Spring naar bijdragen

Omroep Eindhoven - Anthony Parkens


martinja

Aanbevolen berichten

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ronnie

 

Anthony parkens omroepeindhoven 1

Please login or register to see this link.

 

Anthony parkens omroepeindhoven 2

Please login or register to see this link.

 

Anthony parkens omroepeindhoven 3

Please login or register to see this link.

 

Anthony parkens omroepeindhoven 4

Please login or register to see this link.

 

Anthony parkens omroepeindhoven 5

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weinig of niks te vinden over die omroep ftt  die E-FM werd en dan Studio40.  triestig!

Was flink zoeken maar denk een radio zeezenderfan gevonden te hebben !

Henk Kruize de man met de kamer vol recorders

Ooit in contact geweest  tot email adres niet meer werkte in Eindhoven

De man die ooit tapês ruilde  met Theo uit Goes

Waarvan ik via jou vele dozen digitaliseerde

 

Als het dezelfde Henk is dan heeft ie op zondag een programma van 2000-2200 uur

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.


20:00 uur

Hitmuseum

Henk Kruize duikt in de archieven van de popmuziek en tovert de mooiste pareltjes voor je tevoorschijn!

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Antony Parkins Henk Kruize ? Dat wist ik niet.  En of ie er nog is en dat ie daar een programma maakt, weet ik helaas helemaal niet. Luister nooit naar Studio 040 - typte bijna Studio top 40. Ik kijk er wel es naar op de tv.

Studio top 40 is de opvolger van Omroep Eindhoven - heb er hele nare,  maar ook hele leuke herinneringen aan. Die nare dingen had met de ontwikkeling van de lokale omroep te maken in deze stad in het begin, maar dat is later helemaal goed gekomen, dus jaarlijks nog een kerstkaart hier en daar naar toe :)

 

Groetje,

Martien

bewerkt door martinja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anthony Parkins is Toon Zweger, al een tijd overleden aan een ziekte , ik denk wat jaren voor 2010

zijn vrouw gaf aantal programma's aan Ronny van het Brabants Archief die jij o.a denk ik digitaliseerde voor hem! ofwel kreeg je ze

 

Volgens mijn info, was het omroep Eindhoven dat de naam E-FM gebruikte en dan Studio40

Martin ge bent uit de omgeving, ik uit Vlaanderen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henk Kruize woonde toen  ik jouw ooit mailde over hem , eindje van je vandaan en ik melde het en de straat maar het interesseerde je toen niet. Dat is lang geleden.

Dit toen ik je ooit mailde erover dat hij kamer vol recorders had en banden

enfin een deel van zijn tapes digitaliseerde ik , bedoel de omruil tapes van Theo uit Goes waarmee ie ooit ruilde

in feite stonden er een hoop copies op van zijn verzameling ,  de tapes afkomstig via ruiling met Theo

 

Henk verdween uit mijn beeld toen email adres niet meer werkte

voor de rest weet ik niks over hem na de het laatste contact lang geleden

 

 


 

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Bewerken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Anthony Parkins is Toon Zweger, al een tijd overleden aan een ziekte ,

 

Daar was ik al bang voor dat die er niet meer is, of ik ben het vergeten, want ik maak zoveel mee en ben behoorlijk ziek, net als jij, dus ik vergeet en er gaat veel langs me heen.

ik denk wat jaren voor 2010

 

zijn vrouw gaf aantal programma's aan Ronny van het Brabants Archief die jij o.a denk ik digitaliseerde voor hem! ofwel kreeg je ze   Ja, dat klopt, dat is waar. Dat weet je ook, net als ik :)

 

 

19 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

 

Volgens mijn info, was het omroep Eindhoven dat de naam E-FM gebruikte en dan Studio40

Martin ge bent uit de omgeving, ik uit Vlaanderen!

Weet je wat het is Jean-Pierre: Omroep Eindhoven, daar draaide ik in 1987 en heb ik reportages gemaakt en die waren erg leuk, maar ja.... het leven verandert en ik koos voor een ander medium, wat ik leuker zou gaan vinden.

 

19 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henk Kruize woonde toen  ik jouw ooit mailde over hem , eindje van je vandaan en ik melde het en de straat maar het interesseerde je toen niet. Dat is lang geleden.

