Spring naar bijdragen

Radio Mi amigo Duisburg - 1984


martinja

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Op ‎3‎-‎4‎-‎2020 om 10:25 zei martinja:

Van de Golden Radio NL server

 

Mi-Amigo(107.8FMDuisburg)_19840815_1300-1400(Opening-BenVanPraag-1310-1330

Please login or register to see this link.

 

Mi-Amigo(107.8FMDuisburg)_19840815_1400-1500(Opening-BenVanPraag-1413-1423

Please login or register to see this link.

Dit heb ik blijkbaar over het hoofd gezien.

De links zijn helaas verlopen.

Wil iemand dit nogmaals plaatsen? Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

Mi Amigo Duisberg had een groot ontvangstbereik. Ik kan me herinneren er naar geluisterd te hebben toen ik nog bij mijn ouders thuiswoonde in Ruisbroek-Sauvegarde (Puurs).

Weet iemand nog iets te vertellen over deze Radio Mi Amigo?

Er waren vele ex Mi Amigo-medewerkers bij betrokken en de voornaamste drijvende krachten waren Ben Van Praag en Marc Hermans.

Was Mi Amigo Duisberg opgezet als keten?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-7-2020 om 17:54 zei Bart Van Peer:

Dit heb ik blijkbaar over het hoofd gezien.

De links zijn helaas verlopen.

Wil iemand dit nogmaals plaatsen? Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

Mi Amigo Duisberg had een groot ontvangstbereik. Ik kan me herinneren er naar geluisterd te hebben toen ik nog bij mijn ouders thuiswoonde in Ruisbroek-Sauvegarde (Puurs).

Weet iemand nog iets te vertellen over deze Radio Mi Amigo?

Er waren vele ex Mi Amigo-medewerkers bij betrokken en de voornaamste drijvende krachten waren Ben Van Praag en Marc Hermans.

Was Mi Amigo Duisberg opgezet als keten?

 

Mi Amigo Duisburg begon als een zender met een hoog vermogen op 107.8 toen de ether nog vrij leeg was boven de 104. Echter al snel moesten ze inbinden met vermogen en begonnen ze tapes te verdelen over diverse stations in Vlaanderen. Dat was meestal bij stations die gebrek hadden aan programma's en soms ook gebrek aan medewerkers. In Oostende bv zond radio Romantica de programma's van Mi amigo uit, maar na het eerste uur van een programma bleef het soms uren stil omdat er niemand was om het tweede uur in te starten. En ook hier waren er geen inkomsten... En heel wat van die stations moesten hun uitzendingen staken wegens gebrek aan vergunning die er toen eindelijk kwamen.

Door omstandigheden wat vertraging opgelopen met mijn opnames, maar ik doe mijn best om dit voor 31 augustus te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bert ree:

Mi Amigo Duisburg begon als een zender met een hoog vermogen op 107.8 toen de ether nog vrij leeg was boven de 104. Echter al snel moesten ze inbinden met vermogen en begonnen ze tapes te verdelen over diverse stations in Vlaanderen. Dat was meestal bij stations die gebrek hadden aan programma's en soms ook gebrek aan medewerkers. In Oostende bv zond radio Romantica de programma's van Mi amigo uit, maar na het eerste uur van een programma bleef het soms uren stil omdat er niemand was om het tweede uur in te starten. En ook hier waren er geen inkomsten... En heel wat van die stations moesten hun uitzendingen staken wegens gebrek aan vergunning die er toen eindelijk kwamen.

Door omstandigheden wat vertraging opgelopen met mijn opnames, maar ik doe mijn best om dit voor 31 augustus te brengen.

Dank voor je reactie Bert. De oorzaak dat een aantal lokale radio's destijds hun heil zochten bij ketens was inderdaad het gebrek aan medewerkers of middelen om zelfstandig een volwaardig station op te zetten. Door radio's die daar wel toe in staat waren  werd dit als "kleur bekennen" beschouwd.

In de zomer van 1985 richtte Patrick Valain P.P.R. op. Ook hier werden een aantal programma's door ex-Maeva medewerkers verzorgd.

Vreemd genoeg heb ik hier nog niets van P.P.R. zien passeren; of vergis ik mij?

