Spring naar bijdragen

Ik moet binnen blijven....


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei radio tpot:

Oei dan behoor ik er ook toe en ben nog maar 61 😃

En heb een brief bij me dat ik een onmisbaar zorg beroep heb.

 

Ik heb ook de leeftijd dat ik uit moet kijken en zit al drie weken binnen. Volgens het lijstje heb ik ook een cruciaal beroep maar geen briefje gekregen. Komt waarschijnlijk dat ik gewoon thuis kan werken.

 

Een oude bananendoos met casettes... is het iets om te digitaliseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik  vermijd ook mensen. val zker in de "bedreigde groep"  met m'n 73 jaar.  Komen niet verder dan de verlaten camping van Staatsbos.Lekker omheind kan de hond los rennen en we letten een beetje op of we geen gekke dingen zien. Kunnen we Frits de boswachter effe bellen.

Vanochtend kwam Fits even kijken en hij vertelde dat er wel meer mensen in het bos waren maar ook dat jongelui gewoon zaken aan het vernielen waren uit verveling. Gevolg....................een "fikse prent" bij betrappen.

 

Het kiopieeren van tapes heb ik gelukkig achter mij gelaten. Ben ik tenslotte in het jaar 2000 mee begonnen en is pas in 2015 afgerond. Ik kan geen band meer zien, maar heb ook geen recorders meer. Ruimt lekker op.

 

Dit waren de laatste banden.

 

 

Kratten en banden kopie.jpg

 

 

En dit gebeurde dan ook nog wel eens als je een band te snel spoelde op de M15...............

 

 

tape dump kopie.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-3-2020 om 19:36 zei Vincent:

Een oude bananendoos met casettes... is het iets om te digitaliseren?

 

Het zijn voornamelijk air checks. Ik  zou  het eens moeten uitzoeken. Er is al zo veel aangeboden , dat ik niet denk dat er nog een onontdekt pareltje tussen zal zitten. Maar wie weet..

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Het zijn voornamelijk air checks. Ik  zou  het eens moeten uitzoeken. Er is al zo veel aangeboden , dat ik niet denk dat er nog een onontdekt pareltje tussen zal zitten. Maar wie weet..

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Ik zal in juni wat ruimte in mijn koffer reserveren...………..

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik zal in juni wat ruimte in mijn koffer reserveren...………..

Dat is een mooi aanbod, maar eerst even afwachten of het vliegverkeer dan zal zijn hervat. Alles duurt helaas langer dan we denken.

Zit hier in Frankrijk inmiddels 14 dagen 'opgesloten', op een boodschap en een wandeling  na van maximaal een uur binnen een straal van 1 km van mijn huis.

 

Op een zendschip vliegen 14 dagen zo om, maar dit is andere koek. Mike Barrington bleef bijna 14-15 maanden aangesloten aan boord van de Ross Revenge en heeft er nooit  geestelijke of lichamelijk schade aan over gehouden. Dus ik houd me daar maar aan vast.

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker dit is andere koek!

2 week nu al, elke dag naar het werk gaan, en niet weten wat er te wachten staat.

Je probeert van iets abnormaals een normale ritme te ontwikkelen.

Iets om je aan vast te houden.

Leuk is anders dat weet ik wel.

Maar ik kan nog naar huis gaan, mijn cliënten niet die zijn van alles afgesloten.

En vertel maar tegen een verstandelijk beperkte mens waarom dit zo is.

En waarom anderen wel mogen spelen op het strand of naar de markt mogen gaan.

 

De DJ's werken nu allemaal van uit huis, dat hebben we nu wel voor elkaar gekregen.

Allemaal een mixer een laptop, microfoon en opname apparatuur.

Aan een I pad hebben we niks, deze konden we in grote getale krijgen, maar wat moet je daar nu mee?

Spelletjes en video bellen werd gezegd, tja wij willen radio maken.

Veel dank naar de mensen, die belangeloos spullen te leen geven aan ons.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Dat is een mooi aanbod, maar eerst even afwachten of het vliegverkeer dan zal zijn hervat. Alles duurt helaas langer dan we denken.