Dat klopt, want ik had zijn materiaal al via een andere weg, zoals je weet, dus nee dat boeide me niet.

 

Dit toen ik je ooit mailde erover dat hij kamer vol recorders had en banden - Weet ik.

enfin een deel van zijn tapes digitaliseerde ik , bedoel de omruil tapes van Theo uit Goes waarmee ie ooit ruilde - Precies.

in feite stonden er een hoop copies op van zijn verzameling ,  de tapes afkomstig via ruiling met Theo - Ja

 

Henk verdween uit mijn beeld toen email adres niet meer werkte

voor de rest weet ik niks over hem na de het laatste contact lang geleden

 

 


 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier is Henk dan en verdiend een plaats voor het archief.

Ik heb met veel plezier geluisterd naar dit aangename programma! Het is weer wat anders ! Gelukkig.

en jawel een zeezenderfan ontdek je ook als je het niet weet

Hij had het over die Veronica voor 1974 enz...dat er valse hoesjes worden verkocht met singles.

 

Studio40 Eindhoven - 20200223 - 1956-2200 - Henk Kruize - HitmuseumPlease login or register to see this link.

 

Let op er bestaan nog mensen met dezelfde naam, 2 of .. en 1 overleden in 2019 en uit diverse plaatsen in Nederland

 

Vriendelijke groeten en luister even !

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je mailtje nog niet gelezen, doordat ik hier zware omstandigheden heb met een organisatie, ben er gewoon niet aan toegekomen. Daarnaast je weet ut - gisteren bij de huisarts geweest: helaas meer afgetakeld en dat hoor ik in mijn omgeving ook, dus minder tot zeer weinig energie nog over, maar ja, de radioprogramma's en de muziek houden mij wel boven water.

Zeer bedankt Jean-Pierre voor het uitzoeken en contact opnemen. Ik luister allang geen radio meer (actueel) en kijk ook geen actuele tv behalve bij calamiteiten. Ook bedankt voor het radioprogramma.

Wanneer ik ga luisteren weet ik niet, maar als ik het beluisterd heb, laat ik het jou weten. Momenteel luister ik naar Radio 24 Snaaskerke van september 2019.

 

Groetje,

Martien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Op 23-2-2020 om 14:29 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Anthony Parkins is Toon Zweger, al een tijd overleden aan een ziekte , ik denk wat jaren voor 2010

zijn vrouw gaf aantal programma's aan Ronny van het Brabants Archief die jij o.a denk ik digitaliseerde voor hem! ofwel kreeg je ze

 

Volgens mijn info, was het omroep Eindhoven dat de naam E-FM gebruikte en dan Studio40

Martin ge bent uit de omgeving, ik uit Vlaanderen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henk Kruize woonde toen  ik jouw ooit mailde over hem , eindje van je vandaan en ik melde het en de straat maar het interesseerde je toen niet. Dat is lang geleden.

Dit toen ik je ooit mailde erover dat hij kamer vol recorders had en banden

enfin een deel van zijn tapes digitaliseerde ik , bedoel de omruil tapes van Theo uit Goes waarmee ie ooit ruilde

in feite stonden er een hoop copies op van zijn verzameling ,  de tapes afkomstig via ruiling met Theo

 

Henk verdween uit mijn beeld toen email adres niet meer werkte

voor de rest weet ik niks over hem na de het laatste contact lang geleden

 

 


 

 

 

Hallo allemaal, 

 

Ik ben de dochter van toon zwenger alias Antony parkins die inderdaad is gestorven 19 september 2006 aan longkanker. Wij hebben toendertijd inderdaad materiaal meegegeven aan ronnie verhagen die verzekerde dat dit goed terecht kwam.

