Spring naar bijdragen

Verbod op evenementen zenders.............


Juul

Aanbevolen berichten

Tja het is een evenement wat vergunningsplichtig is. Wel heel erg letterlijk genomen dan.

 

Stel er is dus een evenement en daaraan gekoppeld een evenement zender. Het evenement gaat niet door maar als compensatie zou je toch iets kunnen doen door een zender in de lucht te brengen.

 

Bij mij in de buurt zitten twee verzorgingshuizen. Als oppepper voor de inwonenden en het verzorgend personeel wil ik een weekendje muziek ouderwets via AM aldaar ten gehore brengen. Dat gaat dus niet door.

 

Ik vraag me af waar het nuchtere verstand is gebleven!!!

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Rob Veld:

Tja het is een evenement wat vergunningsplichtig is. Wel heel erg letterlijk genomen dan.

 

Stel er is dus een evenement en daaraan gekoppeld een evenement zender. Het evenement gaat niet door maar als compensatie zou je toch iets kunnen doen door een zender in de lucht te brengen.

 

Bij mij in de buurt zitten twee verzorgingshuizen. Als oppepper voor de inwonenden en het verzorgend personeel wil ik een weekendje muziek ouderwets via AM aldaar ten gehore brengen. Dat gaat dus niet door.

 

Ik vraag me af waar het nuchtere verstand is gebleven!!!

 

Rob V.

 

 Rob ook hier moet de goeie weer onder de kwaaie lijden. 

Vaak gaat het bij dergelijke uitgegeven vergunningen dat in de praktijk ook een feest word gegeven van 1 of meerdere dagen met de gebruikelijke sloten bier, een verbod dan ook niet zo raar gezien de corona maatregelen.  

 

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hier veel vergunningen voor een tijdelijke zender.

Ik zie daar niet het beeld van feesttenten en sloten bier.

Bij en rond om zo een studio van deze zender, gaat het er net zo aan toe als bij een willekeurige andere studio.

Jazeker zijn er aanleidingen voor het hebben van zo een vergunning, een evenementen en alles wat daar op lijkt is tot aan 1 september verboden.Maar ook redenen die niets van doen hebben met feesten of grote bijeenkomsten.

Maar of je dan ook de vergunningen, notobene van het CvdM in moet trekken?

Stel dat ik zo een FM weekje heb, mijn CvdM is niet ingetrokken, dan gaat het wel door?

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Rob Veld:

Tja het is een evenement wat vergunningsplichtig is. Wel heel erg letterlijk genomen dan.

 

Stel er is dus een evenement en daaraan gekoppeld een evenement zender. Het evenement gaat niet door maar als compensatie zou je toch iets kunnen doen door een zender in de lucht te brengen.

 

Bij mij in de buurt zitten twee verzorgingshuizen. Als oppepper voor de inwonenden en het verzorgend personeel wil ik een weekendje muziek ouderwets via AM aldaar ten gehore brengen. Dat gaat dus niet door.

 

Ik vraag me af waar het nuchtere verstand is gebleven!!!

 

Rob V.

 

 

 

Rob, jij bent toch mans genoeg om het bereik heel klein te laten zijn?

 

Laat ze eerst de piraat hier om de hoek maar eens pakken die gewoon de hele dag uitzend en vreselijk veel storing veroorzaakt. Maar ja, ze komen geloof ik alleen bij klachten ? En hier in zo'n "gesloten" gemeenschap dekken ze elkaar allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je punt Juul en maak je over mij maar geen zorgen, ik stoei al jaren met QRP. Waar het echter om gaat is het besluit om geen vergunning af te geven voor evenementen zenders. Dat is dus het legale gebied. Mijn reactie (en kritiek) is op dat punt gericht.

 

Wat jouw punt betreft is ben ik het me je eens. Maar dan wordt het punt van discussie dus handhaving.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rob Veld:

Ik begrijp je punt Juul en maak je over mij maar geen zorgen, ik stoei al jaren met QRP. Waar het echter om gaat is het besluit om geen vergunning af te geven voor evenementen zenders. Dat is dus het legale gebied. Mijn reactie (en kritiek) is op dat punt gericht.

 

Wat jouw punt betreft is ben ik het me je eens. Maar dan wordt het punt van discussie dus handhaving.

 

Rob V.

 

 

 

Inderdaad Rob.

 

Dat van je QRP wist ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het probleem niet van het besluit va CvdM.

Omdat evenementen tot 1-9 verboden zijn is het logisch dat voor dergelijke evenementen ook geen evenementenzender in de lucht hoeft te zijn. Ook al wordt gaat het evenement niet door, met een zender in de lucht zou dat groepen mensen aan kunnen trekken die samenkomen, ergens.

