Spring naar bijdragen

Jan Olienoot-Leendert Vingerling


Lokeend

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Lokeend:

In het Free Radio Magazine van juli 1979 stond een programmaoverzicht van Radio Delmare dat op zaterdag en zondag van 08.00u tot 10.00u Jan Olienoot te horen was. Dit was volgens mij Leendert Vingerling. Is dit programma ook echt gezonden. Grt Rieni

tot 14 juli 79 was er de normale programmering. Jan Olienood (altijd nood aan olie). Er was nog een programma in augustus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
5 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik heb bijna tien jaar aan de zeezenders meegewerkt en het heeft me heel veel mooie herinneringen opgeleverd. Helaas kun je daar bij de supermarkt niet mee betalen.  

 

Uit eigen zak heb ik over de jaren ongeveer 56.000 gulden opgehoest. Voornamelijk voor Delmare: bevoorradingsbootje,rubberboot, benzine,zenders, voedsel, drukkosten Delmare fanblad, kantoormeubilair voor  Delmare Omroep Organisatie, pakken drukpapier, zendmasten en havengeld Morgenster in Maassluis etc etc. 

 

Bij Caroline, Monique en Laser heb ik het niet zo ver laten komen.  Heb wel verlies van gederfde inkomsten gehad, maar schoot geen goederen meer voor.  

 

Radio Monique kon na vier maanden het volle maandsalaris al niet meer betalen. Ik ging van 2500 naar 1500 gulden. En ook die afspraak werd niet nagekomen. De hypotheek op mijn huis was toen 1100 gulden. Het  tegoed  werd op de 'kerfstok' geschreven en zou later wel betaald worden. Daar is het nooit van gekomen.

 

Dus, alles bij elkaar opgeteld heeft het me ongeveer 100.000  gulden gekost, maar wel een schat aan ervaringen en veel (internationale ) vrienden rijker geworden. En dat valt niet in geld uit te drukken...

 

Salut

Leendert

 

 

Dag Leendert,

 

Bedankt voor de uitgebreide reply. Je moet er effectief van bezeten zijn, anders steek je daar zelf geen kapitalen in. Ook Ronan was zeer berucht dat je bij hem steeds naar je geld kon fluiten!!

 

Ik herinner me het verhaal dat Monique steeds het nummer Windy moest draaien naar de naam van jouw tender als ze jou nodig hadden. Ben jij zelf ooit veroordeeld en/of boetes voor je medewerking aan "piraten"? Bij Caroline/Monique werd maandenlang bespioneerd wie er kwam bevoorraden, dus ongetwijfeld sta jij ook ergens in het boekje. Is er daardoor ooit beslag gelegd op die tender?

 

Ongetwijfeld heb jij voor een belangrijk stuk bijgedragen aan het in stand houden van de Ross. Zonder mensen als jij zou heel veel offshore geschiedenis nooit geschreven zijn, bedankt daarvoor!

 

    Frank

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Het draaien van het nummer Windy door de dj's radio Monique had een iets andere reden . Het nummer werd alleen gedraaid als de tender Windy langzij de Ross Revenge lag. Een teken voor het thuisfront dat de trip dus goed was gegaan. Voor de 'achterblijvers' is dat wel zo prettig, vooral als de zee erg woelig was.

 

Bij Delmare zijn wel enkele tenders opgepakt. De Mathilde Simonne en diverse kleine bootjes, waaronder die van mezelf.

Ik heb daarvoor een 'dagvaarding' ontvangen, maar ben vrijgesproken doordat Justitie niet kon bewijzen dat er met het bootje ook daadwerkelijk was bevoorraad. Daarvoor zou Justitie dus ook langzij hebben moeten liggen en foto's als bewijsmateriaal moeten overleggen. Het bootje kreeg ik na de rechtszaak weer terug.

 

De tenders naar de Ross Revenge hebben gelukkig geen problemen gekend, behalve een schip uit IJmuiden dat ergens in 1988 bij terugkomst  van een bevoorrading werd opgelegd.

 

Een schip van de Engelsen is wel in beslag genomen(zie foto)

 

Diverse medewerkers  van radio Monique ,( waaronder mezelf) zijn destijds ondervraagd door de opsporingsdienst op een politiebureau en op het hoofdkantoor van de RCD. Geen van allen kreeg een veroordeling. Een enkeling kreeg de fiscus op zijn dak, omdat hij een uitkering had en een salaris zwart er bij verdiende.

 

Bij het project met de Morgenster ben ik opgepakt in Maassluis vlak voor het uitvaren. Het is niet tot een veroordeling gekomen, omdat er geen bewijs was dat het schip een zendschip volgens de wet was.

 

Salut

Leendert

Grootste Engelse tender ooit. Boot van Howard Beer in gespre.jpeg

D G03 Schevenigen juli 1978 De M-Simone wordt ingezet als bevoorrader van de Aegir.jpeg

Delmare Morgenster Maassluis maart 1981 1.jpeg

Delmare Morgenster Maassluis april 1981.jpeg

n1326nmj4.jpeg

In een Franse of Belgische haven nog geen problemen gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.