Spring naar bijdragen

Rob Out Two Tiek 29-11-1968


cdb

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei john hermans:

Nog een leuke promo gevonden

 

Please login or register to see this link.

 

M.v.g John

Rob had Kleding Bouthieks dat is bekend ook in de Kinkerstraat 345 Amsterdam werd met een Drive In Show geopend zijn zelfs promo,s van . Deze bedoel ik dus John ..

bewerkt door Jaap De Vries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-4-2020 om 14:42 zei cdb:

1968-11-08 Opening Two Tiek (art. 1968-11-12)

Interessant artikel. Wist niet dat Will Luikinga de bedrijfsleider was. 

 

Hoe lang heeft deze zaak in Laren eigenlijk bestaan?

 

Toen ik in Amsterdam studeerde ,ben ik ooit eens in de Kinkerstraat gaan kijken. Vond het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Niet onderscheidend.  Het uithangbord Rob Out van radio Veronica trok waarschijnlijk de klanten. 

 

Het doet me denken aan profvoetballers die  hun bekendheid wilden verzilveren met een tabakszaak(Sjaak Swart), een snackbar(Ruud Krol) , of kledingzaak(Coen Moulijn)...

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 16-4-2020 om 20:01 zei Leendert Vingerling:

Interessant artikel. Wist niet dat Will Luikinga de bedrijfsleider was. 

 

Hoe lang heeft deze zaak in Laren eigenlijk bestaan?

 

Toen ik in Amsterdam studeerde ,ben ik ooit eens in de Kinkerstraat gaan kijken. Vond het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Niet onderscheidend.  Het uithangbord Rob Out van radio Veronica trok waarschijnlijk de klanten. 

 

Het doet me denken aan profvoetballers die  hun bekendheid wilden verzilveren met een tabakszaak(Sjaak Swart), een snackbar(Ruud Krol) , of kledingzaak(Coen Moulijn)...

 

Salut

Leendert

Ferry Maat kocht altijd zijn soul en rhythm & bluesplaatjes in de zaken van Out, heeft hij wel eens verteld in interviews. Zo kun je stellen dat zijn winkel aan de basis van de Soulshow heeft gestaan.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rauhfaser:

Ferry Maat kocht altijd zijn soul en rhythm & bluesplaatjes in de zaken van Out, heeft hij wel eens verteld in interviews. Zo kun je stellen dat zijn winkel aan de basis van de Soulshow heeft gestaan.

 

Bron: De Telegraaf (1968)

 

image.jpeg.7771a8e88386a459a117be6eca7efadb.jpeg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Dat waren de platen, niet allemaal, die hij altijd van de pluggers kreeg...................................gratis.

 

Juul, dat was later. Voordat Ferry bij de radio werkte, draaide hij al r&b in tenten als Van Dijk in Loosdrecht. Toen was hij nog een 'nobody', die vast niet zomaar van iedereen platen kreeg toegestopt of toegestuurd. 
Het primaire idee van de Soulshow vanaf de start bij Noordzee in '73  was om de muziek uit de clubs nu ook eens op de radio te brengen. Dat bleek een Succes.

Overigens koos hij ook later in de Soulshow bij de TROS niet voor de makkelijke weg. Net als jullie in de Veronica-tijd (met de Billboard-hitparade) koos Maat voor het draaien van de nieuwste import, die hij vaak pas op donderdag binnenkreeg. 

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.