Spring naar bijdragen

Veronica studio op de Zeedijk


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik vind het altijd zo leuk om oude foto s te bekijken van Radio Veronica op de Zeedijk in Hilversum. Er bestaan foto s op de site van de Stichting Norderney waar Ad en Juul aan het werk zijn.

Die foto s hebben een bepaalde huiselijke sfeer en als ik in Museum Rockart ben wil ik ook altijd even in de replica studio staan die erg mooi gemaakt is.

Dan kan ik een beetje voelen hoe het toen geweest moet zijn. 
Ad Bouman vertelde ooit in een oud Veronica blad dat het toen zo leuk was om uit het raam te hangen en even te praten met voorbij gangers.

Ik kan me voorstellen dat het werken in die studio s anders was dan later op de Utrechtseweg.

 

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Will Stevens:

Excuus voor mijn onwetendheid, maar is er eigenlijk weleens een uitgebreid interview geweest met Karel van de Woerd over het prille begin? Ik neem aan dat hij nog een van de weinigen is die daar uit eigen ervaring over kan vertellen.

 

ja, dat is er. Op video.

 

Niels

N-123.jpg

bewerkt door Niels Zack
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel Niels en Juul voor deze foto s en toelichting. Wat een schitterende periode. Ik weet nog wel dat in het Veronica blad destijds een interview met Karel stond.
Ik hou van de verhalen uit deze periode en in mijn hoofd hoor ik daar meteen de muziek uit die tijd bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2020 om 16:01 zei Will Stevens:

Excuus voor mijn onwetendheid, maar is er eigenlijk weleens een uitgebreid interview geweest met Karel van de Woerd over het prille begin? Ik neem aan dat hij nog een van de weinigen is die daar uit eigen ervaring over kan vertellen.

Vragen staat altijd vrij en biedt de mogelijkheid om oude herinneringen weer  eens af te stoffen en desnoods aan te passen.

 

Karel van der Woerd is eigenlijk ' Mister Veronica', (dus niet Rob Out), want Karel heeft het station van het prille begin tot het einde meegemaakt.

 

Ik citeer de website van Stichting Norderney.

 

Rond deze tijd komt Karel van der Woerd ook bij Veronica werken. Hij was als technicus in dienst van het NFL in Amsterdam al eerder betrokken bij opnamen voor de voorloper van Veronica, de VRON. Karel zou, als chef technicus, samen met technicus Arnold Vis al die tijd voor Veronica blijven werken, tot aan 31 augustus 1974!

 

Please login or register to see this link.
 

 

Als ik het goed heb, woont Karel ook in Frankrijk. Was beheerder van een vakantiepark .Of dat nog zo is, zou ik niet weten. Hij zal nu wel met pensioen zijn, of zoals dat hier heet 'la retraite'.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Vragen staat altijd vrij en biedt de mogelijkheid om oude herinneringen weer  eens af te stoffen en desnoods aan te passen.

 

Karel van der Woerd is eigenlijk ' Mister Veronica', (dus niet Rob Out), want Karel heeft het station van het prille begin tot het einde meegemaakt.

 

Ik citeer de website van Stichting Norderney.

 

Rond deze tijd komt Karel van der Woerd ook bij Veronica werken. Hij was als technicus in dienst van het NFL in Amsterdam al eerder betrokken bij opnamen voor de voorloper van Veronica, de VRON. Karel zou, als chef technicus, samen met technicus Arnold Vis al die tijd voor Veronica blijven werken, tot aan 31 augustus 1974!

 

Please login or register to see this link.
 

 

Als ik het goed heb, woont Karel ook in Frankrijk. Was beheerder van een vakantiepark .Of dat nog zo is, zou ik niet weten. Hij zal nu wel met pensioen zijn, of zoals dat hier heet 'la retraite'.

 

Salut

Leendert

 

 

Karel woont  inderdaad in Frankrijk.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Juul:

Met de microfoon uit studio 2. (zie hierboven).

Was dat zo verbouwd Douwe?   Het lijkt Lapershoek wel aan de inrichting en wanden te zien.

Ik heb van Karel begrepen dat de studio aan de Oude Enghweg grotendeels gebaseerd was op de Lapershoek studio's. En niet alleen de apparatuur.

studio top 40.jpg

bewerkt door Niels Zack
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

7 uur geleden zei Juul:

Met de microfoon uit studio 2. (zie hierboven).

Was dat zo verbouwd Douwe?   Het lijkt Lapershoek wel aan de inrichting en wanden te zien.

 

Was de start van de VOO tijd. Ze waren inderdaad fors aan het verbouwen. Het was aan de Groest 53B volgens mijn beschrijving.

 

1956892625_N00120.thumb.jpg.259fd208fbb831251843469db0984744.jpg

N 00122.jpg

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 19-4-2020 om 22:03 zei Albatrosstudio:

 

 

Was de start van de VOO tijd. Ze waren inderdaad fors aan het verbouwen. Het was aan de Groest 53B volgens mijn beschrijving.

 

1956892625_N00120.thumb.jpg.259fd208fbb831251843469db0984744.jpg

N 00122.jpg

 

Ik heb toch het idee dat dit gewoon op de Oude Enghweg is zoals Karel dat heeft opgebouwd.

Daar zat immers ook de Stichting Nederlandse Top 40, handig ook om elke week die cassettebandjes te maken...

In het naastgelegen pand zat Veronica blad B.V. de VOO ledenadministratie en de advertentie exploitatie.

Op de Groest zat Veronica Televisie en het algemene kantoor.

 

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.