Zit hier in Frankrijk inmiddels 14 dagen 'opgesloten', op een boodschap en een wandeling  na van maximaal een uur binnen een straal van 1 km van mijn huis.

 

Op een zendschip vliegen 14 dagen zo om, maar dit is andere koek. Mike Barrington bleef bijna 14-15 maanden aangesloten aan boord van de Ross Revenge en heeft er nooit  geestelijke of lichamelijk schade aan over gehouden. Dus ik houd me daar maar aan vast.

 

Salut

Leendert

Zit Mike tegenwoordig niet continu op Sealand?

 

Op 26-3-2020 om 18:47 zei Leendert Vingerling:

...want ik herken de relatie tussen een cassettebandje en een potlood. Ik ben dus oud en behoor tot de Corona risicogroep die binnen moet blijven.

 

De bedenker van dit plaatje heeft een mooi onderwerp aangesneden: het cassettebandje.

Hoe vaak ik het potlood niet heb gebruikt om de band strak te trekken. 
 

Een ramp waren de C120 cassettes . Bij temperatuurverschillen in bijvoorbeeld de auto liep het bandje vast en was ‘spaghetti ‘ het gevolg.

 

Bij Mi Amigo, Delmare en Monique is het toch altijd goed gegaan en heeft zich bij mijn weten geen spaghetti situatie voorgedaan.

 

Ik heb in mijn garage nog een oude ‘bananen doos’ met bandjes staan. Ze klinken soms dof, maar ik kan ze nog draaien. De eerste dateren van 1974.

 

Salut

Leendert 

 

9503C0EA-BDE2-4FBA-8ED4-C67B1167964C.jpeg

ik ben volop bezig met cassettes te digitaliseren, alleen af en toe problemen dat alles in tracks wordt gesplitst. Banden zal voor later zijn als ik weer een bruikbare bandopnemer kan gebruiken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen, woensdag, komen we na twee weken uit vrijwillige quarantaine na gerepatrieerd te zijn vanaf Gran Canaria.

Op 10 maart vertrokken we vanaf Schiphol en hebben zeggen en schrijven 3 dagen onbelemmerd vakantie gehad totdat de Spaanse overheid een volledige lock-down oplegde.

 

We moesten op het terrein van ons appartementencomplex blijven maar mochten geen gebruik meer maken van het zwembad en de ligstoelen.

Alle restaurants moesten van de een op andere dag dicht wat voor veel restaurateurs op een toeristeneiland de doodsteek zal betekenen.

Van ons mocht er slechts één persoon even uit om boodschappen te doen en dat was het dan.

Als voormalig kok heb ik strategisch ingekocht waaronder een kip waar we 4 à 5 dagen van konden eten inclusief zelfgemaakte kippensoep.

 

In de straten van Playa del Ingles reed de hele dag een geluidswagen rond die in verschillende talen opriep om binnen te blijven.

Onze Zweedse buren op leeftijd waren duidelijk verkouden, te horen aan het continu roggelen en hoesten.

Niet echt uitnodigend om dan in je 10 vierkante meter tuintje in de zon te gaan zitten.

Ondertussen volgden we het internationale nieuws alsof ik weer op de nieuwsredactie zat, BBC, El Pais, NOS etc.

 

Na een week kregen we 's avonds laat een telefoontje dat we de volgende ochtend gerepatrieerd zouden worden.

Dat betekende in allerijl koffers inpakken en een paar uurtjes slapen.

 

Op de luchthaven van las Palmas was het drukker dan ooit, tientallen bussen reden af en aan en tot onze verbijstering stonden er in de vertrekhal zeker een paar duizend mensen hutjemutje op elkaar geplakt.

En die mensen moesten dus allemaal verspreid worden over heel Europa...

Hoewel iedereen gelaten wachtte op de incheck procedure was de beveiliging op de luchthaven zichtbaar gestrest.

De teller van het aantal Corona gevallen op Gran Canaria stond op dat moment overigens nog maar op 19 patiënten.

 

Enfin, toen de banden van onze Boeing 737-800 op de Polderbaan landde was er toch een moment van opluchting.

