Spring naar bijdragen

675 kHz Groeistad Wassenaar uit de lucht


Eric

Aanbevolen berichten

De gemiddelde stroomprijs in Nederland bedraagt per kWh 0,22 cent.

 

Om een realistische calculatie te maken van alle kosten moet je alle vaste lasten en investeringen over een periode van 5 jaar bij elkaar optellen, plus 10% onvoorzien.

Daarbij heeft de één een studio, de ander alleen een PC met software.

In die zin kun je je hobby zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.

Voor mij persoonlijk zit je met 2K per jaar toch echt aan de lage kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harm, heb het idee dat je hier zelfs een beter signaal neerzet dan vanuit Wassenaar. 675. Is het sterker geworden, of zijn het de condities?  Alleen Impact op 1008 is iets sterker. Idem 747 vanuit Alphen. Je bent nummer 3 ten noorden van Leiden. En terwijl ik dit type henk Wijngaard, met de vlam in de pijp. Alsof we in jet oosten wonen 😉

Nee, die 2k zou dan alleen de vaste kosten zijn voor de licentie en rechten. De rest komt er allemaal dan bij. AT vraagt dacht ik i437 euro. Dus dan is Buma?Stemra de grootste kostenpost (naast apparatuur, etc)? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

4 uur geleden zei Harm ten Brink:

Sinds vorige week hebben we eindelijk de nieuwe zender met PWM modulatie in gebruik

 

Komt (nu) matig/redelijk binnen in Delft Zuid op de Panasonic RF-B20.

 

 

 

 

 

49 minuten geleden zei radiofreak31:

vind het net iets te schel waardoor het wat blikkerig klinkt.

 

Nee, klinkt goed helder zo, beter voor het beluisteren op afstand.

 

 

 

 

image.png

 

 

 

image.png

 

Om de een of andere reden krijg ik die tweede foto niet weg!?

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei radiofreak31:

Tikkeltje meer laag/bass mag er wel bij Harm, vind het net iets te schel waardoor het wat blikkerig klinkt. Het mist wat diepte.

Het is maar net waarmee je luistert, SDR, buizenradio, autoradio, wereldontvanger?

En dan nog, wat is je ijkpunt?

Het is een on-going proces omdat de ene plaat goed klinkt en de andere weer net niet.

Ik moet op een gegeven moment ook een grens stellen.

Zojuist is er zelfs wat 'brilliance' uit gehaald omdat sommige oudjes dan gaan slissen, ook niet mooi.

Ik vergelijk het op een buizenradio en de autoradio.

6 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Komt (nu) matig/redelijk binnen in Delft Zuid op de Panasonic RF-B20.

 

 

 

 

Dat is fraai Robin.

In die zin heb ik geluk dat 1332 kHz als enige in het westen is uitgegeven.

's Avonds en 's nachts is het over met de pret want dan komt 'Gold' uit Engeland de boel verzieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Harm ten Brink:

Sinds vorige week hebben we eindelijk de nieuwe zender met PWM modulatie in gebruik.

Hiermee kunnen we nagenoeg 100% moduleren wat op de 'Griek' onmogelijk is.

Over kosten gesproken, we zijn inmiddels 3 zenders verder...

 

Je vergeet SENA nog, die trekken ook je zak leeg, maar dan zonder dat het gaat jeuken... 🤭

"we" ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ja Juul, formeel is het 'ik' maar word geadviseerd door nog een paar anderen.

Die zou ik tekort doen als ik het steeds over mezelf heb waarvan er hier twee meelezen.

 

 

OK Harm,  ik snap 'em.

 

Je ziet het vaak als mensen zichzelf bedoelen................Ik vind dat Koot en Bie taal.

 

"waar gaan wij naar toe?"  als Koot een automobilist aanhoudt.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Iemand heeft mij gewezen op dit draadje. Net zoals b.v. bij diverse Facebook groepen en nog meer forums zitten er de nodige indianen verhalen tussen en verzint de één er nog meer bij dan de ander. Gelukkig speelt binnen Groeistad niet wat qua egotripperij, beter weters, (onrust)stokers en haantjes gedrag, zoals b.v. wel bij bepaalde forums en Facebook groepen nog wel eens kan spelen. Gezien een tijdelijk defect moest er op jl. 2/4 vervelend genoeg een noodgreep worden gedaan. Hofstad klonk toen op de nodige radio's nog wel redelijk, maar met Radio Elvira was het op de 675 veelal heel wat minder gesteld. Afgelopen vrijdag was het probleem met de Optimod opgelost en draaide het met een iets andere insteling naar vernomen voor de oren een stuk rustiger. Er deed zich wel een probleem voor met de zender waardoor 2x off air op afgelopen zaterdag.  De dag er na deed het euvel zich niet meer voor tijdens  bewust wat op de dummyoad testen en wat met een zekering gewijzigd. Gisteren iets vóór 12.00 uur de zender weer in bedrijf gesteld met toen weer op de antenne. Vervolgens is er in de zender 2x een zekering uitgeklapt en na vervanging met een andere waarde er geen last meer van gehad. Later die middag schoot er een hele groep uit met toen ook Impact AM off air. Kortom weer voer voor meer aan stroom soap ... Het euvel van bepaalde groepen er nu en dan uitklappen schijnt zich er de laatste tijd vaker voor te doen. Dat sinds de netbeheerder wat veranderingen heeft aangebracht waarvan meederen al op voorhand de nodige bedenkingen hadden. Gisteren op de 675 vanuit Wassenaar tussen iets vóór twaalven tot aan iets na 20.00 uur live geweest met het e.e.a. Toen ook zaken buiten de stream om gedaan. Dat ook omdat er op z'n tijd te veel van hetzelfde genre achter elkaar zat en dat ingestuurd vanuit het oosten van Gelderland. Als de zender zich goed houdt, dan in de loop van komende vrijdag on air t/m in de late zondagavond. De 675 vanuit  Wassenaar is vooralsnog long weekend radio. Wellicht op termijn weer 24/7. Mogelijk gaat de zender nog deze maand een uitstapje maken voor wat maintenance en zodoende mogelijk langere tijd dan doorgaans off air.  