 

In ieder geval kijk ik uit naar nog meer programma's van Mi Amigo uit Duisburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Dank voor je reactie Bert. De oorzaak dat een aantal lokale radio's destijds hun heil zochten bij ketens was inderdaad het gebrek aan medewerkers of middelen om zelfstandig een volwaardig station op te zetten. Door radio's die daar wel toe in staat waren  werd dit als "kleur bekennen" beschouwd.

In de zomer van 1985 richtte Patrick Valain P.P.R. op. Ook hier werden een aantal programma's door ex-Maeva medewerkers verzorgd.

Vreemd genoeg heb ik hier nog niets van P.P.R. zien passeren; of vergis ik mij?

 

In ieder geval kijk ik uit naar nog meer programma's van Mi Amigo uit Duisburg.

 

48 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Dank voor je reactie Bert. De oorzaak dat een aantal lokale radio's destijds hun heil zochten bij ketens was inderdaad het gebrek aan medewerkers of middelen om zelfstandig een volwaardig station op te zetten. Door radio's die daar wel toe in staat waren  werd dit als "kleur bekennen" beschouwd.

In de zomer van 1985 richtte Patrick Valain P.P.R. op. Ook hier werden een aantal programma's door ex-Maeva medewerkers verzorgd.

Vreemd genoeg heb ik hier nog niets van P.P.R. zien passeren; of vergis ik mij?

 

In ieder geval kijk ik uit naar nog meer programma's van Mi Amigo uit Duisburg.

PPR was inderdaad een tijdje te horen op diverse zenders in Vlaanderenland. Ik heb daar nooit iets van opgenomen, maar ik weet ook niet meer hoe lang die programma's zijn blijven doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei bert ree:

 

PPR was inderdaad een tijdje te horen op diverse zenders in Vlaanderenland. Ik heb daar nooit iets van opgenomen, maar ik weet ook niet meer hoe lang die programma's zijn blijven doorgaan.

Eind 1986 was P.P.R. al verleden tijd.

Hoe de vork precies aan de steel zat weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat het te maken had met overheidsmaatregelen die als doel hadden Maeva de das om te doen.

Vreemd genoeg is er op internet weinig over P.P.R. te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bart Van Peer:

Eind 1986 was P.P.R. al verleden tijd.

Hoe de vork precies aan de steel zat weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat het te maken had met overheidsmaatregelen die als doel hadden Maeva de das om te doen.

Vreemd genoeg is er op internet weinig over P.P.R. te vinden.

Het had hier niet echt iets te maken met Maeva (Maeva was al gestopt) maar met de kostenstructuur om al die tapes aan al die stations te bezorgen, terwijl er eigenlijk weinig reklame op die tapes stonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijkheid  met een diepe zucht

 

Bart zegt:

In ieder geval kijk ik uit naar nog meer programma's van Mi Amigo uit Duisburg.

 

Beste Bart veel programma's via WMR Koksijde van Mi-Amigo Duisburg studiotapes door mij gedigitaliseerd zijn door onze Golden Radio club aangeboden geweest.

U was of bent lid

Ik geloof dat door Martinja ze nog eens aangeboden zijn geweest op het radioforum!

 

Het kost steeds een hoop werk . We kunnen niet blijven hetzelfde aanbieden. Alles kost tijd en beiden zijn wij zieke mensen. En niet een klein beetje

Het is geen kretiek , laat dit duidelijk zijn!

Je kon het via de 2 wegen downloaden.

 

Ik zag dat je nog lid bent of tenminste zag onlangs dat de mailinglijst aan de Golden Radio leden met links voor downloads je naam erop vermeld is!!

 

Voor alle duidelijkheid een hoop van die programma's zijn aangeboden geweest

 

de vraag waarom er bv niet zomaar programma's te vinden zijn van die Mi-Amigo , Maeva waar zogezegd miljoenen naar luisterden; kan de vraag ....waarom namen de Belgen de programma's niet op ? Ik lijk zowat de enige te zijn die dit opnam (meer dan 5 10...programma's) en hielp studiotapes te verdelen

 

de waarheid is , de Belgen zijn geen verzamelaars,  of werpen het weg

Helaas ook vastgesteld dat Belgen bij Golden Radio met mij geen contact blijven onderhouden.via email

Het is net of men gewoon wil downloaden en voor de rest salu en de kost

Voor alle duidelijkheid , hier heb je Bert Ree geen lid van de GR club,  we hebben wel contact onderling per mail en al voor de tijd van de download clubs

Het contact is triestig bij de Belgen wat betreft contact. onderling  voor programma's

Het is ook zo dat niet alle mensen kunnen of willen digitaliseren of hier aanwezig zijn

En ook geen zin hadden om op te nemen en te bewaren

Het bewijs is alhier de vrije radio's die ik deed.

