Spring naar bijdragen

VOO Hilversum 3 - 19-01-1979


Vincent

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Volgens mij zonk de Mi Amigo in 1980 en wel op 19/20 maart. Of heb ik het mis?

 

Toen zonk hij echt, 19 januari 1979 bijna.

 

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

1420. Veronica H III about the Mi Amigo which is sinking 19‑1‑79                   5’

 

Weet niet of dit tijdens de Top 40 was...…………….

 

Kan ook tijdens de ABTT (1900-2000) zijn. Heeft iemand die ook voor mij?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Paul de Haan

Melden Bericht 2 Citeer Bericht 2

3 Reactie door Hans Brouwers 21-03-2007 06:58

Members

Offline

Geregistreerd: 07-01-2007

Berichten: 722

Re: Is het nu 19 of 20 maart 1980?

Toch even een paar kanttekeningen bij het verhaal hierboven. Inderdaad is rond middernacht de zender uitgezet door Nick Richards. Daarna is men een half uur tot drie kwartier bezig geweest om aan boord van de Sheerness lifeboat te komen. Dat is de tijd die Steve Gordon noemt op 20 maart 1980 in het televisienieuws. Binnen 24 uur na het zinken dus, en nog vers in het geheugen. In de aangehaalde herinneringsuitzending uit 1985 heeft ook Nick het over drie kwartier. In beide gevallen dus niet "meer dan een uur". Toen men een minuut of tien aan boord van de reddingsboot was, kwam de melding van diens bemanning dat de "lichten uit waren gegaan". Dat betekende dus dat de generatoren door het water bereikt waren, en uitgegaan. Daarop is besloten om weg te varen. Ook dit komt uit (onder meer) de aangehaalde uitzending met Nick Richards. Men is dus niet anderhalf uur in zwaar weer in de buurt gebleven. Moet je ook niet willen, denk ik. De mv Mi Amigo is uiteindelijk een paar uur later volledig gezonken. Voor eens en voor altijd: op 20 maart 1980

  • Vind ik leuk 1
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 41 minuten melding van Bart. Dit zou het kunnen zijn waar ik naar op zoek ben. Hoop nog wel op de top 40 uitzending om het zeker te weten. 

 

Tony Allan nam om 15:10 UK tijd die middag contact op met de kustwacht en naar aanleiding hiervan vertrok er niet veel later een lifeboat uit Ramsgate om de opvarende van boord te halen. Lex zou er nog melding van gemaakt kunnen hebben maar wil een bevestiging of hij het wel of niet heeft gedaan. 

 

Overigens: spreekt Stan Haag niet de spot in over het optreden dat weekend van Annette van Trigt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gaat mij niet specifiek over het zinken van Mi Amigo, hoe triest ook, maar als iemand die Top 40-opname van 19-1, de derde op vrijdagmiddag, toevallig heeft, ben ik zeer geinteresseerd. 

Op 9-6-2020 om 13:26 zei dave76:

Ik ga luisteren.

Wil je dat halfuurtje beschikbaar stellen, Dave?

 

dank Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.