bewerkt door Bart Serlie
Een woord vergeten te noteren, een spatie er in en er uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei radio tpot:

wat een verhaal zeg, wat spatie(s) aanbrengen in het verhaal kan het wat leesbaarder maken.

Maar het komt dus van de netbeheerder die verkeerde stroom levert, en daar kan de zekering niet tegen?

 

Theo

 

 

ja Theo, dat wilde ik net ook al vragen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum, Bart en dank voor de uiteenzetting. Erg goed nu wat inside informatie te lezen. Ik waardeer het zeker.

 

V.w.b. de reacties: Ik begrijp het niet helemaal waarom nu juist deze opmerkingen. Inderdaad beetje flauw. Er zijn apparaten met geschakelde voedingen die al bij veel minder (continue) vermogen een zekering doen trippen. Bv. een 'dipje' op het net kan je een hoop ellende bezorgen. Fast, slow fuses. etc. Zo heb ik zelf langere tijd het net continue gemonitoord en was verbaasd over het aantal spanningsdippen die je normaal nooit ziet of merkt (omdat ze te kort zijn). Vermoedelijk veroorzaakt door af en aanschakelen van centrales, verbindingen etc.  Allemaal factoren die je parten kunnen spelen als je pech hebt.  Als je daarover een leuke discussie wil opzetten?  'circuitsonline.nl".  

Grt Eric

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei nchuijg:

En dat over een vermogen van iets meer dan 100 watt, het lijkt mij een installatie van een illegaal drugspand!

 

Nico.

Je kan zelfs een zender van 1 kW makkelijk gewoon op 240 laten draaien, op 1 groep. 16 A is genoeg.

1 uur geleden zei Eric:

V.w.b. de reacties: Ik begrijp het niet helemaal waarom nu juist deze opmerkingen. Inderdaad beetje flauw. Er zijn apparaten met geschakelde voedingen die al bij veel minder (continue) vermogen een zekering doen trippen.

  

Nou, dan zouden de zekeringen er wel vaker uitklappen. Er zijn zoveel apparaten met een schakelende voeding zoals de TV die iedereen thuis heeft staan.

Overigens denk ik dat het eerder een aardlek probleem is, en het kan zijn dat de RF deze doet aanspreken. Zelf heb ik daar nooit last van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eric:

Welkom op het forum, Bart en dank voor de uiteenzetting. Erg goed nu wat inside informatie te lezen. Ik waardeer het zeker.

 

V.w.b. de reacties: Ik begrijp het niet helemaal waarom nu juist deze opmerkingen. Inderdaad beetje flauw. Er zijn apparaten met geschakelde voedingen die al bij veel minder (continue) vermogen een zekering doen trippen. Bv. een 'dipje' op het net kan je een hoop ellende bezorgen. Fast, slow fuses. etc. Zo heb ik zelf langere tijd het net continue gemonitoord en was verbaasd over het aantal spanningsdippen die je normaal nooit ziet of merkt (omdat ze te kort zijn). Vermoedelijk veroorzaakt door af en aanschakelen van centrales, verbindingen etc.  Allemaal factoren die je parten kunnen spelen als je pech hebt.  Als je daarover een leuke discussie wil opzetten?  'circuitsonline.nl".  

Grt Eric

 

  

 

 

Dag Eric,

jij begint nu ineens over schakelende voedingen. Daar ging het in het verhaal van Bart helemaal niet over.

De reacties gingen over zijn opmerking "Dat sinds de netbeheerder wat veranderingen heeft aangebracht"

 

En de daarna optredende problemen. Daar ging het over.

 

Wat waren die veranderingen dan? Want Bart heeft daar kennelijk kennis over en die deelt hij dan weer niet met ons.

 

Laat onverlet dat het jammer is dat die problemen er zijn.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.