Spring naar bijdragen

RNI 20 aug 1974 Bertus Dump of kwaliteit boven kwantiteit


Gast

Aanbevolen berichten

In een ander onderwerp stelde ik de vraag Kringloopwinkel/Bertus Dump of kwaliteit boven kwantiteit mbt hoeveelheid aangeboden ZZ opnames en het kwaliteits criterium.

Hier maar even door op het onderwerp.

 

Ziehier een voorbeeld posting mbt een opname waar aan gewerkt is door ondergetekende < aging anorak ears en speed, beide aspecten staan altijd open voor discussie> . Twee mooie Noordzee uren met als datum 20-8-1974. Wat gebeurde daar toch s nachts op 220 meter middengolf als de meeste van ons sliepen. RNI deejay Don Allen had na zijn Caroline North periode die ten einde liep in maart 1968 enkele jaren voor Manx Radio gewerkt. Manx Radio een uniek station, het was de eerste legale commerciele zender op Britse bodem al in  juni 1964, ver voor Independent Local Radio met als start jaar 1973 met LBC in London en iets later Capital Radio ook in London. Don kwam bij Manx Radio Louise Quirk tegen, ook werkzaam bij Manx Radio, een vrouw met een schitterende radio stem. In het najaar van 72 kwam Don naar RNI en nam een tape mee met een groot aantal Station ID’s en toegevoegde opmerkingen,  door Louise ingesproken,  mee. Aanboord monteerde hij het één en ander met non stop muziek, de uren werden meestal tussen 0400 en 0600 uur uitgezonden. Tape starten en geen omkijken verder naar. Tevens na de start van de NL uitzendingen om 0600 een aardige commercial voor sportvissen....nee niet met de Loekie uit Scheveningen maar met de Westerdiep uit Lauwersoog. Na het non stop uur het volgende uur met Marc van Amstel , hij richt zich tot zijn technicus, Johnnie de Mol. De laatste zou het ver schoppen. De opname was iets meer dan twee uur, ik heb het tot twee delen verknipt van circa een uur per opname. De nadagen van RNI.

 

In een ander onderwerp sprak ik mijn zorg uit over het dumpen van zovele uren, kringloop winkel of Bertus Dump? Het lijkt erop of er continue nieuwe draadjes met opnames gestart moeten worden. Opnieuw focus op een station, of periode. Wat terugkeert zijn feitelijk dezelfde opnames waarvan als  heilig onderwerp het jaar/maand/uur op wordt gevoerd. Vervolgens doen met grote regelmaat een kleine kerngroep van forumleden, met name uit de ZZ hoek hun plasje erover met de altijd terugkerende hartjes aangevuld met gele koppies die iets uitdrukken. Teksten die ingaan op de inhoud van de aangeboden opnames zie je niet terug, het is alsof niemand iets opvalt aan inhoud van die opnames. Wat doet men er mee? Ik bedoel ...in de voorgaande jaren zijn die opnames keer op keer aangeboden en waarschijnlijk toch gedownload. Die kerngroep, altijd dezelfde namen..wat hebben die leden toch gedaan met al die pareltjes. Welk hoger doel dient het downloaden? Bezit, opgeslagen in mapjes? Zie zo , dat heb ik.   Welk hoger doel dient het steeds opnieuw aanbieden van vele uren per posting? Uit forum oogpunt kan ik mij voorstellen dat je probeert je klanten aan je te binden zodat ze al die schitterende adverts op het forum te zien krijgen...behalve natuurlijk wie een ad blocker gebruikt.

Daarom, wat zal het zijn groenteman? Meer Bertus Dump of meer inhoudelijkheid . Kwaliteit voor kwantiteit. Zelf  censuur mbt de geluidskwaliteit van de opnames?

Zoals gezegd, twee mooie Noordzee uurtjes die omdat ze al eerder enkele keren zijn aangeboden , door mij geplaatst worden als voorbeeld.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Overigens in het tweede uur leek het erop of na verloop van tijd de opname uit zichzelf weer qua snelheid in een hoger tempo  terecht kwam. Getracht het één en ander te temperen.

 

Foto :  Mebo 2 in augustus 1970. Photo Paul de Haan.

 

 

 

 

 

Naderen vd Mebo 2 aug 70.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2020 om 19:59 zei Paul de Haan:

Teksten die ingaan op de inhoud van de aangeboden opnames zie je niet terug, het is alsof niemand iets opvalt aan inhoud van die opnames. Wat doet men er mee?

Die constatering heb ik ook.

 

Ik vind  het ook  interessanter om inhoudelijk in te gaan op een programma. Heb dat enkele keren gedaan.  Kreeg enkele reacties. Het plaatsen in de tijd, de opmerkingen die toen gemaakt werden, de reclames, de manier van presenteren. Kortom de zaken die opvallen. Pas dan voegt een opname iets toe aan een verzameling. Het gaat bij mij om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. 

 

Maar..., niet iedereen is hetzelfde en het merendeel verzamelt voor 'de heb'. Dat is een keuze en wie ben ik om dat te veroordelen. Alleen zit ik zo niet elkaar en jij blijkbaar ook niet.

 

Om het beeldend te maken: Ik raak liever in gesprek met een mooie vrouw, dan er alleen maar naar te kijken.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2020 om 20:39 zei Will Stevens:

Wat is er mis met een kringloopwinkel? Ik snuffel er graag rond. Tussen alle troep vind je soms ineens iets bijzonders wat je voor een prikkie mee naar huis kunt nemen. Dat maakt het zoeken al net zo leuk als het vinden.

