Spring naar bijdragen

'Het echte verhaal'


Aanbevolen berichten

Ik vond bij toeval in een oude nieuwsgroep een posting van Juul, waarin hij voorstelde  om maar eens 'het echte Veronica verhaal' te gaan publiceren. Dit was 16 november 2000. Inmiddels is het echte verhaal geschreven en zijn we bijna 20 jaar verder...

 

Salut Leendert

 

Beste vrienden,
Ik ken Hans Knot aardig en het is een aardige man.
Maar ik heb nog al wat aanvullingen op de boekjes betreffende het Veronica
verhaal. Het brengt hem wellicht als "autoriteit" in een wat
ongemakkelijke positie.  En het jammere is nu dat Hans er weinig voor
voelt om enige correctie's aan te brengen! Kijk en dit vind ik nu jammer.
Want het netto resultaat is nu dat een aantal zaken en het zijn er nog al
wat "verkeerd de geschiedenis ingaan!".
er kunnen nu 2 dingen gaan gebeuren:
1. Ik publiceer hier de de zaken die in het boekje "schuren langs de
waarheid" in de  boekjes van Hans.
2. We  (een paar oud-Veronica mensen) gaan zelf een internetsite maken
inclusief niet downloadbaar geluid (liquid audio bijv) waar het echte
verhaal op staat.
En met die voorbereidingen zijn we bezig. Want wie waren er nu bij? ; Ad
Bouman, Juul Geleick of Hans?
Dat bedoel ik!!!!

Juul

-- 
Juul Geleick

TROS Radio & Television
the Netherlands

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels hebben Hans en ik diverse gesprekken gevoerd in de afgelopen 20 jaar en "we zijn nader tot elkaar gekomen".

 

Ik was de posting helemaal vergeten.Wel een sterke posting, dat wel.  Goh, ik was nog vol op betrokken in het arbeidsproces en in de baas z'n tijd geschreven zie ik.........."nog 4 jaar te gaan".

Het was het jaar dat oud Veronica collega's Sytze en Anneke trouweden op 31 augustus in Oud Valkeveen.

Daar besloten Ad en ik dat we maar eens echt moesten gaan archiveren.

 

Dat je daar naar gaat zoeken Leendert, niks anders te doen?

 

En nogmaals, tussen Hans en mij is het allemaal goed gekomen............en nu is het "echte verhaal"  te lezen op onze website.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een sterke posting. Hans en ik kennen elkaar al 50 jaar en als we een discussie krijgen draait dat eigenlijk om hetzelfde als Juul beschrijft. "Hoe belangrijk is het dat de beschreven feiten juist zijn". Maar Hans en ik komen er ook altijd uit. Na mijn scheiding heb ik met Hans een heel goed gesprek gehad in zijn achtertuin wat mij verder heeft geholpen. Belangrijker dan de discussie of de Mi Amigo op donderdag 29 of vrijdag 30 augustus 1974 naar Engeland voer...………

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Dat je daar naar gaat zoeken Leendert, niks anders te doen?

 

Dag Juul,

 

Ik schrijf 'bij toeval' gevonden. Ik was op zoek naar iets heel anders. Vond het wel een opmerkelijke posting. Niet op persoonlijke titel, maar uit hoofde van de TROS. Je ondertekent daar namelijk mee. Of was dat een vergissing?

 

Juul Geleick

TROS Radio & Television
the Netherlands

 

 

De afgelopen twintig jaar hebben diverse mensen uit de zeezenderwereld  'het echte verhaal' geschreven. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Voortschrijdend inzicht en nieuwe feiten blijven borrelen. Niet in de laatste plaats door het internet.

 

Zo zal ook de 'waarheid' over Ronan O'Rahilly  dit jaar het levenslicht mogen aanschouwen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Leendert,

je schrijft:

"Niet op persoonlijke titel, maar uit hoofde van de TROS. Je ondertekent daar namelijk mee."

 

Heb je niet zoveel fantasie dat  het in je opkomt dat die ondertekening standaard in de de newswatcher stond? ( newswatcher gebruikte we toen ). Geen vergissing dus.

Je bent nu naar iets op zoek wat er niet is..............

Boudewijn de Groot maakte een liedje met daarin de zin ;

"Er staat niet wat er staat"........

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

Tijdens de zeezenderdag in Haarlem op 20 Maart 1999 gaf Juul al aan dat er ook nog een "andere kant" was aan het Veronica verhaal/gebeuren.

 

rdg8.jpg

 

Foto copyright Martin vd Ven.

 

 

 

Ik zal het even uitleggen voor degene die er toen niet waren anders is het zo'n  "los hangende"  opmerking die Ben plaatst.

De andere kant daarmee bedoelde ik dat het lang niet altijd leuk was. Vaak "ophef en vertier"

 

Hier een verslag van de Radiodag in het Haarlems dagblad.

 

 

screen 309.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Heb je niet zoveel fantasie dat  het in je opkomt dat die ondertekening standaard in de de newswatcher stond? ( newswatcher gebruikte we toen ). Geen vergissing dus.

 

Juul,

 

Je moet verder denken. Ik vind het onzorgvuldig , omdat je suggereert dat je dit namens de TROS schrijft.(newswatcher of niet)

 

Als er over twintig jaar een journalist nog eens in deze materie duikt, dan ziet hij een brief geschreven door 'iemand' van de TROS, die de waarheid over Veronica wil gaan vertellen. Denk je dat deze journalist het verband ziet?

 

En wat nu als je had gewerkt bij het Ministerie van Defensie , de VVD of Unilever en dat had er onder gestaan?

