Spring naar bijdragen

Onafhankelijke nieuws radio en BNR Nieuwsradio


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Ik droom (maar weer) eens verder over goede (onafhankelijke) nieuwsradio in Nederland...

 

Bert Brussen gaat los op  BNR Nieuwsradio.

 

"BNR Nieuwsradio was ooit één van de betere nieuwszenders van Nederland. Een ‘vrolijk liberale’ zender (maar dan echt, dus niet zoals WNL zogenaamd ‘vrolijk liberaal’ en dan toch alleen maar poep produceren), waar controverse niet werd geschuwd en waar ze weinig ophadden met politieke correctheid of bescheten middle of the road-nieuwsvoorziening zoals bij alle andere Nederlandse media. Ze hadden zelfs leuke commentatoren naast de leuke presentatoren (een unicum in Nederland).

Toen Sjors ‘NCRV’ Frölich hoofdredacteur werd verdween alles wat leuk was aan BNR als sneeuw voor de zon. De zender werd omgetoverd in een soort deugdelijk-stichtelijke fatsoenszender"

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo? BNR is/was toch altijd de zender voor zakelijk Nederland, rechts liberaal. En dan zou het nu van de ene op de andere dag links zijn? Sjors is koud een aantal maanden weg dus veranderingen gaan niet zo snel, als die er al komen. Maar ik zie dat het uit een artikel is van TPO, de meest rechtse website die er maar is. Die vinden al snel iets te links als het maar niet in hun straatje past....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind BNR een erg "niet beluisterbare"  autosport- en herhaal zender. Zo'n Bas van Werven die de ruimte krijgt als het maar over auto's gaat. Dat probeerde hij z'n kortstondige periode bij de AVROTROS ook al.

Het enige programma dat ik beluister is" BNR de wereld"  van Bernard Hammelburg.  Hoewel ik het programma van Wilfred Genee ook wel OK vind.

Maar dat is het dan ook. Sinds Sjors weg is is het rondom het nieuws wat  beter geworden. Reclame en programma verwijzingen.

 

En BNR links-rechts?  Ik vind geen van beide.............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens Brusse van TPO wordt BNR gesubsidieerd door de EU, en is dus niet onafhankelijk.

De EU heeft ook nog een hele saaie nieuwszender op TV, Euronews of zo.

Van beiden is het marktaandeel afgerond 0,0 - dus helpt niet, behalve het imago vertsterken dat de EU een doodsaaie rete burocratische geldverslindende (Brussel - Straatsburg) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de NRC stond gisteren een interview met Mireille van Ark, de nieuwe hoofdredacteur: Please login or register to see this link.

Over haar plannen:

 

‘Naast nieuws brengen, wil ik vooral ook de context schetsen waarin actuele ontwikkelingen zich voordoen. Dus niet alleen verslag doen van boze boeren zodra zij toeterend naar Den Haag trekken, maar ook de duiding geven hoe het agrarisch ondernemerschap zich de afgelopen decennia heeft gevormd op basis van internationale wetgeving en marktbewegingen.

„Het is mijn taak om een nieuwe generatie duiders op onze zender te brengen. Ik hou van groots denken en ik wil grote thema’s onder de aandacht brengen. Is onze samenleving future proof? Wonen we over vijftien jaar nog in rijtjeshuizen of in grote blokken samen met onze ouders waar we kinderopvang en winkels bijvoorbeeld samenbrengen? Hier en nu over de grote lijnen nadenken en via onze distributiekanalen visionaire ondernemers daarover aan het woord laten.’

 

Dat klinkt me nog steeds 'vrolijk liberaal' in de oren: alle nadruk ligt op het vrije ondernemerschap en de mogelijkheden die dat biedt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Will Stevens:

In de NRC stond gisteren een interview met Mireille van Ark, de nieuwe hoofdredacteur: Please login or register to see this link.

Over haar plannen:

 

‘Naast nieuws brengen, wil ik vooral ook de context schetsen waarin actuele ontwikkelingen zich voordoen. Dus niet alleen verslag doen van boze boeren zodra zij toeterend naar Den Haag trekken, maar ook de duiding geven hoe het agrarisch ondernemerschap zich de afgelopen decennia heeft gevormd op basis van internationale wetgeving en marktbewegingen.

„Het is mijn taak om een nieuwe generatie duiders op onze zender te brengen. Ik hou van groots denken en ik wil grote thema’s onder de aandacht brengen. Is onze samenleving future proof? Wonen we over vijftien jaar nog in rijtjeshuizen of in grote blokken samen met onze ouders waar we kinderopvang en winkels bijvoorbeeld samenbrengen? Hier en nu over de grote lijnen nadenken en via onze distributiekanalen visionaire ondernemers daarover aan het woord laten.’

 

Dat klinkt me nog steeds 'vrolijk liberaal' in de oren: alle nadruk ligt op het vrije ondernemerschap en de mogelijkheden die dat biedt. 

