Spring naar bijdragen

Radio met of zonder virus


Revenge85

Aanbevolen berichten

Zeelucht maakt gezond maar ... ( nu met het oprukkende coronavirus) kan ik me voorstellen dat de bemanningen en dj’s op de zendschepen ook wel eens de griep , spontaan ontstane kiespijn ,enz hadden , hoe werd daar mee omgegaan ?? ( niet zo gauw een dokter of tandarts beschikbaar , of tender !!!!)vooral na 74 , is het wel eens gebeurd dat een complete bemanning in zijn kooi lag ?? of werden zij er dan afgehaald ( in benarde situaties ) ??? 

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Revenge85:

Zeelucht maakt gezond maar ... ( nu met het oprukkende coronavirus) kan ik me voorstellen dat de bemanningen en dj’s op de zendschepen ook wel eens de griep , spontaan ontstane kiespijn ,enz hadden , hoe werd daar mee omgegaan ?? ( niet zo gauw een dokter of tandarts beschikbaar , of tender !!!!)vooral na 74 , is het wel eens gebeurd dat een complete bemanning in zijn kooi lag ?? of werden zij er dan afgehaald ( in benarde situaties ) ??? 

 

In  februari 1977 werd Erik Beekman (Bart van Gogh) van de Mi Amigo gehaald door de reddingsboot uit Walton on the Naze i.v.m. zijn  Epilepsie en naar het ziekenhuis in Colchester gebracht. Omdat dit overmacht was had het geen juridische gevolgen voor de 17-jarige Van Gogh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-3-2020 om 09:12 zei Bo Lus:

In  februari 1977 werd Erik Beekman (Bart van Gogh) van de Mi Amigo gehaald door de reddingsboot uit Walton on the Naze i.v.m. zijn  Epilepsie en naar het ziekenhuis in Colchester gebracht. Omdat dit overmacht was had het geen juridische gevolgen voor de 17-jarige Van Gogh.

 

Ik heb dit verhaal nog even bij Bart gecontroleerd. Dat van die epilepsie is volgens hem ooit door Hans Knot in de wereld geholpen, maar dat klopt dus niet. Op de laatste dag van februari 1977 werd Bart getroffen door een ernstige aanval van wat later clusterhoofdpijn bleek te zijn. Door verkramping ging hij bovendien hyperventileren en was volledig onaanspreekbaar. Je kunt het exacte verhaal lezen in het mooie Please login or register to see this link. over Radio Mi-Amigo van Ferry Eden.

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei pvanklei:

 

Ik heb dit verhaal nog even bij Bart gecontroleerd. Dat van die epilepsie is volgens hem ooit door Hans Knot in de wereld geholpen, maar dat klopt dus niet. 

 

Inderdaad, ik citeerde "20 jaar Radio Caroline" (blz. 155).

 

Een ander voorbeeld: Op 5 mei 1985 werd Maarten de Jong van de Ross gehaald en naar een ziekehuis gebracht na een ernstige valpartij. Gr. Bo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bo Lus:

 

Inderdaad, ik citeerde "20 jaar Radio Caroline" (blz. 155).

 

 

Zo zie je maar weer altijd je bron vermelden !!!!! ( anders gaat zoiets een eigen leven leiden. )

 

En dankzij Peter weten we dat het een niet op waarheid berust verhaal is. ( netjes opgeschreven hé)

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.