Ik kan van 3 stations 1981-1985 een dj die 1 of 2 programma's bewaarde,  iemand enkele .. en denk nog iemand  die nooit aanwezig is op forums.  Ondanks mijn vele herhaald aandringen om op te nemen voor de toekomst haalde het niks uit.

op zeezendergebied ken ik  2 verzamelaars die contact onderhielden  en opnamen en bedoel daarmee tientallen programma''s.  Helaas is dit Bert Ree en ik alleen.

Als ik ooit iemand vond dan was dit goed voor 1 tape zeezenders of 1 a 2 tapes vrije radio

Je moet er je zakgeld in steken,,  bandopnemers hebben, cassetterecorder , banden, cassettes en de moeite doen.

De studiotapes van WMR-Mi Amigo (keten Duisburg)  op cassette kosten ook geld die hoop cassettes.   de Maeva cassettes studio is veel moeite voor gedaan,  met een verhaal er rond en probleem.. koste een Golden Radio veel moeite en kwamen uit een pakhuis van de broer van Patrick Valain. vele waren groen  omdat het er vochtig was.  moesten allen behandeld worden van de schimmel .

dan hopen te digitaliseren.

soms zitten er hele verhalen achter en veel tijd en opoffering. soms problemen en gezaag

 

het is gemakkelijk om te downloaden kost geen geld , geen werk,  geen tijd werk. gewoon klik en hupla het komt binnen

In dit geval van mooie nette  teksten voorzien

ook controleren ,  beluisteren kost tijd

 

een cassette die wat vals speelt door bandje die niet meer ok is  ,   heb ik bv overgeheveld naar een andere geopende leeg gemaakte cassette.  het is minituus werk om dat bandje te kunnen  doen in een andere cassette

dat kost gevloek als het steeds moet herdaan worden, ook het doosje dicht te kunnen doen

wat niet vanzelfsprekend is

soms moet je een bandje dat gebroken is ook redden  in 2 leeg gemaakte cassettes  dat kost uren!

 

niemand staat er bij stil

 

Dus downloaden als je de kans krijgt

ik denk dat de Mi-Amigo Duisburg of Maeva programma's al 3 x zijn aangeboden geweest

 

Ik zou zeggen,  de vriendelijke groeten

Hopelijk ben je tevreden met het antwoord

 

Jean-Pierre

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Duidelijkheid  met een diepe zucht

 

Bart zegt:

In ieder geval kijk ik uit naar nog meer programma's van Mi Amigo uit Duisburg.

 

Beste Bart veel programma's via WMR Koksijde van Mi-Amigio Duisburg studiotapes door mij gedigitalseerd zijn door onze Golden Radio club aangeboden geweest.

U was of bent lid

Ik geloof d

Inderdaad Jean-Pierre. Ik was lid van Golden Radio en de Downloadclub.

Door omstandigheden heb ik een hele poos weinig of niets gedownload, waardoor ik een hele hoop heb gemist.

Een jaar of twee geleden heb ik de draad weer opgepakt.

Alleen al via dit forum wordt zo danig veel aangeboden dat ik me suf kan downloaden.

Wat ik nog niet heb komt vroeg of laat al dan niet opnieuw boven water.

Alles op z'n tijd.

Go on with the flow.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart zegt

Vreemd genoeg is er op internet weinig over P.P.R. te vinden.

 

het is niet vreemd

zelfs van radio Maeva werd er zowat niks opgenomen

ik kon helaas weinig opnemen waar ik woon door ontvangst problemen

mijn  opgenomen radiouren zijn ook diverse keren verdeeld geweest

Martinja doet het hier en op Golden Radio het aanbieden

Maeva studio tapes is de eer eigenlijk voor Ronny-Martine die een tijd bedrijvig waren jaren geleden bij ons. ze komen van hen via het bezoek aan het pakhuis.