Tot nu toe zijn we in orde al heb ik wel een paar keer het gevoel gehad dat ik een infectie had opgelopen.

Je kent het gevoel misschien wel, je zit niet echt lekker in je vel maar de volgende ochtend is dat weer weg.

 

Tot slot mag ik mezelf gelukkig prijzen dat ik als ZZP'er nog werk heb.

Wel stukken minder dan voorheen maar tot nu toe voldoende om de schoorsteen te kunnen laten roken.

Afhankelijk van hoe deze crisis zich voortsleept en de economische gevolgen voor mijn opdrachtgevers, moet ik er nu al rekening mee houden dat de stekker aan het einde van dit jaar uit Extra AM getrokken moet worden.

Alles bij elkaar opgeteld praat je toch al snel over een paar duizend Euro.

 

Foto's volgen op een later moment...

  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Morgen, woensdag, komen we na twee weken uit vrijwillige quarantaine na gerepatrieerd te zijn vanaf Gran Canaria.

Op 10 maart vertrokken we vanaf Schiphol en hebben zeggen en schrijven 3 dagen onbelemmerd vakantie gehad totdat de Spaanse overheid een volledige lock-down oplegde.

 

Interessant om dit te lezen. De Spanjaarden zijn erg rigoreus in de handhaving. Ik hoorde van Simon Barrett , die op  het eiland Mallorca  voor de  Middellandse kust van Spanje woont, soortgelijke verhalen. En in Nederland mag iedereen zich nog  steeds vrijelijk bewegen.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

En in Nederland mag iedereen zich nog  steeds vrijelijk bewegen.

 

 

Maar dan moet je dus wel anderhalve meter afstand tot elkaar houden. Op mijn dagelijkse wandeling (broodnodig voor mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid) merk ik dat bijna iedereen zich daar netjes aan houdt.

 

Hutjemutje op een vliegveld en in een vliegtuig, dat is statistisch gezien veel risicovoller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei radio tpot:

Maar ik kan nog naar huis gaan, mijn cliënten niet die zijn van alles afgesloten.

En vertel maar tegen een verstandelijk beperkte mens waarom dit zo is.

En waarom anderen wel mogen spelen op het strand of naar de markt mogen gaan.

Theo,

 

Werk je in de zorg met verstandelijk gehandicapten of maak je daar radioprogramma's voor? 

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Interessant om dit te lezen. De Spanjaarden zijn erg rigoreus in de handhaving. Ik hoorde van Simon Barrett , die op  het eiland Mallorca  voor de  Middellandse kust van Spanje woont, soortgelijke verhalen. En in Nederland mag iedereen zich nog  steeds vrijelijk bewegen.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Roger Twiggy Day zit aan de Costa Blanca en ook van hem lees ik hetzelfde.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net als Vincent ook een ''essential worker'' Hier in het Suffolkse (UK) hanteert de politie (zoals het hoort m.i.) een softly softly beleid. Toevallig sprak ik vandaag een politieman en vroeg hem of (zoals ik een week geleden al verwachtte) het aantal meldingen van huiselijk geweld en geestelijk ''in de war'' zijn was toegenomen. ''En of'' zei hij. Ik zei ''maak je borst maar nat en houd rekening met bepaalde vondsten in de bossen.'' Hele bedrijven gaan hier failliet met alle gevolgen van dien. Ook zijn er groeperen jongeren die zich absoluut niet aan het advies van de overheid houden. Jullie kunnen wel raden uit welke hoek deze jongeren komen. Op dit moment wordt dit virus als de builenpest beschouwd hetgeen dus niet waar is. Mensen zijn erg achterdochtig en ik heb de eerste DDR-ers al meegemaakt toen ik in een straat met een collega sprak. Gebaren maken en gezichten trekken etc. De politieman huiverde van een totale lockdown gedachte en ik was het met hem eens. Mensen zullen op een gegeven moment er genoeg van krijgen en de straat weer op gaan en dan niet om feest te vieren.

bewerkt door Omnivoor
spelvaud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-3-2020 om 18:40 zei Omnivoor:

Op dit moment wordt dit virus als de builenpest beschouwd hetgeen dus niet waar is. Mensen zijn erg achterdochtig en ik heb de eerste DDR-ers al meegemaakt toen ik in een straat met een collega sprak. Gebaren maken en gezichten trekken etc.

