stemmen en namen van djs van  Maeva Mi-Amigo

Fans van WMR kwamen met tientallen demostreren aan de deur beneden die gesloten bleef

Er werd duchtig gebeld , geklopt, geroepen dat men WMR steunde, zelfs dat we moesten klacht indienen bij de politie!

maar WMR boven in flat reageerde niet

De politie mensen kwamen wel eens kijken naar al het jonge volk tegen dat ene uit de bocht ging en om te tonen, we zijn in de buurt.

In feite dat WMR zelf beschermd werd tegen klachten van buurtbewoners

Tegen de mensen van het publiek die de politie vroegen tegen de zeezender op te treden, reageerden ze dat ze niks konden doen tegen een boot op zee.

 

Ze verklaarden achteraf dat ze toch kwamen met de politiewagen om te kijken of het jonge volkje zich kalm hield

ze waren ook op de hoogte gesteld door WMR dat indien ze telefoon kregen dat het fake was en niet moesten nutteloos naar de deur rijden van de flats. Toen  was de jacht op vrije radio meer gestopt

Een we zaten in een lege oude flat waar de burgemeester ook mede eigenaar van was.

Erwin en zoon Danny programmaleider  woonden toen naast het politiebureau en Erwin zat in zoveel verenigingen dat ie iedereen kende

Ook toen nog werd de politie scanner afgeluisterd bij Erwin of kreeg ie wel eens een tip van...

 

De pôlitie bleek al in 1982 een aantal mensen te hebben die fan waren van het station

Dus er werd daar geluisterd bij de politie

(ooit ten tijde van de oorlogsbunker in 1982 in het bos vonden ze ons, maar waren beide grote fans verklaarden ze)

dus de baas of wie opdracht gaf om ons te zoeken kreeg te horen , niet gevonden die WMR jongens. Zenden misschien uit vanuit Nieuwpoort dus hebben wij daar niks te zoeken, Die kerels zijn niet van gisteren.

Ja die 2 jongere agenten waren echte  vaste luisteraars 

kenden natuurlijk Erwin die naast het bureau woonde

1982 moest je nog altijd goed opletten voor inbeslagnames alhier

 

de 1 april grap

Dat zoveel mernsen het geloofden van die zeezender vond ik toch   verbazingwekkend.

Zelfs de brouwer  Druwé die bier o.a leverde voor een eigen WMR dag drive in en bij mij thuis vroeg me, en nu JP nu jullie station weggedrukt zijn moet er nog geleverd worden in de toekomst? of kunnen jullie later ergens nog uitzenden

Die had ook al de 102.8 verlaten!

Die Marina vond hij maar de zeemaffia met die hoge vermogens uit te zenden vanaf zee en ons weg te drukken.

Ook Bernard geloofd het dat WMR weggedrukt was voorgoed.

De brouwer was ook weer zo iemand waar ik van kindsbeen uit onze vissers familie vis leverde, ook bij 2 3 politiemannen soms en de veldwachter regelmatig

Wat een tijden, toen kende je tenminste nog ook de politie

nu zowat niemand meer!  vooral hier aan de kust  

 

WMR had het  spel gespeeld met voordien het zogezegde wegdrukken met ruis van WMR en testen van Marina te laten horen

Radio Marina Internationaal teste al varend langs de kust vanaf de grens NL-Belgie tot tegen de Franse grens en daarna een ligplaats kiezen buiten de kust

 

Ook  waren er zogezegd optredens van artiesten bv te Koksijde op de markt oa Emely Starr

Helaas voor wie kwam kijken nutteloos en zelfs aan de WMR deur stond, die bleef gesloten

Het lukte prima en daardoor waren fans ook verontwaardigd het jonge publiek

natuurlijk wisten velen van de jongere gasten niks of weinig van de zeezenders

de grap was goed geslaagd

wel vond iemand dat hij niet zo blij was omdat ie enkele kustplaatsen had bezocht en was nogal kwaad, zijn vrienden konden nog lachen gelukkig.

en ook ging hij naar markten kijken voor optredens  helaas

een andere beweerde dat hij zendschip had zien varen en was echt overtuigd!  hij had zelf bewijs met foto's.

