Spring naar bijdragen

Zenderpark Zeewolde en Defensie en een beetje RNW, ook weg


Juul

Aanbevolen berichten

Defensie, dus dat is geheim.

Blijft zonde dat het gesloopt is, feitelijk is er alleen maar van het bestemmingsplan met bijbehorende omgevingsvergunningen gebruik gemaakt.

Van de Wereldomroep bestaat alleen nog zendstation Madagascar, volop in gebruik, wordt verhuurd aan alles en iedereen zoals BBC etc.  Het is eigendom van de voormalige medewerkers aldaar van RNW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ruudam:

Defensie, dus dat is geheim.

Blijft zonde dat het gesloopt is, feitelijk is er alleen maar van het bestemmingsplan met bijbehorende omgevingsvergunningen gebruik gemaakt.

Van de Wereldomroep bestaat alleen nog zendstation Madagascar, volop in gebruik, wordt verhuurd aan alles en iedereen zoals BBC etc.  Het is eigendom van de voormalige medewerkers aldaar van RNW.

 

 

Oh Ruud, dat wist ik niet. Leuk.   Is daar een freq. plan of website van ?

17 minuten geleden zei peellandfm:

Op google maps staat een foto van 2020. Zo te zien staat er niet veel meer

Please login or register to see this link.

 

 

Ik ga er weer niet ver vanaf wonen.  Binnenkort kom er in de buurt, zal eens kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

Jammer dat dit weg is, omdat een populist geen baan kreeg bij de WO.

Hij zei direct al, als ik het voor het zeggen krijg, gaan jullie als eerste weg.

En zo is het gegaan.

 

Theo

 

 

Inderdaad Theo. Zo is het gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ja, Martin Bosma, had/heeft hij (dan) meer macht dan een minister/staatssecretaris?

 

Zo ja, dan was er van de (nationale) publieke omroep ook wel het een en ander verdwenen.

De PVV ging toen de coalitie van VVD en CDA gedogen en mocht dus eisen op tafel leggen. Waarschijnlijk is het opheffen van RNW en flinke bezuinigingen op PO daarvan onderdeel geweest.

Overigens is de KG vrijwel helemaal dood, op Roemenie en China na. Alleen in Afrika wordt het nog veel gebruikt. Dus RNW was vroeg of laat helaas niet meer te in stand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei ruudam:

Dus RNW was vroeg of laat helaas niet meer te in stand te houden.

 

Vorige eeuw met recht en zinvol  op de korte golf te beluisteren, maar begin 21 eeuw eigenlijk al overbodig met alle (uitgebreide) mogelijkheden van het internet, dus best nog wel (te) lang in de lucht gebleven tot 2012.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Vorige eeuw met recht en zinvol  op de korte golf te beluisteren, maar begin 21 eeuw eigenlijk al overbodig met alle (uitgebreide) mogelijkheden van het internet, dus best nog wel (te) lang in de lucht gebleven tot 2012.

Langs de route van de Tour de France in Frankrijk in de bergen had/heb je echt geen WiFi, hooguit 4G, veel mensen liepen daar met KG radiootjes.

Op veel andere plaatsen is internet onbetrouwbaar of gecontroleerd door regime.

 

Maar we zijn gewend hier aan bord voor de kop radio, waarbij je alleen maar plaatselijke FM of DAB ontvangst hebt. Vroeger luisterde je naar MG, dat niet alleen ontvangst uit zee gaf maar ook uit UK of Belgie,

In Duitsland kwamen we wel tieners tegen die naar de KG van RNI luisterden, want in Duitsland indertijd geen popradio.

Wat dat betreft zie ik meer in 5G, geeft misschien mogelijkheden voor een paar stevige stations die voor een groter gebied werken en eens wat anders dan CHR laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei ruudam:

De PVV ging toen de coalitie van VVD en CDA gedogen en mocht dus eisen op tafel leggen. Waarschijnlijk is het opheffen van RNW en flinke bezuinigingen op PO daarvan onderdeel geweest.

Overigens is de KG vrijwel helemaal dood, op Roemenie en China na. Alleen in Afrika wordt het nog veel gebruikt. Dus RNW was vroeg of laat helaas niet meer te in stand te houden.

 

 

Inderdaad Ruud. Zoals jij schrijft in je eerste regels is het gegaan. Hij heeft dat zelfs in een interview met RNW toegegeven. En vergeet de rol van Sjuul Paradijs, toen nog Telegraaf, ook niet. Ook hij ging te keer zelfs in een RNW programma dat live werd uitgezonden vanuit de hal van RNW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Juul:

 

 

Inderdaad Ruud. Zoals jij schrijft in je eerste regels is het gegaan. Hij heeft dat zelfs in een interview met RNW toegegeven. En vergeet de rol van Sjuul Paradijs, toen nog Telegraaf, ook niet. Ook hij ging te keer zelfs in een RNW programma dat live werd uitgezonden vanuit de hal van RNW.

