Spring naar bijdragen

Atlantis opnames uit mijn archief


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Uit eigen archief, verzameld. Gelukkig maar, je moet er niet aan denken dat het opnames zouden zijn uit de kippen en kerk gebieden op de Veluwe of bijvoorbeeld in mijn geval in het diepe Grunningse. Toch lijkt in deze serie van drie zip files de kwantiteit belangrijker dan de kwaliteit. Prima, maar dat kan ook niet anders gezien de grootte van de filevan  Atlantis Dave Owen op 19740311. Door het ijs zakt de opname van Mi Amigo 19740311 die op hol is, te snel dus. Atlantis 19740309 is futloos zonder dynamiek, dof. Ik pleit voor een vorm van zelfcensuur  bij aanbieders. Zoek het niet in de kwantiteit maar in de kwaliteit. Overweeg of je opnames meer dynamiek kunt geven of de snelheid aan te passen. Ik mag dan wel pensioenaris zijn met vermoedelijk veel tijd maar schijn bedriegt. Zip files downloaden , omzetten en dan nog een grote hoeveelheid files beoordelen op inhoud alsmede kwaliteit , das te veel werk voor iemand die daarnaast vele uren besteed aan het bestuderen van bouwtekeningen  voor een nieuw huis ivm de sloop/ herbouw regeling in het door eerdbeems geteisterde Groningen. Alleen  al de tijd die van je gevraagd wordt om de subsidie aanvraag van 100% in te dienen en te voorzien van giga hoeveelheden documenten slokt veel tijd op. De zeezenderij en al die opnames is een aardige hobby erbij maar het wordt een stuk overzichtelijker en spaart tijd om kaf van koren te scheiden als de aanbieders zich achter de oren krabben . Mischien dat er in dit forum een format is te bedenken waarin is omschreven waar opnames aan moeten voldoen, al was het alleen maar om te voorkomen dat het op een kringloop winkel gaat lijken. Just a thought, have a nice day.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2020 om 09:02 zei Paul de Haan:

De zeezenderij en al die opnames is een aardige hobby erbij maar het wordt een stuk overzichtelijker en spaart tijd om kaf van koren te scheiden als de aanbieders zich achter de oren krabben . Mischien dat er in dit forum een format is te bedenken waarin is omschreven waar opnames aan moeten voldoen, al was het alleen maar om te voorkomen dat het op een kringloop winkel gaat lijken. Just a thought, have a nice day.

 

Ik begrijp de gedachte van Paul, maar wie bepaalt waar een opname aan moet voldoen?  Het zijn inmiddels historische archiefopnamen geworden en wie weet wordt er door het gekraak en gepiep op hoge snelheid nog een relevante opmerking gevonden over een  situatie .  Deze kan ineens van veel waarde zijn, want na 60 jaar zijn we  nog steeds bezig het zeezenderweb te ontrafelen.

We zijn er bijna...

 

Ik vind ook wel dat er ongelofelijk veel wordt aangeboden, maar het is nu of nooit. Over 10 -15 jaar is het voor velen' over en sluiten'. Dement of dood. Ik opteer daarom voor de' open sluizen methode'(niet te verwarren met open grenzen). Laat maar komen wat er is.

 

Ik vind Paul's opmerking overigens helemaal niet zo gek. De meeste reacties zijn van een andere aard, maar ik vind dat je het niet met goedkope 'oneliners' kunt afdoen. Je moet onderbouwen ,waarom je iets vindt. Daarom een moedige opmerking. Hij steekt zijn hoofd boven het maaiveld uit, en heeft enkele reacties waarschijnlijk al zien aankomen.

 

Paul,  succes met de bureaucratie in Nederland .Is je huis soms verzakt door het aardgas?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-3-2020 om 22:38 zei Albatrosstudio:

Please login or register to see this link.

