Spring naar bijdragen

Reunie in 1999


Juul

Aanbevolen berichten

Op 26-3-2020 om 21:24 zei Juul:

"Maar had daarvoor ook door jullie gedaan kunnen worden tbv vh project."

 

Lekker makkelijk weer Ruud je redenatie. Had jij dat willen betalen dan?

 

Je bent al net als velen die de Norderney willen behouden, maar als je dan vraagt "wie betaald dat?"...............wordt het stil.

 

PS. Was RNW dan zoals jij schrijft "vaker op de MG te horen". Maar was dat ook in Nederland dan?  Ja, dan CvdM natuurlijk een punt. 

 

 

En in de jaren 60 en 70 was RNW gewoon in Hilversum te horen  op de FM. ( aan de hoge kant ik dacht 108 Mhz ) Dat was voor "intern gebruik."  Ik luisterde daar wel naar.  Zendlijnen waren dat volgens mij.

 

 

Niet boos worden, ik gaf eigenlijk al aan waarom niet voor 1224 Almere werd gekozen, namelijk te duur. Dus dat begrijp ik dan wel.

Overigens werd niet gevraagd aan het publiek om mee te betalen, maar ik schat in dat met crowdfunding avant la lettre na de landelijke TV aandacht bij Mart Smeets (?) er aardig wat opgehaald had kunnen worden. Maar had kunnen dus, achteraf gezien, en volgens mij was de tijd ook te kort hiervoor.

In 2004 werd wel gekozen via een bestaande redelijk sterke zender op de 828.

 

RNW huurde vaak MG frequenties. Ik herinner me 1386 vanuit Kaliningrad, 1440 Luxemburg en 1512 Wolvertem (wij moesten steeds die naam noemen, het plaatsje had nog niet eens een kerk en een cafe).

Dat was ook glashelder in Nederland te horen.

RNW mocht geen op het binnenland gerichte zenders gebruiken, MG was binnenland, KG buitenland. Flauwekul natuurlijk want MG komt s avonds heel ver, en is dan gewoon hetzelfde als KG, overigens waren de KG frequenties 5955 en 9895 ook gewoon vis Flevo in vrijwel heel NL te horen. Juridisch gelul dus om de binnenlandse omroep te beschermen, maar veel te ver doorgeschoten. Terwijl de NPO zelf al afscheid heeft genomen van de MG.

 

Voor een internationale organisatie proberen  we LG/MG  frequenties te huren, maar dat stuit in Franstalige gebieden op tegenstand omdat daar alleen maar in het Frans op gezonden mag worden. Wij willen Engelstalig gaan. Taalrestricties op streken L en M frequenties is onzin in deze tijd, en als ik dan tegen die overheidsclubs zeg dat op KG wel in andere talen gezonden mag worden vanuit die landen, worden ze stil. De wet meneer. Ook hier domme wetgevers die niet met alle mogelijkheden rekening houden, en wetten veranderen duurt jaren.

Zo mogen we de 162 in Allouis niet gebruiken en staat daar 900 kW (!) voor vrijwel Jan Lul te draaien, alleen maar voor fase gemoduleerde tijdsignalen. 

Overigens is duurzaam energie gebruik voor mij daarom met een flinke berg zout te nemen.

 

Die FM zenders van RNW waren heel lokaal en in de verlengde FM band die in die tijd maar tot 100 MHz ging, dus lang niet op alle ontvangers zat. Het was voor RNW medewerkers om terug te kunnen luisteren.

 

Op 26-3-2020 om 23:27 zei Robin Westhof:

 

Belachelijk hoge kosten en ook de ontvangst in Engeland viel tegen van de 1008.

 

Met (zulke) hoge kosten had het alleen (misschien) zin gehad via de 675, maar die (frequentie) ging naar een ander radio station.

Nozema vroeg zo'n 95.000 per maand voor 1008.