 

Oei....dat samenbrengen van ouders <lees opa's en oma's> wijs ik onmiddellijk en resoluut vd hand als opa van 8 kleinkinderen. De huidige lichting twee verdieners droomt natuurlijk van het gemakkelijk parkeren van kleinkinderen bij opa's en oma's. Voor je het weet logeren ze 24/7 bij je en mag je de opvoeding overnemen , de ouders hebben het te druk met loopbaan....elektrieke auto's....4 vakanties per jaar....sociale verplichtingen....statusverhogende activiteiten en hobbies. Nee....dat gebeurt hier  niet en zal hier nooit gebeuren.  Zelfredzaamheid hebben wij altijd aangewakkerd. 

Om ontopic te blijven nog even mijn oude stokpaardje...voor ons Boomers moet er een station komen zoals BBC Radio 4, nieuws en achtergronden maar ontdaan van de hoge snelheid van Radio 1. Geen begeleidende blieps blaps en bloops om alles op te leuken....weg ermee. Geen "we gaan met de bus het land in" , geen voortkakelende presentatoren met dat zo nadrukkelijk spreken tot het luistervolk. Be laid back, de kakelkoppen moeten maar eens naar 198 khz longwave luisteren.

 

Paul....uw Boomer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Paul de Haan:

Om ontopic te blijven nog even mijn oude stokpaardje...voor ons Boomers moet er een station komen zoals BBC Radio 4, nieuws en achtergronden maar ontdaan van de hoge snelheid van Radio 1. Geen begeleidende blieps blaps en bloops om alles op te leuken....weg ermee.

 

Geef mij maar liever een 'swingende' onafhankelijke (neutrale) nieuwszender.

 

Want neutraal nieuws/achtergronden brengen kun je bij BBC Radio 4  (ook) wel op je buik schrijven.

 

"The BBC has decided to be a secular church and it preaches and tells us what we ought to think about things. So it tells us we shouldn't support Brexit and we should accept climate change alarmism and we have to all kowtow to the doctrines of diversity." 

 

"the BBC news coverage does reflect the politics and prejudice of the people who run it"

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul de Haan:

 

Oei....dat samenbrengen van ouders <lees opa's en oma's> wijs ik onmiddellijk en resoluut vd hand als opa van 8 kleinkinderen. De huidige lichting twee verdieners droomt natuurlijk van het gemakkelijk parkeren van kleinkinderen bij opa's en oma's. Voor je het weet logeren ze 24/7 bij je en mag je de opvoeding overnemen , de ouders hebben het te druk met loopbaan....elektrieke auto's....4 vakanties per jaar....sociale verplichtingen....statusverhogende activiteiten en hobbies. Nee....dat gebeurt hier  niet en zal hier nooit gebeuren.  Zelfredzaamheid hebben wij altijd aangewakkerd. 

Om ontopic te blijven nog even mijn oude stokpaardje...voor ons Boomers moet er een station komen zoals BBC Radio 4, nieuws en achtergronden maar ontdaan van de hoge snelheid van Radio 1. Geen begeleidende blieps blaps en bloops om alles op te leuken....weg ermee. Geen "we gaan met de bus het land in" , geen voortkakelende presentatoren met dat zo nadrukkelijk spreken tot het luistervolk. Be laid back, de kakelkoppen moeten maar eens naar 198 khz longwave luisteren.

 

Paul....uw Boomer. 

 

 

Mooi geschreven Paul.

Binnenkort spreek ik de radiobaas van R1  en zal je stukkie meenemen...........................

 

Juul ( nog een week en dan  73..........................ik heb de provo tijd nog meegemaakt wie kan dat op dit forum nog zeggen)

59 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Geef mij maar liever een 'swingende' onafhankelijke (neutrale) nieuwszender.

 

Want neutraal nieuws/achtergronden brengen kun je bij BBC Radio 4  (ook) wel op je buik schrijven.

 

"The BBC has decided to be a secular church and it preaches and tells us what we ought to think about things. So it tells us we shouldn't support Brexit and we should accept climate change alarmism and we have to all kowtow to the doctrines of diversity." 

 

"the BBC news coverage does reflect the politics and prejudice of the people who run it"

 

Please login or register to see this link.

 

 

Dan maar een eigen omroep oprichten Robin vind je ook niet?

 

Net als Arnold Karskens  en sinds de afgelopen dagen de boeren.

Hoe zou het toch zijn met Arnold Karskens en z'n omroep?

 

Al die mensen hebben altijd kritiek vanuit de  leunstoel. Is een spreekwoord voor, iets met stuurlui en wal.   hi

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

.ik heb de provo tijd nog meegemaakt wie kan dat op dit forum nog zeggen

 

Ik kan mij als kind nog wel het Witte Fietsenplan ( zag ze o.a. bij de plaatselijke mulo staan) herinneren. :-)

 

Maar van het Witte Schoorstenenplan, Witte Wijvenplan, Witte Woningenplan en Witte Kinderenplan had ik nog nooit gehoord.

Please login or register to see this link.

 

1 uur geleden zei Juul:

Dan maar een eigen omroep oprichten Robin vind je ook niet?

 

Nee, is nergens voor nodig, met een beetje zoeken blijf je uitstekend op de hoogte en dat (vrijwel) zonder de  traditionele media.

 

1 uur geleden zei Juul:

Hoe zou het toch zijn met Arnold Karskens en z'n omroep?

 

Dat kunnen we misschien zien/horen in 2022. 😉

 

bewerkt door Robin Westhof
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.