 

Atlantis-19740309-1715-1922-TheoVdVelden-DaveOwen-On227mtr

Atlantis-19740311-1900-2009-DaveOwen-227mtr

Atlantis-19740825-0946-1400-RobRonder-FrankvanLeeuwen-MrGalaxy

 

er is iets eigenaardigs aan de eerste opname. Iets na 19u verdwijnt de zender uit de lucht en is na 2 minuten terug. Het vervolg is nonstop, dus zonder Dave Owen. En dan plots (3 minuten voor het einde van de opname) een aankondiging in het Nederlands dat je luistert naar radio Atlantis door een bemanningslid op 227m. Wie voorlopig onbekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-3-2020 om 02:51 zei bert ree:

er is iets eigenaardigs aan de eerste opname. Iets na 19u verdwijnt de zender uit de lucht en is na 2 minuten terug. Het vervolg is nonstop, dus zonder Dave Owen. En dan plots (3 minuten voor het einde van de opname) een aankondiging in het Nederlands dat je luistert naar radio Atlantis door een bemanningslid op 227m. Wie voorlopig onbekend.

Hi Bert,

 

I have had this recording for many years and never listened to it to the end. I wonder was Dave Owen suffering from "Mal de mer" and had to put on a music tape???? It certainly seems to be a continuous recording so Dave disappears for a reason!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2020 om 20:44 zei Leendert Vingerling:

 

Ik begrijp de gedachte van Paul, maar wie bepaalt waar een opname aan moet voldoen?  Het zijn inmiddels historische archiefopnamen geworden en wie weet wordt er door het gekraak en gepiep op hoge snelheid nog een relevante opmerking gevonden over een  situatie .  Deze kan ineens van veel waarde zijn, want na 60 jaar zijn we  nog steeds bezig het zeezenderweb te ontrafelen.

We zijn er bijna...

 

Ik vind ook wel dat er ongelofelijk veel wordt aangeboden, maar het is nu of nooit. Over 10 -15 jaar is het voor velen' over en sluiten'. Dement of dood. Ik opteer daarom voor de' open sluizen methode'(niet te verwarren met open grenzen). Laat maar komen wat er is.

 

Ik vind Paul's opmerking overigens helemaal niet zo gek. De meeste reacties zijn van een andere aard, maar ik vind dat je het niet met goedkope 'oneliners' kunt afdoen. Je moet onderbouwen ,waarom je iets vindt. Daarom een moedige opmerking. Hij steekt zijn hoofd boven het maaiveld uit, en heeft enkele reacties waarschijnlijk al zien aankomen.

 

Paul,  succes met de bureaucratie in Nederland .Is je huis soms verzakt door het aardgas?

 

Salut

Leendert

Ik lees dit voor het eerst. De vraag of het huis is verzakt door aardgas? Antwoord nee. Hoe zit het dan wel? Ons huis , gebouwd in 1928 , is niet bestand tegen aardbevingen met een kracht van 5 + op de bekende schaal. Wij wonen in een kern gebied als het om aardbevingen gaat. Op grond van het niet voldoen aan dat criterium betekent dat concreet dat ons huis wordt gesloopt en er op de "brokstukken" een nieuw huis wordt gebouwd. Hier is een volledige 100% subsidie voor beschikbaar, uiteindelijk komt de rekening bij de NAM te liggen, de veroorzaker. De " NAM nam " ,dat loopt gelukkig nu ten einde.

Wij gaan er van uit dat we binnen twee jaar in een nieuw gebouwd huis verder kunnen wonen. 

Dit loopt vanaf circa 2012. Ik behoor tot de vroege schade melders, toendestijds afgedaan door de arrogantie van de NAM met "Trillingen in de grond". Het was medewerkers van deze club verboden om het woord aardbevingen in de mond te nemen in gesprekken met gedupeerden. Dat hebben ze geweten daar in Assen, door standvastigheid zijn ze nu inmiddels diep door het stof gegaan. Via vele vele rechtzaken is inmiddels afgedwongen dat de veroorzaker betaalt, via schade uitbetaling en compensatie waarde vermindering aan de huizen naar nu een traject waar simpelweg wordt gesloopt en nieuw gebouwd. Dit betekent oa dat een aantal dorpen voor 80 tot 90% worden gesloopt en nieuw bouw plaats zal vinden, ook in ons geval. Wij, mijn vrouw en ik,  hebben geen last van sentimentele gevoelens mbt de afbraak van ons toch wel karakteristieke huis. Veel belangrijker is aarbevingbestendige nieuwbouw  en gezien onze leeftijd de noodzakelijkheid tot  levensloop bestendig. Een variant op de Caroline jingle " keep on rocking from the North Sea" is voor ons "keep on living near Lake Schildmeer". 

