Spring naar bijdragen

Radio Monique 963 terug als LPAM station (DAB+)


Aanbevolen berichten

Gast netsnoer

Dan val jij niet in de doelgroep van dat programma of station.

Dat is prima, vaak lees ik op dit forum dat een persoonlijke mening en de absolute waarheid door elkaar gehaald worden. Radio, muziek, programma's zijn smaak gebonden. Als jij dat niets vind, dan vind jij dat niets, maar dat betekent niet dat het niets is. 

 

 

 

 

bewerkt door netsnoer
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei netsnoer:

Dan val jij niet in de doelgroep van dat programma of station.

Dat is prima, vaak lees ik op dit forum dat een persoonlijke mening en de absolute waarheid door elkaar gehaald worden. Radio, muziek, programma's zijn smaak gebonden. Als jij dat niets vind, dan vind jij dat niets, maar dat betekent niet dat het niets is. 

 

 

 

 

Een goede vriend van me zei wel eens: " Ik ben me ervan bewust dat mijn ideeën niet altijd met de jouwe overeenkomen, maar ik heb altijd gevonden dat er niks mis is met meningsverschillen". Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo als ik al schreef, over smaak valt niet te twisten.

Wat de een mooi vind, vind de ander niets aan.

Het is niet aan mij om daar een maatlat bij langs te leggen om te bepalen of iemand smaak heeft of juist een wansmaak.

Als je hier over wilt discuteren zul je eerst met elkaar moeten vaststelen wat is wat en wat valt in smaak en wat in wansmaak.

En zelfs dan nog, zul je tegen verschillen aan lopen van bv groepen of bevolkingen.

Ik kan er wel wat van vinden maar daarmee veranderd er niets 😃

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei netsnoer:

Dan val jij niet in de doelgroep van dat programma of station.

 

Zoveel radiostations en (tegenwoordig) val ik blijkbaar bijna altijd buiten de boot.

 

8 uur geleden zei netsnoer:

Dat is prima

 

Ik blijf het (toch) een (beetje) vreemd vinden, maar er is gelukkig (tegenwoordig) wel veel meer vermaak dan de (huidige) radiostations via de Middengolf en FM, dus (samen) met mij zijn er natuurlijk ook andere luisteraars afgehaakt.

 

6 uur geleden zei radio tpot:

Zo als ik al schreef, over smaak valt niet te twisten.

Wat de een mooi vind, vind de ander niets aan.

 

Dat is (natuurlijk) zo, maar programmering en formats  zitten vaak gewoon niet logisch in elkaar en zijn voor verbetering vatbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het verhaal van Peter met belangstelling gelezen. Er zijn heel veel zenders voor golden oldies op AM en Internet.

Oude muziek wordt ook op FM gedraaid via Radio 10 en NPO5 en deels via NPO2. Misschien komt zender Joe ook nog naar Nederland.

Er zijn er veel die voor dezelfde doelgroep- de liefhebbers van oude muziek - programma’s uitzenden.

Ik vraag me af hoe al die niet-landelijke AM zenders kunnen bestaan zonder reclame. 
Peter heeft volgens mij gelijk dat er op termijn een “opruiming” komt van deze zenders. Het nieuwtje is er af en de kwaliteit van middengolf is toch veel minder dan Dab+.

 

En dan die tientallen internetzenders die ook nog muziek uit de zeezendertijd (jaren 60, 70 en 80) draaien; non-stop of (af en toe) met dj’s.

Is het leuk om voor een handvol luisteraars zoveel werk te verzetten?

Misschien kan samenwerking tussen een aantal zenders er voor zorgen, dat enkele blijven bestaan. Er moet toch een keer wat  geld verdiend worden om kosten van het uitzenden en de apparatuur te betalen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dit is een prachtig voorbeeld van uit welke regio je komt en wat daar te ontvangen is.

Ik durf te stellen dat de meeste LPAM station het Nederlandstalig piraten muziek omarmen.

De look a likes van we doen een zeezender na, zijn ver in de minderheid.

Nu is piraten muziek werk niet mijn voorkeur, dat is dus ook smaak, maar voldoet wel in een grote behoefte.

Al was het maar in de behoefte v/d maker 😃

Wat ik ook zie is dat het geld mag kosten, er wordt op een paar 100 euro meer niet gekeken.

Studio's die zo uit Hilversum konden komen, veel zorg en tijd heeft dit gekost om op te bouwen.

De meesten hebben dit gedaan in hun piraten tijd.

En tegelijkertijd zie ik dat de illegale uitzendingen minder zijn geworden, bekende namen zitten nu bij een LPAM station hun programma te doen.

 

Nog eentje, na de zeezenders ging het DJ ontwikkelen natuurlijk gewoon door, in Hilversum.

Daar zag je ook dat een DJ ook schuiver werd en daar zie je ook dat DJ zijn een hele ontwikkeling doorgemaakt heeft.