Er is ook ruimte voor uitzonderingen, als je kan aantonen dat er geen sprake is van corona gevaar kan je wel de vergunning krijgen.

 

23 uur geleden zei Rob Veld:

Bij mij in de buurt zitten twee verzorgingshuizen. Als oppepper voor de inwonenden en het verzorgend personeel wil ik een weekendje muziek ouderwets via AM aldaar ten gehore brengen. Dat gaat dus niet door.

 

Ik vraag me af waar het nuchtere verstand is gebleven!!!

 

Rob V.

 

Je kan ook een gewone LPAM vergunning aanvragen, dan kan je zelfs meer dan een weekendje voor het verzorgingshuis zenden. Dat kan niet worden geweigerd wegens corona.

 

9 uur geleden zei Juul:

 

Laat ze eerst de piraat hier om de hoek maar eens pakken die gewoon de hele daguitzend en vreselijk veel storing veroorzaakt. Maar ja, ze komen geloof ik alleen bij klachten ? En hier in zo'n "gesloten" gemeenschap dekken ze elkaar allemaal.

Maar had je al een klacht ingediend bij onze vrienden in Groningen?

Die hebben niet zo veel te maken met gesloten gemeenschappen, en gaan gewoon direct naar de stoorder, die een flinke boete tegemoet kan zien. Laat alleen niet blijken dat jij er achter zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik melde me bij de plaatselijke wijkagent...................die kwam ik toevallig tegen.

 

Piraat?   Waar dan?   Nou zei ik moet je maar achter die boom in dat weiland kijken. Een mast op een karretje en een soort hokje.

Ja, ja, maar ik heb daar geen verstand van zei de agent.

Toen ik zie bel nou maar naar AT in Groningen..........vroeg hij zich af wat die er mee te maken hadden.  "AT??? ik legde hem uit wat die deden, tenminste "als ze wat deden".............hi.   Heb je een nummer vroeg hij mij..............

 

Toen ging bij mij het licht uit..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ruud

Ik ben het niet met je eens. Dan gaat het met name om 'het samen zouden kunnen komen'. Dat gebeurd nu ook al her en der zonder een evenement. Er is zoiets als een noodverordening die door sommigen genegeerd wordt.

Ik krijg niet de indruk als er een evenementen zender in de lucht is, terwijl het eigenlijke evenement niet door gaat, er dan samenscholingen zouden komen.

Ik zie daar geen reden toe, tenzij je iedereen vraagt om naar de studio te komen.

 

Wat betreft een vergunning, je kent mijn standpunt.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Ik melde me bij de plaatselijke wijkagent...................die kwam ik toevallig tegen.

 

Piraat?   Waar dan?   Nou zei ik moet je maar achter die boom in dat weiland kijken. Een mast op een karretje en een soort hokje.

Ja, ja, maar ik heb daar geen verstand van zei de agent.

Toen ik zie bel nou maar naar AT in Groningen..........vroeg hij zich af wat die er mee te maken hadden.  "AT??? ik legde hem uit wat die deden, tenminste "als ze wat deden".............hi.   Heb je een nummer vroeg hij mij..............

 

Toen ging bij mij het licht uit..............

 

AT is politiejargon voor ArrestatieTeam. Dus logisch dat die veldwachter het niet begreep. 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Rob Veld:

@Ruud

Ik ben het niet met je eens. Dan gaat het met name om 'het samen zouden kunnen komen'. Dat gebeurd nu ook al her en der zonder een evenement. Er is zoiets als een noodverordening die door sommigen genegeerd wordt.

Ik krijg niet de indruk als er een evenementen zender in de lucht is, terwijl het eigenlijke evenement niet door gaat, er dan samenscholingen zouden komen.

Ik zie daar geen reden toe, tenzij je iedereen vraagt om naar de studio te komen.

 

Wat betreft een vergunning, je kent mijn standpunt.

 

Rob V.

Je krijgt zo'n evenementenvergunning vanwege het evenement, je moet aantonen wat voor evenement dat is en dat radio dat kan ondersteunen.  Als het evenement wegvalt vallen ook de argumenten voor de aanvraag weg en is het logisch dat de vergunning wordt ingetrokken.

Op 1-5-2020 om 21:16 zei Juul:

Ik melde me bij de plaatselijke wijkagent...................die kwam ik toevallig tegen.

 

Piraat?   Waar dan?   Nou zei ik moet je maar achter die boom in dat weiland kijken. Een mast op een karretje en een soort hokje.