We, Ray en ik, hebben voor alle frequentie die Nozema kon bieden een gespecificeerde offerte gevraagd, want zo werd gezegd, je kan het ook deels zelf doen. 

De offerte moeten we nog steeds krijgen.

Broadcast Partners kon ons niet helpen omdat Nozema dat met vele middelen blokkeerde.

Radlon had ook 675 aangevraagd, de enige frequentie die we gemist hebben in de veiling. Er is nadien nog geprobeerd de 828 van mij tegen de 675 te ruilen, omdat Arrow CR aangaf dat die 675 eigenlijk te duur voor hun was, maar dat is om allerlei reden mislukt.

De 1008 kwam slecht door in de UK omdat die verkeerd gericht stond. Maar Peter Murtha (Chicago) kon dat voor een overzichtelijk bedrag goed krijgen. Helaas was toen de rkening voor toezichtkosten (mafiageld) al opgelopen tot 3 ton.

Op 27-3-2020 om 11:27 zei Robin Westhof:

 

Iets van € 60.000 per maand.

 

25.000 voor Nozema en een onbekend bedrag voor de generatoren (flink grote vanwege de techniek van de zenders) + diesel en huur frequentie. Per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ruudam:

Radlon had ook 675 aangevraagd, de enige frequentie die we gemist hebben in de veiling.

 

Helaas was het wel de (aller) belangrijkste frequentie voor een mooi signaal in Engeland.

 

17 uur geleden zei ruudam:

De 1008 kwam slecht door in de UK omdat die verkeerd gericht stond. Maar Peter Murtha (Chicago) kon dat voor een overzichtelijk bedrag goed krijgen.

 

Stel dat het mocht en Chicago dat (echt) kon regelen dan was er toch (nog) veel meer vermogen nodig (vergeleken met de 675 ) om goed in Engeland binnen te komen en uiteindelijk toch veel(s) te duur?

 

18 uur geleden zei ruudam:

Helaas was toen de rkening voor toezichtkosten (mafiageld) al opgelopen tot 3 ton.

 

Het is al weer een tijd geleden, maar de gang van zaken blijft (achteraf) toch wel heel frustrerend met al die te hoge kosten, tegenwerking en stomme regeltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

"In 2004 werd wel gekozen via een bestaande redelijk sterke zender op de 828.'

 

 

Dat kwam omdat Lex toen goede relaties onderhield met BP ( v.d. Hoeven ) volgens mij.

Zou kunnen, zelf had ik ook een goed contact met Robert-jan. Zij hebben ook geregeld dat de KPN in recordtijd een isdn verbinding naar Heinenoord zendstation aanlegde, anders geen audio-verbinding.

4 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Helaas was het wel de (aller) belangrijkste frequentie voor een mooi signaal in Engeland.

 

 

Stel dat het mocht en Chicago dat (echt) kon regelen dan was er toch (nog) veel meer vermogen nodig (vergeleken met de 675 ) om goed in Engeland binnen te komen en uiteindelijk toch veel(s) te duur?

 

 

Het is al weer een tijd geleden, maar de gang van zaken blijft (achteraf) toch wel heel frustrerend met al die te hoge kosten, tegenwerking en stomme regeltjes.

675 was heel goed, tegen redelijke prijs. Later nog geprobeerd met Chris Cary daar wat mee te doen, maar helaas ging het mis met Chris, en overleed hij.

 

Of het met 1008 vanuit Flevo goed was gelukt weet ik niet, God only Knows.

Wat ik weet dat hij met 100 kW zonder antenne aanpassing heel goed doorkwam in Den Haag, zelfs op Utrechtse baan. Verder naar UK is het dan zeeweg en dan ben je al vrijwel in Londen.

 

Zeker zeer frustrerend. Later kreeg BigL de 1395 van mij, die wilde we in Zeeuws Vlaanderen neerzetten, op de mast van BP die nu als FM zender dienstdoet. Had gecombineerd kunnen worden, de mast was een oude Decca mast, de LG zender stond er nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.