Jump to content
Sign in to follow this  
Leendert Vingerling

Ik moet binnen blijven....

Recommended Posts

...want ik herken de relatie tussen een cassettebandje en een potlood. Ik ben dus oud en behoor tot de Corona risicogroep die binnen moet blijven.

De bedenker van dit plaatje heeft een mooi onderwerp aangesneden: het cassettebandje.

Hoe vaak ik het potlood niet heb gebruikt om de band strak te trekken. 

Een ramp waren de C120 cassettes . Bij temperatuurverschillen in bijvoorbeeld de auto liep het bandje vast en was ‘spaghetti ‘ het gevolg.

Bij Mi Amigo, Delmare en Monique is het toch altijd goed gegaan en heeft zich bij mijn weten geen spaghetti situatie voorgedaan.

Ik heb in mijn garage nog een oude ‘bananen doos’ met bandjes staan. Ze klinken soms dof, maar ik kan ze nog draaien. De eerste dateren van 1974.

Salut

Leendert 

9503C0EA-BDE2-4FBA-8ED4-C67B1167964C.jpeg

Edited by Leendert Vingerling

19 minuten geleden zei radio tpot:

Oei dan behoor ik er ook toe en ben nog maar 61 😃

En heb een brief bij me dat ik een onmisbaar zorg beroep heb.

Ik heb ook de leeftijd dat ik uit moet kijken en zit al drie weken binnen. Volgens het lijstje heb ik ook een cruciaal beroep maar geen briefje gekregen. Komt waarschijnlijk dat ik gewoon thuis kan werken.

Een oude bananendoos met casettes... is het iets om te digitaliseren?

Ik  vermijd ook mensen. val zker in de "bedreigde groep"  met m'n 73 jaar.  Komen niet verder dan de verlaten camping van Staatsbos.Lekker omheind kan de hond los rennen en we letten een beetje op of we geen gekke dingen zien. Kunnen we Frits de boswachter effe bellen.

Vanochtend kwam Fits even kijken en hij vertelde dat er wel meer mensen in het bos waren maar ook dat jongelui gewoon zaken aan het vernielen waren uit verveling. Gevolg....................een "fikse prent" bij betrappen.

Het kiopieeren van tapes heb ik gelukkig achter mij gelaten. Ben ik tenslotte in het jaar 2000 mee begonnen en is pas in 2015 afgerond. Ik kan geen band meer zien, maar heb ook geen recorders meer. Ruimt lekker op.

Dit waren de laatste banden.

Kratten en banden kopie.jpg

En dit gebeurde dan ook nog wel eens als je een band te snel spoelde op de M15...............

tape dump kopie.jpg

Edited by Juul
  • Like 1

Grappig, ik herken de relatie tussen die twee voorwerpen ook, maar hoef niet thuis te blijven. Tot ver in de jaren 90 nam ik nog met cassette op. Ik stopte alleen met opnemen vanwege de ''bagger'' muziek op de radio (een uitzondering daargelaten).