Nu hebben ze een site kick zelfs een heel team aan redacteuren.

Een succesvolle dj man of vrouw, heeft een heel team om zich heen in de studio die hem helpt om het programma zo glad mogelijk te maken.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De functie van een deejay is onherroepelijk veranderd. Dat geldt voor de meeste formats.

 

In de jaren zestig en zeventig was je voor nieuwe muziek aangewezen op de radio. De deejay vertelde over de nieuwe singles en elpees die waren uitgekomen en daar hoorde je het nieuwe werk van je favoriete artiesten voor het eerst.

 

Tegenwoordig kun je dat nieuwe werk meteen horen op YouTube of Spotify. Daar heb je geen radio meer voor nodig.

Radiodeejays zijn voor de nieuwe generatie luisteraars dan ook geen smaakmakers meer, tenminste niet waar het populaire muziek betreft.

 

Voor de muziek op een oldiesstation heb je strikt genomen ook geen deejays meer nodig. De plaatjes zijn immers vaak overbekend; waarom zou je die dan nog aan- of afkondigen?

 

Dus hoe kun je dan nog opvallen als deejay? Door verhalen te gaan vertellen, een sfeertje te creëren, gesprekjes met luisteraars te voeren, sidekicks in te zetten. Het is een ander vak geworden. Mensen zetten meer dan ooit de radio aan om iemand te horen die tegen ze aan lult, voor de gezelligheid, om zich wat minder alleen te voelen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn de  meeste (landelijke) opererende commerciële  en publieke zenders een soort van praatzenders geworden waar ook nog (af en toe) muziek gedraaid wordt.

Als ik muziek wil horen, luister ik vaak naar mijn Fiio muziekspeler. Prachtig geluid van ongecomprimeerde muziek (flac en wav bestanden).

Voor het echte luisteren heb ik geen radio meer nodig.

Overdag heb ik o.a. Radio Monique aanstaan op mijn internetradio.

Het geluid is dan achtergrondmuziek en een presentator is enkel voor af en toe wat informatie. Ik heb geen behoefte aan  minuten pratende dj’s en sidekicks. Dit is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei radio tpot:

Dan zullen we eerst uit moeten wisselen wat je hier onder verstaat en wat goede of slechte zijn.

Anders komen we niet verder dan dit.

 

Daar gaan we in de (nabije) toekomst vast nog wel over bekvechten/redetwisten ( twee definities van discuteren) 😉

 

9 uur geleden zei Peter van Odekerke:

ik heb een werkbaar alternatief concept op de plank liggen dat binnen de LPAM beperkingen , tis uiteindelijk hobby, ook praktisch is uit te voeren.

 

Vertel meer, of valt dit (ook) onder de afdeling Top Secret?

 

9 uur geleden zei Peter van Odekerke:

Een ander alternatief is na circa 5 jaar LPAM tot de conclusie te komen dat het leuk was maar voordat de verveling toeslaat   de stekker er uit te halen.

 

En vrijwel niemand zal er een traan om laten.

 

8 uur geleden zei paulsd:

Oude muziek wordt ook op FM gedraaid via Radio 10 en NPO5 en deels via NPO2. 

 

Maar vaak de "verkeerde' mix van oldies en veel(s) te veel slap gel*l.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Daar gaan we in de (nabije) toekomst vast nog wel over bekvechten/redetwisten ( twee definities van discuteren) 😉

 

 

Vertel meer, of valt dit (ook) onder de afdeling Top Secret?

 

 

En vrijwel niemand zal er een traan om laten.

 

 

Maar vaak de "verkeerde' mix van oldies en veel(s) te veel slap gel*l.

 

 

Klopt.

 

13 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Daar gaan we in de (nabije) toekomst vast nog wel over bekvechten/redetwisten ( twee definities van discuteren) 😉

 

 

Vertel meer, of valt dit (ook) onder de afdeling Top Secret?

 

 

En vrijwel niemand zal er een traan om laten.

 

 

Maar vaak de "verkeerde' mix van oldies en veel(s) te veel slap gel*l.

 

 

Klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 22-6-2021 om 17:08 zei Robin Westhof:

En vrijwel niemand zal er een traan om laten.

Bekertje azijn voor de dorst?

En het bleef nog lang onrustig achter de o, zo veilige zijlijn...

Zoals theo al zei; je hebt praters en doeners. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Harm ten Brink:

Zeker, het heeft even geduurd maar dit klinkt zonder meer goed. Beter dan mijn eigen processing, zó ben ik dan ook wel weer. 🤭

Voor jou is het niet zo moeilijk Harm, om het ook zo te laten klinken.

Wat jij nu hoort is het verschil van 4.5 KHz tegen 6.5 KHz.

Gehoormatig lijkt het op een goed geprocesest geluid.

Nu de metingen?