Ja, ja, maar ik heb daar geen verstand van zei de agent.

Toen ik zie bel nou maar naar AT in Groningen..........vroeg hij zich af wat die er mee te maken hadden.  "AT??? ik legde hem uit wat die deden, tenminste "als ze wat deden".............hi.   Heb je een nummer vroeg hij mij..............

 

Toen ging bij mij het licht uit..............

Het is ook geen  werk voor de veldwachter.

Je moet zelf AT bellen (o50 5877444) en als er wordt gehandhaafd wordt door AT de veldwachter weer om assistentie gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donateur

 7044

7849 berichten

Bericht rapporteren

 

Geplaatst Vrijdag om 21:16

Ik melde me bij de plaatselijke wijkagent...................die kwam ik toevallig tegen.

 

Piraat?   Waar dan?   Nou zei ik moet je maar achter die boom in dat weiland kijken. Een mast op een karretje en een soort hokje.

Ja, ja, maar ik heb daar geen verstand van zei de agent.

Toen ik zie bel nou maar naar AT in Groningen..........vroeg hij zich af wat die er mee te maken hadden.  "AT??? ik legde hem uit wat die deden, tenminste "als ze wat deden".............hi.   Heb je een nummer vroeg hij mij..............

 

Toen ging bij mij het licht uit..............

 

Denk veldstrekte.Stoort dat 7 dagen per week?.

Je kunt ook met je auto naar de legale zendmast in Zwolle rijden.🤣.

Wat stoort er meer .Legaal of illegaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Zeewater:

Waarom zou je geen evenementen uitzending kunnen doen als je de luisteraars meld dat elkaar ontmoeten vanwege Corona niet kan (ik vermoed dat het daar mee te maken heeft maar zeer slecht uitgelegd is verwarring alom) Ik vind het ook vreemd en stel de vraag waar kan dit niet ? 

 

Met al die corona toestand mogen ze wel streng en of moeten ze streng zijn maar dan moeten ze niet dingen gaan verbieden die wel kunnen doorgaan mits aangepaste regels. Wie snap het nog met die politieker die nog nooit met beide voeten op de grond hebben gestaan , en ze eigenlijk ooit wel eens van de grond geweest ? haha

Kijk, dan wil ik ook een FM evenementen frequentie.

Ik verzin een evenement, vraag een FM evenementenfrequentie aan. Ach jammer,, het evenement gaat niet door, maar dank voor de frequentie. Ja wie wil dat niet.

18 uur geleden zei martin61:

 

 

Denk veldstrekte.Stoort dat 7 dagen per week?.

Je kunt ook met je auto naar de legale zendmast in Zwolle rijden.🤣.

Wat stoort er meer .Legaal of illegaal.

 

Ach gut, een gefrustreerde piraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moet je niet gaan doorslaan Ruud!

In jouw betoog gaat namelijk het evenement wel door, maar via het medium radio.

We hebben koningsdag toch ook gevierd met name via het medium radio en TV?

Zo kan dat ook met andere evenementen (waar niet reguliere begeleiding van radio is, voordat je er over gaat vallen dat er hiervoor geen evenementen vergunning nodig was).  Bovendien bepaald normaliter het CvdM wel of je in aanmerking komt of niet.

 

Rob V.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2020 om 23:39 zei Bo Lus:

 

AT is politiejargon voor ArrestatieTeam. Dus logisch dat die veldwachter het niet begreep. 😀

 

 

Nee is mijn afkorting die ik hier opschreef. Tegen hem was ik wel duidelijk.

19 uur geleden zei martin61:

Donateur

 7044

7849 berichten

Bericht rapporteren

 

Geplaatst Vrijdag om 21:16

Ik melde me bij de plaatselijke wijkagent...................die kwam ik toevallig tegen.

 

Piraat?   Waar dan?   Nou zei ik moet je maar achter die boom in dat weiland kijken. Een mast op een karretje en een soort hokje.

Ja, ja, maar ik heb daar geen verstand van zei de agent.

Toen ik zie bel nou maar naar AT in Groningen..........vroeg hij zich af wat die er mee te maken hadden.  "AT??? ik legde hem uit wat die deden, tenminste "als ze wat deden".............hi.   Heb je een nummer vroeg hij mij..............

 

Toen ging bij mij het licht uit..............

 

Denk veldstrekte.Stoort dat 7 dagen per week?.

Je kunt ook met je auto naar de legale zendmast in Zwolle rijden.🤣.

Wat stoort er meer .Legaal of illegaal.

 

 

 

Ik begrijp van je antwoord helemaal niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.