Tja ergens een vreemde cargo met entennes


 Er is nog gemeld geweest dat Marina op AM FM oa uitzond

ik denk dat er  de volgende dag op WMR gemeld werd dat er door Marina nog terug getest zou worden alleen op FM maar na de klachten en contact opname zou Marina iets opschuiven bij de 102.8

 

toen werd enkele uren vanaf de Noordzee uitgezonden oa 1 studiotape enz vanaf de Nieuwpoortse vissersboot Pallieter bemand door 2 WMR mensen vissers en familie, ik en de technieker

FM antenne in de mast voor die uren en gestopt

want we vaarden richting het westen weg van de kust naar de UK

Ik vond het ook welletjes met de risico's

alles de zender enz weer de bilges onderruim in vuil olie water ene ondergedompeld in 3 of 5  tal plastic zakken

zag daar zwart uit onderaan niet door te kijken

 

Natuurlijk effe fier dat we vanuit zee hadden uitgezonden weer

Al zal het meeste voor de zeevissen zijn geweest

 

Je bent jong,fanatiek en je wilt walt

helaas was de WMR programma leider vergeten het op te nemen met een cassette speler, ook al iets fout gedaan met een verbinding ervoor, dan kreeg hij dringende telefoon familie probleem grootmoeder en vergat hij het

ik was benieuwd hoe het zou klinken, helaas nada

 

Wat waren dat mooie tijden!

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-2-2020 om 04:08 zei bert ree:

820401 121-215 Ben van Praag

 

 

 ik had hierop grote reactie voor in dit forum maar bij invoeren geen internet opeens

dus was zoeken wat er aan de hand was hier voor mijn windows8 terwijl de xp lekker muziek draaide

 

tijd verloren en ooglid MG ziekte is..terug nu (al hele week )

 

nog eens kort wat hertypen

aangeboden geweest ook eerder op Golden Radio club

info toen ooit behandeld en tekst

enfin nutteloos - ik zie de oude tekst opduiken

 

files verwarrend

kan best dat het toch overdag was en Ben maar...

hou het kort zei ik

voorlopig hou ik het zo bij

( kan op 1 der 55 schijven ergens staan met info in eigenschappen en tekst bewerkt)

dit dus

 

Radio Maeva - 19820401 - 1200-XX00 - Arie van Loon + Nonstop Zeegeluiden +0100-0120 - Ben Van Praag - 1 April Grap [Op 35']

 

Radio Maeva - 19820401 - 0121-0215 - Ben Van Praag - 1 April Grap - Maeva Als Zeezender

 

hoop dat Arie van Loon correct is
wat een warboel die uitzending en de teksten

 

 

 

  • Verward 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herinner mij dit ook nog,was aan het luisteren ook om 12 u s'nachts die bewuste dag,heb ook nog ergens een opname hiervan liggen.Om 12 u middernacht gingen ze uit de ether om zogezegd over te schakelen naar het zendschip,na een tiental minuten waren ze er weer op 103,5 FM en mijn signaalmeter op mijn tuner gaf plotseling veel meer signaal.

Ze hadden enkel een andere zender in gebruik genomen die duidelijk veel meer zendvermogen had dan voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Op ‎4‎-‎7‎-‎2020 om 10:33 zei martinja:

RadioMaeva-13-3-1983-PraatstoelBenvanPraagmetMarcHermans

Please login or register to see this link.

 

RadioMaeva-23-3-1982-Popmuseum--BenvanPraag

Please login or register to see this link.

 

RadioMaeva-27-2-1983-PraatstoelArievanLoonmetBenvanPraag

Please login or register to see this link.

Het Popmuseum met Ben Van Praag werd op zondag 28 maart uitgezonden. Helemaal aan het einde noemt Ben de datum en volgen er aankondigingen voor optredens van de Maeva Drive-in Show door Patrick Valain.

 

Ik ben weer hartstikke blij met deze opnames Martin.

 

Dank hiervoor.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Let op

 

deze opnames komen van de studiotapes ooit door Ronnie uit het pakhuis van de broer van Patrick Valain gehaald werden

datums zijn deze die op de cassettes vermeld werden !

soms werd een voorwoord gehouden gehouden door de DJ en vermelde hij de datum en uur van de studioopname

 

het kan dat bij digitaliseren  dat niet werd opgenomen of vergeten werd

 

de vermelding hier:

Het Popmuseum met Ben Van Praag werd op zondag 28 maart uitgezonden. Helemaal aan het einde noemt Ben de datum en volgen er aankondigingen voor optredens van de Maeva Drive-in Show door Patrick Valain.

 

Djs kunnen zich vergissen

het kan best dat deze cassette toch op de 23e werd uitgezonden

-

de laatste opname is zo te zien geen studiotape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.