Spring naar bijdragen

13-03-1985 - Vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het programma heet: Het Radio Avondblad. Graag even corrigeren.Indien mogelijk ook bij de eerder geposte programma's.

 

Aanvankelijk opgezet om berichten van rechtse signatuur te melden. Dat was een voorwaarde van de financiers en ook zo afgesproken.

 

Toen enkele discjockey's het niet eens met de inhoud bleken te zijn en weigerden om de berichten voor te lezen, trokken de financiers de stekker er uit en lag  radio Monique ineens 'als een vis op het droge te spartelen'.

 

Het programma werd voortgezet, maar met algemene berichtgeving.

 

In deze aflevering is het Walter Simons die de nieuwslezer van dienst is en Ad Roberts de discjockey. Erg knap van Walter om er met een niet leuke en hakkelende Ad Roberts nog iets van te maken. Ad was een enorm fijne en sociale gozer, maar als discjockey vond ik hem niet sterk.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Zoals bij vorige zeezenders kwam het geld uit België: Topics Magazine, het weekblad dat in 1986 zijn uitgave moest staken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het programma heet: Het Radio Avondblad. Graag even corrigeren.Indien mogelijk ook bij de eerder geposte programma's.

 

In deze aflevering is het Walter Simons die de nieuwslezer van dienst is en Ad Roberts de discjockey. Erg knap van Walter om er met een niet leuke en hakkelende Ad Roberts nog iets van te maken. Ad was een enorm fijne en sociale gozer, maar als discjockey vond ik hem niet sterk.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Leen,

 

Jij vindt Ad Robert niet leuk, maar hij was wel een fijne en sociale gozer. Dit lijkt met elkaar in tegenspraak.

 

Het feit, dat hij destijds jarenlang via de zeezenders te horen was ( vanaf 1979 op Radio Caroline tot 1987 op Radio Monique) zegt toch wel iets. Het blijft altijd persoonlijk wat je van een DJ vindt, maar ik heb jarenlang met veel plezier naar hem geluisterd. En dat hakkelen viel best mee. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 4
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-3-2020 om 11:25 zei Gerard van den Ende:

Leen,

 

Jij vindt Ad Robert niet leuk, maar hij was wel een fijne en sociale gozer. Dit lijkt met elkaar in tegenspraak.

 

Het feit, dat hij destijds jarenlang via de zeezenders te horen was ( vanaf 1979 op Radio Caroline tot 1987 op Radio Monique) zegt toch wel iets. Het blijft altijd persoonlijk wat je van een DJ vindt, maar ik heb jarenlang met veel plezier naar hem geluisterd. En dat hakkelen viel best mee. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen.

 

Gerard

Ik vind dat niet met elkaar in tegenspraak, fantastische mensen hoeven nog niet goed te zijn in het beroep dat ze beoefenen. Ik heb vroeger bij de Belgische vrije radio de fout gemaakt af en toe bot te reageren tegen mensen die het naar mijn mening niet zo goed deden op de radio, terwijl het wel aardige gozers waren.  Aldoende leert men, en  'met de kennis van nu' zou ik dat niet meer doen. Je hoort ook vaak verhalen over Tom Mulder die een hork tegen zijn personeel was. Ik moet dan altijd denken aan de zojuist gememoreerde Belgische vrije radio tijd van mij: omdat ik zo hield van het medium kon ik me ziek ergeren als mensen er een zootje van maakten, ik denk dat dat ook het gedrag van Tom verklaard indien de beweringen op waarheid berusten (ik heb de man nooit gekend).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei henkleppers:

Ik vind dat niet met elkaar in tegenspraak, fantastische mensen hoeven nog niet goed te zijn in het beroep dat ze beoefenen. Ik heb vroeger bij de Belgische vrije radio de fout gemaakt af en toe bot te reageren tegen mensen die het naar mijn mening niet zo goed deden op de radio, terwijl het wel aardige gozers waren.  Aldoende leert men, en  'met de kennis van nu' zou ik dat niet meer doen. Je hoort ook vaak verhalen over Tom Mulder die een hork tegen zijn personeel was. Ik moet dan altijd denken aan de zojuist gememoreerde Belgische vrije radio tijd van mij: omdat ik zo hield van het medium kon ik me ziek ergeren als mensen er een zootje van maakten, ik denk dat dat ook het gedrag van Tom verklaard indien de beweringen op waarheid berusten (ik heb de man nooit gekend).

 

Maar is dat dan niet een gevalletje van jou mening en kleur op een uitzending proberen te plakken, zonder goed naar de des betreffende dj en zijn publiek te kijken, en waarom die publiek nu juist naar die dj luistert, en misschien niet naar de rest?

IK heb dat soort gevallen meer maal mee gemaakt als hoe jij je zelf omschrijft en ook bestuurders van lokale omroepen, alle maal van die ego's die denken dat ze het beste zijn en dat door willen drukken op de rest van het team niet kijkend naar de luisteraars wat die willen, was er na 4 jaar helemaal klaar mee en ben gestopt en met mij een compleet 12 man sterk team...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei andre ph5c:

 

Maar is dat dan niet een gevalletje van jou mening en kleur op een uitzending proberen te plakken, zonder goed naar de des betreffende dj en zijn publiek te kijken, en waarom die publiek nu juist naar die dj luistert, en misschien niet naar de rest?

IK heb dat soort gevallen meer maal mee gemaakt als hoe jij je zelf omschrijft en ook bestuurders van lokale omroepen, alle maal van die ego's die denken dat ze het beste zijn en dat door willen drukken op de rest van het team niet kijkend naar de luisteraars wat die willen, was er na 4 jaar helemaal klaar mee en ben gestopt en met mij een compleet 12 man sterk team...

Misschien heb je wel gelijk. Ik was destijds heel erg van 'hitradio'. Met goed gebruik van jingles, goed getimede intro's, originele 'spreeks'.

Alles wat daaraan niet voldeed was voor mij inferieur.  In de loop van de jaren ben ik er achter gekomen dat radiofreaks (zoals ik) aan sommige zaken veel meer belang hechten als de luisteraars. Zeker in die tijd: door de beperkte keuze in zenders was het prima als er maar muziek uit die radio kwam voor velen. Niet radiofreaks horen het veschil wel tussen profi en minder profi radio, maar het belang dat ze daaraan hechten wordt door radiofreaks wat overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei henkleppers:

Met goed gebruik van jingles, goed getimede intro's, originele 'spreeks'.

Ik heb intussen ontdekt dat er ook luisteraars zijn die het erg waarderen als je de intro's voluit draait en dus je snavel houdt.

Vroeger was ik het overigens wel met je eens. Het verstand komt met de jaren. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Helemaal mee eens, maar op een of andere manier toch prettig om naar te luisteren. Dat kan dus samengaan. Misschien ligt dat aan het stemgeluid, intonatie, ik weet het niet.

Ik heb dat tegenwoordig met Robert Feller van Radio 10, superstandaard, geen originele spreeks en tóch vind ik het prettig om naar hem te luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.