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 7-9-2021 om 07:59 zei Peter van Odekerke:

 

Het valt inderdaad onder de sectie "top secret". Het oldies format is een < louter om de muziek>  achterhaald format. Dat geldt ook voor de uit de zeezenders overgewaaide plaatje op plaatje af presentatie. In kringen van zeezender liefhebbers die LPAM hebben omarmd is de boodschap vasthouden aan 50s 60s 70s en 80s, waarbij je aan mag nemen dat 50s nauwelijks aan bod komt. Toen Radio President van start ging bleek dat het <50s>  op dat station werd meegenomen. Inmiddels achterhaald toen men de unieke eigen naam inruilde voor de zoveelste variant op namen gebruikelijk in kringen van oldies stations en de "deejays" werden toegevoegd. Via internet merkte ik dat ook daar het roer om ging en men steeds meer plaatje praatje lieden inzette. Al jaren worden we geteisterd door hobby deejays die continue het wiel opnieuw uitvinden en top 40s en 50s uit lang vervlogen tijden nieuw leven inblazen, uiteraard gebruik makend van alle productie elementen zoals jingles en commercials behorend bij die vintage top 40s en 50s. Uiteraard aangevuld met een ongezonde portie eigen naam jingles , het doel heiligt hier waarschijnlijk de middelen.Doel.....persoonlijke egotrips. Het  is  zooo gemakkelijk, immers 90 % van het voorbereidende werk is al gedaan in de 70er jaren bij Veronica , RNI en Mi Amigo. Een andere groep is de would be "wetenschappers" die hun oldies uur volstoppen en opleuken  met feitjes over de groepen-artiesten.....regelrecht opgelepeld uit wikipedia. Ik zie regelmatig de mooiste studios voorbij komen van hobbie deejays...4 beeldschermen, ongetwijfeld staat 1 scherm non stop op wikipedia. Armoe. Maar ja wat dan wel te doen met je LPAM. Begin met opruiming...alle syndicators er uit, alleen lokalen programma's laten maken. Of......stop helemaal met presentatie van individuelen die binnen zo'n LPAM station ieder week of zelfs iedere dag aan een herhaling van zetten werken. Kijk als LPAM "CEO" naar je usp. Geef je stationneke een andere wending waar oldies draaien niet het doel is maar 1 vd instrumenten die je gebruikt om eigen smoel te laten zien/horen. 1 station als voorbeeld? VMR Vlissingen op 1485, op mijn locatie af en toe hoorbaar op AM maar meestal luister ik via internet. De eigenaar van dit station voegt elementen toe waardoor sprake is van meerwaarde. Maar aangezien het allemaal valt weg te schrijven onder de noemer hobby kun je ook overwegen of je wel door moet gaan of na 6 jaar LPAM besluit dat het runnen van een LPAM station met vele stemmen toch wel bewerkelijk is. Dus.....of stoppen of doorgaan als solist zonder toegevoegde stemmen. Er zijn een aantal voorbeelden, bijvoorbeeld Paradijs en Extra die door  1 persoon worden gerund en hierdoor duidelijk hoorbaar continue evenwichtig klinken. 

Over andere formats binnen LPAM, zoals piraten hoempa of ander varianten, heb ik geen mening . Ben  niet op de hoogte van de inhoud van de programma's van deze andere dan oldiesstations LPAMers.  

Wij als Golden Oldies Radio (radio President)

draaien nog steeds platen uit de jaren 50.

De mix is verder uit gebouwd, meer plaatjes minder praatjes. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hoor al die goedbedoelde adviezen, maar bepalen station-managers niet gewoon zelf hoe hun zender klinkt?!

Als ik rekening moet houden met alle wensen van mijn luisteraars wordt het soep-zooi.

Bevalt het je niet? Er zijn nog duizenden andere zenders en streams...

 

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Harm ten Brink:

Leuk hoor al die goedbedoelde adviezen, maar bepalen station-managers niet gewoon zelf hoe hun zender klinkt?!

Als ik rekening moet houden met alle wensen van mijn luisteraars wordt het soep-zooi.

Bevalt het je niet? Er zijn nog duizenden andere zenders en streams...

 

Helemaal mee eens Harm!

Ik begrijp veel forumleden op dit forum ook niet. Veel kritiek, vaak dingen naar eigen hand zetten, en vooral eigen mening laten prevaleren. 

 

Ik zeg, zint het je niet, vraag een machtiging aan en zet zelf een station op. Steek de handen eens uit de mouwen IPV vanuit je veilige en luie  woonkamerstoel de zaken gaan bekritiseren.

 

Niet lullen, maar poetsen. En na het poetsen mag je meepraten.

bewerkt door netsnoer
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin, maar echt. Dus als je niet voetbalt mag je niet meepraten? Doe normaal. Daar is een forum voor, of richt zelf een clubje op om gezellig in je eigen bubble het volledig met jezelf en met elkaar eens te zijn. Just my 2 cents zoals de Duitsers zeggen...

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.