We komen nog wel eens dingen tegen op internet maar dat dat in 2020 nog zou gebeuren daar sta ik versteld van. Ik was alleen iets aan het opzoeken toen ik dit tegen kwam. Mijn vader was een piraat en radioman in hart en nieren. Jammer dat we verder nooit opnames hebben gevonden van vroeger evenals de band waar hij in speelde🥺

 

Groeten,

Mariska Zwenger

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ja ik weet het allemaal nog - heb toen ook foto's gehad van hem, maar wie wie is, dat weet ik niet meer. Ronnie heb ik nooit meer gezien en niets meer van gehoord. Die kwam nog een jaar en toen was het afgelopen. Anthony hoorde ik wel es dacht ik via Moorbij (van dit radiostation heb ik jaren geleden hier iemand op bezoek gehad en dat was zeer gezellig) en later omroep Eindhoven (met een van de oprichters heb ik nog steeds contact) - heb naar alle uitzendingen geluisterd en toen verdeeld op Golden Radio NL, die toen nog een eigen server gehad. Het is lang geleden, maar dat soort uitzendingen waren geweldig om terug te kunnen beluisteren, zo had je een tijdsbeeld. Zijn eigen naam ken ik weer niet, dus heb 'm nooit live gezien volgens mij. Zo ongeveer vorig jaar kwam het hier online. Het was al in 2010 bij Golden Radio NL op de server geweest - lang geleden. Kan me die dagen nog goed herinneren en hoe Ronnie de opnamen maakte en omzette naar mp3. Het kwam toen ook op het Brabants radio archief. Die site bestaat dacht ik nog wel. Dat hij ook nog in een band speelde, wist ik niet en ook niet welke. Alles wat Ronnie oppikte deed ie voor mij. Die was er razend enthousiast mee.

 

Kijk ook ff in de rubriek Belgie - ik ga nu zoeken wat ik terug kan vinden en uploaden en dan kun je het hier downloaden. Normaal doe ik het niet, maar het is toch heel bijzonder na 10 jaar de dochter tegen te komen en die het materiaal aan Ronnie meegaf. Het deed het voor mij en ik ben er hem nog steeds  heel dankbaar voor. Verder hieronder de site waar hij ook van alles opzetten, maar de opnamen zijn er later afgehaald.

 

Please login or register to see this link.

 

Groetje,

Martin

bewerkt door martinja
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anthony parkens omroepeindhoven 1

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 2

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 3

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 4

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 5

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 6

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens omroepeindhoven 300ste uitzending

Please login or register to see this link.

 

Anthony Parkens woensdag1mei1991E-fm

Please login or register to see this link.

 

Antony Parkens op Moorbij aircheck(goed gerestaureerd)

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te geloven, ja het internet

 

Martien

 

Zo ga je nog eens de dochter Mariska ook een plezier doen

Ze verdiend het!

In deze tijden dus nostalgie, weemoed, herinneringen en mensen blij ,maken

Zag jullie bericht zonet omdat ik net op mijn schijf met Studio 040 Eindhoven opnames Henk Kruize's zijn Hit Museum onder  handen ga nemen voor de teksten enzz en denk wat te uploaden

Vergat effe iets en besloot te speuren en hupla naar deze laatste berichten en zie Mariska haar bericht

 

Groeten uit Vlaanderen vanaf de Vlaamse westkust

en ook bedankt names mijzelf voor de opnames

zo word het nog bewaard

nu gaat deze zeerover Garnaal eten , koffie en brood

De vrouwe roert haar stem dus moet oprotten naar  ETEN IS KLAAR !

 

Vriendelijke groeten en een stevigen digitale poot

 

Jean-Pierre Legein

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag Jean-Pierre,

 

Zeker mee eens. Juist in deze lockdown periode is iedereen online en kom je weer oude bekenden uit het verleden tegen en het is zeker de tijd voor lekker nostalgisch te genieten en dat doe ik ook.  Henk Kruize ja dat is net als het programma van Rudi van Vlaanderren lekker fris. Naar beiden luister ik graag.  En je ziet het... zelfs na tien jaar - jawel 10 jaar later, duiken er hier weer anderen op. Het Radiotrefpunt en Golden Radio NL worden nog steeds ontdekt, want ook bij ons is er een toename, zeker met ex dj's van radiostations.

Hmmmmmmmmmmmmmm geniet van het eten - lekker garnalen.

Wees blij dat het allemaal nog zoveel geregeld voor je wordt: ik moet hier veel alleen doen met m;n zieke  kop en wel voor 3 personen en dan nog mantelzorg en werken en alles gaat door, maar radio en muziek zijn welkome afwisselingen.

 

:)    Geniet ervan zolang het nog kan, zei Hans Knot jaren geleden tegen mij en zo is het ook.

 

Warme groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.