Spring naar bijdragen

Radio Marina-februari1983-TheoToerental - Rene Franke


martinja

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2/19/2020 at 10:09 AM, martinja said:

RadioMarina-februari1983-TheoToerental-nonstop

Please login or register to see this link.

 

 

ik vond het onverwacht leuk, maar deze uitzending was al een jaar eerder.

 

1982-02-27 toppop divine shake it up  -> radio marina 28. februari 1982

bewerkt door capitalguy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎29‎-‎3‎-‎2020 om 14:04 zei capitalguy:

 

 

ik vond het onverwacht leuk, maar deze uitzending was al een jaar eerder.

 

1982-02-27 toppop divine shake it up  -> radio marina 28. februari 1982

De gedraaide muziek komt wel degelijk uit 1983.

 

Je hoort o.a.

Divine -Shake it up

Taco- Purtting on a ritz

KC & the Sunshine Band - Give it up

Tears for Fears - Change

en zijn allemaal platen, die begin 1983 zijn uitgebracht.

 

Dus de maand die Martinja aanhoudt, klopt wel degelijk.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer bedankt en leuk om te zien - nu kan ik er nog es van nagenieten - altijd gedacht dat dat 1983 was, want dat was dan in de laatste periode, maar Rene kwam dus een jaar eerder.   Ik heb 'm opgepikt bij een collega station waar ik ook draaide in de ochtend - zat altijd op prime time. Ook heel typisch is Divine - hij maakte er altijd grappen om. Rene zou in 1989 in het voorjaar nog voor Radio 10 in de nacht gaan werken. Dan kwam ie bij mij wat plaatjes halen. In juni overleed hij op 27 jarige leeftijd door een tragisch auto ongeluk en daarmee had ik een moeilijke zomer.  Ik was een vriend kwijt.

bewerkt door martinja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deed in die tijd een dagelijks programma bij Radio Atlantis in Bree Belgie. De mannen die later Royaal zijn begonnen hebben daar ook een aantal maanden op band programma's aangeleverd, zal in maart-juni 1983 geweest zijn. Ik hoorde later wel collega's positief praten over Theo Toerental,  vonden ze een goede dj. Ik woonde in Roermond, en kon Royaal destijds niet zo goed ontvangen, heb hem wel eens gehoord daar, en was inderdaad een profi dj. Wist niet dat hij zo jong overleden was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daar ooit op bezoek geweest voor het Free Radio Magazine en kende daar 2 dj's: eentje uit Weert en eentje die werkte in Eindhoven bij een grote winkel. Theo (Rene voor mij) was erg goed, maar kon zich niet aanpassen in Hilversum bij Radio 10. Kwam ook terug met een heel verhaal. Later zijn we samen weer voor grensstation gaan draaien tot zijn einde.  Leuk om terug te lezen dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie hadden gelijk, de opname is uit 1983!
de wham rap staat hoog in de top 40 en taco puttin on the ritz is zojuist binnen gekommen in de tipparade.
Please login or register to see this link.  
maar hij praat ook over divine op zaterdag bij toppop en hij zegt iets over de zondagskranten,
misschien was het tv-programma een herhaling van vorig jaar. 06. maart 1983 lijkt me nu juist te zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hey hoi Wim,

 

Alles staat op veel schijven en dat is uitzoeken, maar herinner er wat later aan, want ik ben weer behoorlijk beroerd, maar wil dat zeker doen. Dus dat houd je even te goed. Ik heb een nog een lading leuke jingles van het station die door diverse personen gemaakt zijn en dan maak ik er een pakketje van. Wacht ff tot de griep periode voorbij is. Ik kom er door m'n lage immuniteit maar niet vanaf. Mogelijk dat ik strax ff kijk als het wat beter gaat.

 

Groetje,

Martin

 

bewerkt door martinja
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.