 

Klopt Will, zo kocht ik daar kortgeleden voor 50 cent een prima broekriem, mijn vrouw was daar niet zo blij mee. Koop toch een nieuwe, kreeg ik te horen. Maar ja, Gunningers willen voor een dubbeltje op de eerste rang.

21 uur geleden zei jan227:

Beste Paul,

Bedankt voor hetgeen je beschikbaar stelt. Ik kom er sinds mijn pensionering achter, dat er veel meer ( en andere) leuke programma's zijn geweest dan ik ooit op de radio heb gehoord. Mede dankzij dit forum. Ik vond Noordzee met van der Goot de schreeuwer, en Veronica met de overdreven Rob Out (beide MIJN mening) meestal niet mijn smaak. Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat daar ook andere presentatoren en programma's waren, die ik nu wel leuk vind. Ook mede dankzij op dit forum aangeboden materiaal. Dus het voor jou al oude (bekende) materiaal is voor sommigen nieuw materiaal.

Voor mij een reden om hier regelmatig te kijken naar voor mij nieuw materiaal. Ik ben de plaatsers dan ook dankbaar voor de moeite die ze (ook voor mij) doen.

Vriendelijke groet,

Jan

 

 

Perfect begrijp ik. Het is dan ook deze zeer langdurige verzamelaar die zich bepaalde zaken afvraagd. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al zoooo vaak geschreven dat ik me "erger" aan het feit dat je iets plaatst en het alleen maar, "downloaden, downloaden" is. En dan treed de "radiostilte in".........................

Ik weet wel, niet iedereen heeft na het downloaden ook de tijd om te gaan luisteren. Als ik naar mij zelf kijk  ben ik de laatste maanden erg druk met ons archief en een verhuizing aan het eind van het jaar.

 

Dus ik download eigenlijk nauwelijks iets of het moest Big l, de echte uit de jaren 60, zijn. Dat ga ik op een later moment beluisteren.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Die constatering heb ik ook.

 

Ik vind  ook  interessanter om inhoudelijk in te gaan op een programma. Heb dat enkele keren gedaan.  Kreeg enkele reacties. Het plaatsen in de tijd, de opmerkingen die toen gemaakt werden, de reclames, de manier van presenteren. Kortom de zaken die opvallen. Pas dan voegt een opname iets toe aan een verzameling. Het gaat bij mij om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. 

 

Maar..., niet iedereen is hetzelfde en het merendeel verzamelt voor 'de heb'. Dat is een keuze en wie ben ik om dat te veroordelen. Alleen zit ik zo niet elkaar en jij blijkbaar ook niet.

 

Om het beeldend te maken: Ik raak liever in gesprek met een mooie vrouw, dan er alleen maar naar te kijken.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Zo is het, daar komt bij dat langdurig staren  tot problemen kan leiden, terwijl als je een goed gesprek hebt je een vrijbrief krijgt  om te kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Paul de Haan:

 

Klopt Will, zo kocht ik daar kortgeleden voor 50 cent een prima broekriem, mijn vrouw was daar niet zo blij mee. Koop toch een nieuwe, kreeg ik te horen.

 

Terecht. Je zocht in de verkeerde hoek.

 

Een paar maanden geleden kocht ik bij mijn kringloper bijvoorbeeld voor 1 euro de mooie eerste solo-elpee van Ian Matthews uit 1971, met klaphoes en zonder ook maar één tik. Zo'n vondst word ik blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dat ziet er fantastisch uit. Waar is dit?  De Tros was blijkbaar een zeer goede werkgever of heb je  soms de Staatsloterij gewonnen?

 

Salut

Leendert

''Staverdense beek'' te Biddinghuizen binnen de gemeente Dronten als ik ''8256 TC'' goed interpreteer  :0 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Omnivoor:

''Staverdense beek'' te Biddinghuizen binnen de gemeente Dronten als ik ''8256 TC'' goed interpreteer  :0 

 

Dat klopt.

12 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dat ziet er fantastisch uit. Waar is dit?  De Tros was blijkbaar een zeer goede werkgever of heb je  soms de Staatsloterij gewonnen?

 

Salut

Leendert

 

 

Nee hoor, m'n buurman is projectontwikkelaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2020 om 23:48 zei jan227:

Beste Paul,

Bedankt voor hetgeen je beschikbaar stelt. Ik kom er sinds mijn pensionering achter, dat er veel meer ( en andere) leuke programma's zijn geweest dan ik ooit op de radio heb gehoord. Mede dankzij dit forum. Ik vond Noordzee met van der Goot de schreeuwer, en Veronica met de overdreven Rob Out (beide MIJN mening) meestal niet mijn smaak. Ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat daar ook andere presentatoren en programma's waren, die ik nu wel leuk vind. Ook mede dankzij op dit forum aangeboden materiaal. Dus het voor jou al oude (bekende) materiaal is voor sommigen nieuw materiaal.

Voor mij een reden om hier regelmatig te kijken naar voor mij nieuw materiaal. Ik ben de plaatsers dan ook dankbaar voor de moeite die ze (ook voor mij) doen.

Vriendelijke groet,

Jan

 

Ben ik in grote lijnen met je eens behalve de twee Deejays die juist mij wel aanspreken maar das persoonlijk .. Ik geniet nu van RNI gewoon omdat ik toen mijn radio never nooit verdraaide naar de 220 mtr . Ik ben blij met alles wat RNI en Veronica aangaat en de rest luister en bewaar ik af en toe ook . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.