Op 5-3-2020 om 20:44 zei Leendert Vingerling:

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bo Lus:

Goed verhaal, Paul. We Zien deze keer maar door de vingers dat het niks met radio te maken heeft en al helemaal niet met Atlantis Opnamen. Gr. Bo

Ik vind dat af en toe ook geen probleem. We zijn allemaal mensen en ik vond het open en informatief wat Paul schreef over zijn  huisvesting.

 

Waarschijnlijk denkt Douwe van Albatros, daar anders over, maar die zal vandaag wel met zijn gedachten bij een Beatles song zijn:

When I am sixty-four...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik vind dat af en toe ook geen probleem. We zijn allemaal mensen en ik vond het open en informatief wat Paul schreef over zijn  huisvesting.

 

Salut

Leendert

 

Ik vind dat ook geen probleem Leendert, maar Vincent en Harmen soms wel. Gr. Bo

 

 

 

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bo Lus:

Ik vind dat ook geen probleem Leendert, maar Vincent en Harmen soms wel. Gr. Bo

 

Het heeft niets met Harmen of mij te maken maar om het leesbaar houden van de topics. Lees dit nog eens door: Please login or register to see this link.  

 

Douwe, bedankt voor de opnames en ik begrijp dat je vandaag jarig bent: gefeliciteert.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 4-3-2020 om 09:02 zei Gast:

Overweeg of je opnames meer dynamiek kunt geven of de snelheid aan te passen.

Het komt nogal eens voor dat de snelheid en dynamiek inderdaad nodig moeten worden aangepast. Onregelmatig ben ik hier mee bezig. Voor een stuk of 2-3 files is dat niet zo erg om te doen maar als het er meer worden..... ben je alleen maar bezig met kwaliteitsverbetering i.p.v. luisteren naar het programma, maar zoals gezegd: ik doe het wel vooral als een opname "niet om aan te horen" is.

 

Op 5-3-2020 om 11:13 zei Gerard van den Ende:

Mis niets van deze opnamen en zorg dat je alles snel binnenhaalt.

Ze zijn slechts één week beschikbaar en dan verlopen alle links.

Hier loop ik nogal eens op vast! Vooral de gezondheidsomstandigheden verhinderen soms elke dag of om de paar dagen het forum te bezoeken. En uiteraard ben je ook met andere zaken/hobby's bezig. Vooral programma's aangeboden via WeTransfer kun je dan vergeten. Ik adviseer daarom toch maar Pixeldrain te gebruiken. Het mooist zou zijn als alles ergens, pak 'm beet, een half jaar beschikbaar zou blijven.

 

Op 5-3-2020 om 20:44 zei Leendert Vingerling:

Ik begrijp de gedachte van Paul, maar wie bepaalt waar een opname aan moet voldoen?  Het zijn inmiddels historische archiefopnamen geworden en wie weet wordt er door het gekraak en gepiep op hoge snelheid nog een relevante opmerking gevonden over een  situatie .  Deze kan ineens van veel waarde zijn, want na 60 jaar zijn we  nog steeds bezig het zeezenderweb te ontrafelen.

Ik snap de gedachte van Paul ook en was het in eerste instantie wel met hem eens maar Leendert heeft mijn mening toch weer gewijzigd.

 

Betr. kwantiteit: vooral de herhalingen van eerder aangeboden programma's zijn hinderlijk. En met hinderlijk bedoel ik dat je voor de zoveelste keer even moet uitzoeken of iets al deel uit maakt van je collectie of niet. Maar voor nieuwelingen is het natuurlijk geweldig dat er weer "oude" programma's beschikbaar worden gesteld!! 😁 Zelf zou ik er ook erg blij mee zijn!

bewerkt door Gerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.