 

Waarom heb jij nooit veel opgenomen Bart?

Of zie ik het verkeerd

En waarom nam niemand die programma's op ? in Belgie.

En nogmaals niet alle mensen zitten hier; of kunnen niet digitaliseren

niet iedereen wil cassettes uitlenen of geeft er zin in en blijft gewoon in een doos op zolder liggen.

 

ik weet bv iemand die WLS opnames wilde

achteraf weet ik via iemand dj dat hij zijn collectie gaf

maar ...de krijger geeft me nooit 1 WLS programma gegeven die hij verkrijg van de WLS dj

ze zijn dus verloren in feite voor de verzamelwereld

triestig

 

vraag wat betekend P.P.R.

welke stations zonden dit uit?

Waar vind ik informatie ?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Bart zegt

Vreemd genoeg is er op internet weinig over P.P.R. te vinden.

 

het is niet vreemd

zelfs van radio Maeva werd er zowat niks opgenomen

ik kon helaas weinig opnemen waar ik woon door ontvangst problemen

mijn  opgenomen radiouren zijn ook diverse keren verdeeld geweest

Martinja doet het hier en op Golden Radio het aanbieden

Maeva studio tapes is de eer eigenlijk voor Ronny-Martine die een tijd bedrijvig waren jaren geleden bij ons. ze komen van hen via het bezoek aan het pakhuis.

 

Waarom heb jij nooit veel opgenomen Bart?

Of zie ik het verkeerd

En waarom nam niemand die programma's op ? in Belgie.

En nogmaals niet alle mensen zitten hier; of kunnen niet digitaliseren

niet iedereen wil cassettes uitlenen of geeft er zin in en blijft gewoon in een doos op zolder liggen.

 

ik weet bv iemand die WLS opnames wilde

achteraf weet ik via iemand dj dat hij zijn collectie gaf

maar ...de krijger geeft me nooit 1 WLS programma gegeven die hij verkrijg van de WLS dj

ze zijn dus verloren in feite voor de verzamelwereld

triestig

 

vraag wat betekend P.P.R.

welke stations zonden dit uit?

Waar vind ik informatie ?

Wel, Jean-Pierre, toen Maeva begon met uitzenden werd ik 10 jaar. Van kindsbeen af loopt het radiobloed bij mij waar het niet gaan kan.

Het verzamelen is pas later begonnen. Vooral met de komst van internet.

Eigenlijk ben ik in een verkeerd tijdsvak geplaatst en ben voor een aantal dingen te laat geboren. Eigenlijk had ik twintig jaar ouder moeten zijn, maar goed...

 

Je hebt een punt als je schrijft dat je de zelfde programma's niet tot in het oneindige kunt blijven aanbieden en dat er een hele hoop werk in zit besef ik maar al te goed.

Ik waardeer dan ook ieders bijdragen en inzet.

 

P.P.R. stond voor reclame en publiciteitsregie.

De dj"s wareno.m. Patrick Valain, Tony van Rhode, Jeroen Roeland, Frank Van Dalen (?),...

Deze programma's waren o.a. te horen bij Radio Klein-Brabant (Bornem), Radio Willebroek (Willebroek), Radio Tamara (Londerzeel) en de stations die destijds de Joepie Super 30 en Joepies Vlaamse Top 10 uitzonden.

 

In ieder geval, Jean-Pierre en Martin, ik wens jullie veel goeie moed en veel sterkte.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-7-2020 om 17:54 zei Bart Van Peer:

Dit heb ik blijkbaar over het hoofd gezien.

De links zijn helaas verlopen.

Wil iemand dit nogmaals plaatsen? Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

 

 

Bij deze Please login or register to see this link.

        en  Please login or register to see this link.

bewerkt door Geert M.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart

 

ik wist niet dat je zoveel jonger was dan ik in de Maeva tijd

wel op een zeezenderdag na ons gesprek dat je jonger was , maar dat we zoveel jaartjes verschilden, oei ik word toch een oude kaper,

 

P.P.R.

 

Helaas ik kan je niet helpen Bart met P.P.R

Nooit daar iets van gezien nog bij Golden Radio club, nog ergens anders!

Het ga je goed, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.