 

4 uur geleden zei Juul:

Je bent nu naar iets op zoek wat er niet is..............

Boudewijn de Groot maakte een liedje met daarin de zin ;

"Er staat niet wat er staat"........

 

Er staat wel, wat er staat. Ik kan er niets anders van maken, hoe zeer ik ook een fan van Boudewijn de Groot ben...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leendert je gaat voorbij aan datgene waar mijn reactie op het verhaal over gaat. De inhoud, die was belangrijk.

(en dat is dus uitgesproken tussen Hans en mij zoals ik al schreef)

 

Ga je nu alles dat op Internet staat erbij halen. Kom op zeg.  We zijn 20 jaar verder zeg.

En ik heb niet gewerkt bij Ministerie van Defensie , de VVD of Unilever, dat moge dus duidelijk zijn.

Iets dat er mee te maken heeft. Ik heb sinds kort inzage in de archieven van B&G en als je dat ziet als het over zeezenders gaat.  Dan schrik je. En als ik dat nou eens niet corrigeer?

Lijkt het je niet verstandig dat jij alle onzin die over jouw zeezender periode geschreven is gaat corrigeren?

Hans schreef toch ook zaken die het kenmerk RUG droegen? en die zitten ook zo in de archieven van B&G.

Ik vind dat je nu een discussie een kant opstuurt die volstrekt onbelangrijk is.

Gaan we nu elke posting van iedereen hier langs de meetlat leggen?

Begin dan maar vast.

Nogmaals, Inhoud Leendert daar ging het over en die klopt als een bus in m'n posting.

 

En jij heb toch denk ik  vast-standaard

"Salut Leendert"  in je browser staan?  

Of type je dat steeds opnieuw?

 

Ik ben over je reactie een beetje ( veel ) "pissig".

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Ik ben over je reactie een beetje ( veel ) "pissig".

Juul,

 

Je reageert als door een wesp gestoken. Je maakt het groter dan het is. De zakelijke onderschrijving viel me op. Niks meer, niks minder.

Natuurlijk gaat het over de inhoud, maar ik had een posting met een TROS  signatuur  nog nooit gezien. De journalistiek is ook het opmerkelijke te brengen.' Hond bijt man' is geen nieuws, Man bijt hond wel...

 

En het zal je verbazen, maar Salut Leendert, schrijf ik handmatig.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2020 om 08:22 zei Bo Lus:

Ton van Draanen zei het 30 jaar geleden al: kinderachtig

 

Bedankt voor het publiceren Bo.  Heb dit  artikel nog niet eerder onder ogen gezien. Ik heb met Ton bij Radio West gewerkt en frons na 30 jaar flink mijn wenkbrauwen. Zo ken ik Ton niet.

 

Ik vind het een opmerkelijk interview. Enerzijds heeft hij als fan alles van de zeezenders bewaard en er later ook over geschreven. Anderzijds denigreert hij de zeezender liefhebber. 'Allemaal nostalgie, Hilversum is beter.' Het lijkt wel of Ton zich schaamt voor zijn eigen hobby, waar hij zoveel jaren plezier van heeft gehad.

 

Ik wil hem een beetje in bescherming nemen, want ik denk dat we zijn opmerking in de tijd moeten zien. Het zeezendertijdperk kwam  in 1990 ten einde. Dan is teren op herinneringen normaal. Zeker op een radiodag  in Haarlem.

 

Van Draanen heeft natuurlijk niet helemaal ongelijk. Radio maken was  inderdaad een vorm van je brood verdienen.  Dat klopt, maar het grote geld was echter aan een enkeling besteed en  dat kwam niet door de zeezenders, maar door eigen zakelijk inzicht. Van Kooten heeft bij Veronica niet veel verdiend, wel toen hij opstapte en voor zich zelf begon. En dat was met Lex Harding ook zo. Pas NA de zeezenders heeft Harding zijn grote geld gemaakt. Met de  opmerking over het grote geld , slaat Ton  dus de plank mis.

 

Het geluid vanaf de Ross Revenge in 1990 was inderdaad niet best, maar in 1983 was het  zelfs beter dan de Hilversumse AM zenders lieten horen. Radio Caroline had een ontzettend helder en mooi geluid. Dus ook hier is de opmerking over slecht geluid van Ton niet op zijn plaats.

 

Afgeven op veertigers die het jaren zestig gevoel van hun jeugd  herinneren, vindt van Draanen kinderachtig. Hilversum maakt immers betere radio is zijn overtuiging.

 

Hebben we hier te maken met:

1) 'afvallige',

2) een verdwaalde geest  

3) een realist?

 

Zeg het maar. Ik ga voor optie één, de 'afvallige.' Op de foto uit 2007 vlnr: Rob Olthof, Hans Knot, Ton Van Draanen

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCF1401.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij dit soort kranten interviews is de nuance natuurlijk vaak ver te zoeken.

Er moet ge-edit worden en dan heb je al snel dat dingen er anders staan dan ze gezegd zijn.

Natuurlijk, ik was er niet bij, maar weet uit ervaring dat dit vaak de praktijk is.

Ik weet niet beter dan dat Ton vroeger zo'n beetje alles verzamelde.

Ik heb hier nog een gesproken brief van hem liggen aan Mi-Amigo waar hij een door hem gemaakte serie frequentie jingles liet horen.

Toen de Top 40 12 1/2 jaar bestond kwam het meeste geluidsmateriaal uit zijn archief.

Ik heb hem voor het laatst gesproken in 1992 toen ik voor Holland FM de formule van zijn KRO kindje 'Tijd voor toen' wilde gebruiken.

Maar dat mocht niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.