Daar zijn beelden van:

 

RNW_8829.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Inderdaad Ruud. Zoals jij schrijft in je eerste regels is het gegaan. Hij heeft dat zelfs in een interview met RNW toegegeven. En vergeet de rol van Sjuul Paradijs, toen nog Telegraaf, ook niet. Ook hij ging te keer zelfs in een RNW programma dat live werd uitgezonden vanuit de hal van RNW.

 

Herinner je, je nog de motie van SP Tweede Kamerlid Jasper van Dijk en de stemmingsuitslag?

Dus niet alleen de schuld van Bosma. 😉

 

"MOTIE VAN HET LID JASPER VAN DIJK Voorgesteld tijdens het Notaoverleg van 27 juni 2011 De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering in overleg te komen tot een minder omvangrijke bezuiniging op de Wereldomroep, en gaat over tot de orde van de dag. Jasper van Dijk"

 

Voor: 

PvdA                     30

SP                         15

ChristenUnie          5

PvdD                        2

 

 

Tegen: 

VVD                        31

PVV                        24

CDA                        21

D66                        10

GroenLinks           10

SGP                          2

 

  Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Herinner je, je nog de motie van SP Tweede Kamerlid Jasper van Dijk en de stemmingsuitslag?

Dus niet alleen de schuld van Bosma. 😉

 

"MOTIE VAN HET LID JASPER VAN DIJK Voorgesteld tijdens het Notaoverleg van 27 juni 2011 De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering in overleg te komen tot een minder omvangrijke bezuiniging op de Wereldomroep, en gaat over tot de orde van de dag. Jasper van Dijk"

 

Voor: 

PvdA                     30

SP                         15

ChristenUnie          5

PvdD                        2

 

 

Tegen: 

VVD                        31

PVV                        24

CDA                        21

D66                        10

GroenLinks           10

SGP                          2

 

  Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Ja weet ik, maar Bosma was de aanjager...........en dat liet hij ook heel vaak horen. Dat was wel weer eerlijk.

En zijn werk  bij de PO was "gestopt"................................(in onderling overleg zegt men dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-6-2020 om 19:20 zei Harm ten Brink:

Daar zijn beelden van:

 

RNW_8829.jpg

Was dat niet de slot uitzending?

(Publiekelijk toegankelijk maar waarvoor en de feesten daarna, alle medewerkers maar niet de ex free lancers  waren uitgenodigd. Ik werd nog expliciet apart ter plekke uitgenodigd door eindredacteur Peter Veenendaal, maar bedankte, niet op gekleed en niet op gerekend)

 

De dame met de mic stang voor de neus is volgens mij een politica, kan haar even niet thuisbrengen, rechts Karin vd Boogaerd, onbekend de op de rug geziene gast)

 

Wel sportief om Paradijs uit te nodigen.

8 uur geleden zei Juul:

 

 

Ja weet ik, maar Bosma was de aanjager...........en dat liet hij ook heel vaak horen. Dat was wel weer eerlijk.

En zijn werk  bij de PO was "gestopt"................................(in onderling overleg zegt men dan)

Bosma zn contract als economie redacteur werd niet verlengd. Formeel was het omdat hij in Elsevier in een intervieuw had gemeld bezig te zijn met een binnenlandse nieuwszender en dat was een conflict kennelijk. Hij deed dat samen met mij. Ik mocht blijven (als free lancer).

 

Daarvoor zijn we nog bij Lex Harding geweest, de bedoeling was 1269 van de BBC WS te gebruiken die ik samen met Bob Noakes "vrij" had weten te maken overdag.

Ter plekke bij Lex thuis werd op een draagbare radio de ontvangst gecontroleerd.

Het ging niet door.

 

Daarna nog met Martin plannen voor een mooie zender bedacht en er finaciers bij bedacht, maar toen hij bij IMCA van Erik de Vlieger kwam koos hij voor zichzelf en werd directeur van Colorful Radio, nota bene een multculti zender.

Colorful kreeg geen FM frequentie door een fout van hemzelf (maar ook Ruud Hendriks en Ad Ossendrijver maakte dezelfde fout) en daarna kwam de PVV en draaide hij 180 graden. En greep zn kans met mediabeleid toen Rutte 1 bij de PVV aanklopte. De rest is history.

 

(TIs weer een heel verhaal) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mooi Ruud dat je nu haarfijn uit de doeken hebt gedaan hoe het was.

Maar waar iedereen overheen "leest", ook hier,  is dat ie doende was met Clorfull Radio (multi culti)   en dat voor iemand met zijn politieke ambities.

 

En ja, Erik de Vlieger, daar weet Ad ook alles van volgens mij.

 

Maar ja, Ruud, Hans Wiegel zei eens tegen mij, ik kwam 'em best wel regelmatig tegen bij allerlei TROS programma's, als ik hem vroeg hoe is dat nou gegaan als we het over de zeezenders hebben.

"ach meneer Geleick, politiek hé......................."

24 minuten geleden zei radio tpot:

Was dat Rita Verdonk niet?

 

Theo

 

 

Zou kunnen, ik heb geen idee.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.