Spring naar bijdragen

RONAN O’RAHILLY OVERLEDEN!


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Over de doden niets dan goeds.

 

De lijst kan nog veel langer hoor, ook b.v.  geen MEBO II en 4 jaar RNI.

 

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Zonder Ronan had ik hier ook niet mijn verhalen opgetekend.

 

Want dit forum zou er ook niet zijn . 😉

 

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Helaas heeft Ronan ook een schaduwkant

 

Bij de andere zeezenders, was dat natuurlijk ook bij een aantal mensen, in meer of mindere mate het geval.

 

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Namelijk de eindeloze lijst van onbetaalde rekeningen en gedupeerden.

 

Helemaal waar, maar kon het na al die anti-zeezenderwetten eigenlijk (wel) anders?

 

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Terugkijkend herinner ik  me Ronan als  iemand die  op zijn manier idealen na streefde.

 

Zoals het brengen van een alternatief (album) radiostation midden jaren 70, uniek in het (toen) vrij saaie radiolandschap van  Europa.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele zeezenderwereldje was omgeven door list en bedrog, maar heden ten dage gebeurt dat toch overal.

Ronan was misschien niet de correcte zakenman, maar hij heeft (in)direct toch heel veel gedaan om Radio Caroline te laten voortleven.

Ik heb met Caroline, Mi Amigo en Monique toch een onvergetelijke tijd beleefd, waar ik nog dagelijks met veel plezier aan terugdenk.

Ronan, rust in vrede.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de meesten van ons in het leven wel zo'n 'eye-opener' hebben meegemaakt.

Ik heb zelf kort in Engeland gewoond en wil nog steeds emigreren naar Gran Canaria.

Dat laatste blijft denk ik een utopie want er hangen hele donkere wolken boven ons hoofd.

Ben tegelijkertijd wel blij dat ik nog werk heb maar er moeten geen gekke dingen gebeuren.

 

En wat Ronan betreft, hij was een keer onderweg naar de Ross toen ik er ook zat.

Alle Engelsen waren enig zins in paniek en heb dat van afstand geobserveerd.

Maar van Fred Bolland krijgen ook nog veel mensen wat geld...

Enfin, je kent mijn BMW verhaal die je op zekere dag weer kwam ophalen.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-4-2020 om 19:23 zei Juul:

Wij de offshore luisteraars zijn hem "schatplichtig".

Maar misschien is O'Rahilly ook wel schatplichtig aan Veronica. Wie was er nou eerder....

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Inderdaad Cas, we hebben er allemaal plezier aan beleefd, maar Ronan blonk helaas uit in het slecht betalen.

 

Het verhaal gaat dat met een groep in een restaurant hij altijd kans zag voordat de rekening kwam er tussen uit te knijpen....

 

Maar hij was natuurlijk een icoon en heeft veel betekend voor de radio en muziek-wereld. 

RIP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Ja, Ruud dat schatplichtig zijn, slaat meer op z'n manier van programma's laten maken. Want sinds Caroline en zeker London ging Veronica ook op een andere manier programma's maken. Daar doelde ik op. ( schreef het waarschijnlijk niet duidelijk op )

OK, maar het idee om met een zender op zee te werken lag om de hoek, en misschien was ook al bekend in het wereldje dat Veronica een commercieel succes begon te worden.

Maar jullie waren toch de eerste Britse commerciele zee-zender, CNBC, ik begrijp dat dat al een ander manier van programmeren was? Hadden jullie toen een sterkere zender gehad was Ronan misschien wel aangeklopt om zijn plaatjes te laten draaien. Maar als he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar mijne Heren, ook voor Veronica waren er al de Scandinavische zeezenders!! Laat dus voor wat betreft dat zeezenders dat schatplichtig maar vallen.

 

En wat betreft de Engelse zeezenders, het heeft ongetwijfeld een boost voor de platen industrie betekend, en zo ook voor een aantal artiesten. Daar heeft Ronan zijn aandeel in gehad. En dan bedoel ik niet dat veel opgerakelde verhaal van zijn persoonlijke betekenis,  maar het format van Caroline.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.