 

Maarten,

 

Bij  de afkorting DDR denk ik aan het voormalig Oost-Duitsland (Deutsche Democratische Republik). Ik neem aan dat het daar niet om gaat en iets anders betekent. Kun je me uitleggen wat je bedoelt? 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-4-2020 om 17:49 zei Leendert Vingerling:

 

Maarten,

 

Bij  de afkorting DDR denk ik aan het voormalig Oost-Duitsland (Deutsche Democratische Republik). Ik neem aan dat het daar niet om gaat en iets anders betekent. Kun je me uitleggen wat je bedoelt? 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Ha Leendert, wellicht herinner je de DDR, waarin andersdenkenden werden opgepakt zelfs al was het een gerucht en op niets gebaseerd om daarna nooit meer iets van hen te horen? Wat me opvalt is dat hetzelfde nu gebeurt. De zgn kliklijnen in Nederland en het zich naar de wensen van de staat aanpassen der massa ook hier in de UK. In dit geval was de man die gebaren maakte (zo van ''je houdt geen twee meter afstand'') niet op de hoogte van de situatie, maar ging er bij voorbaat van uit dat wij ''fout'' waren. Dat bedoel ik met DDR mentaliteit en inderdaad dus het voormalige Oost Duitsland. Het is een zeer verontrustende ontwikkeling vind ik. 

Ik kan jullie helaas nu melden dat in mijn naaste vriendenkring, zoals ik bovenaan al aangaf dat het zou gebeuren, iemand zich heeft opgehangen door de diepe angst die gezaaid wordt en gebrek aan werk en geld. Ik ken er diversen die Corona hebben gehad en gewoon zijn genezen (meestal met een dag of vijf of minder), niemand die is overleden puur door Corona, maar dus nu wel iemand als gevolg van de lockdown door zelfmoord en de ernstige gevolgen die dit met zich meebrengt voor de economie. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Omnivoor:

Ik kan jullie helaas nu melden dat in mijn naaste vriendenkring, zoals ik bovenaan al aangaf dat het zou gebeuren, iemand zich heeft opgehangen door de diepe angst die gezaaid wordt en gebrek aan werk en geld.

 

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden vind ik. Het is te gemakkelijk om bij een zelfmoord het corona virus de schuld te geven, of de angst die dit kan veroorzaken .

 

Iemand die zelfmoord pleegt doet dat niet van de ene op de andere dag. Het is een proces van maanden, soms jaren. Degenen die dit doen lijden vaak aan depressies, maar er zijn meerdere oorzaken.

 

Het probleem van tegenwoordig is dat gezag niet meer gerespecteerd wordt. De handhaver had het misschien iets anders kunnen zeggen, maar waarom kan het in Azië wel?

 

Handhaven is niet per definitie een DDR mentaliteit. Gebrek aan handhaving leidt tot anarchie en dat willen we toch ook niet?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

 

Iemand die zelfmoord pleegt doet dat niet van de ene op de andere dag. Het is een proces van maanden, soms jaren. Degenen die dit doen lijden vaak aan depressies, maar er zijn meerdere oorzaken.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helaas Leendert kan het wel degelijk een impulsieve daad zijn, ''je hoeft niet depressief te zijn om zelfmoord te plegen'' zei een psychiater kennis van mij altijd. Omstandigheden spelen wel degelijk een rol (>50% zelfs).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Omnivoor:

Helaas Leendert kan het wel degelijk een impulsieve daad zijn,

 

Hij schrijft (toch) ook dat er "meerdere oorzaken." kunnen zijn.

 

"Suicide behaviours are complex, there is no single explanation of why people die by suicide. Social, psychological, and cultural factors can all interact to lead a person to suicidal thoughts or behaviour. For many people, an attempt may occur after a long period of suicidal thoughts or feelings, while in other cases, it may be more impulsive."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.