Spring naar bijdragen

Ons archief, de opbouw


Juul

Aanbevolen berichten

Beste Juul, uiteraard had ik jouw digitaliseringsverhaal al eens gelezen maar het blijft enorm indrukwekkend hoeveel werk daar in is gaan zitten. Door de jaren heen heb ik al honderden, zo niet duizenden radio-uren verzameld, maar mijn "angst" is dat met het overdragen aan Beeld en Geluid het slot er op gaat.

Ik denk dat velen er wel geld voor over hebben om een openbaar domein in stand te houden, waar je bijvoorbeeld wel van kunt downloaden maar waarin je niet kunt muteren. Hebben jullie dat ook overwogen? Of hebben jullie in de overeenkomst met B&G een clausule waarin de toegankelijkheid geborgd is? In ieder geval top dat jullie actie hebben ondernomen om dit erfgoed voor de toekomst te bewaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een paar maanden klaar met digitaliseren. Een paar vage bandjes waren er nog. Dus de  REVOX-PR99 kon weg en alles was via de "oude" maar nog prima werkende iMAC naar het archief geschreven.

 

Klaar is Kees" ! ( of eigenlijk Juul )

 

 

 

screen 310.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat klopt niet, of je moet bedoelen dat mensen het van onze stream "geleend" hebben. Dat mag dus niet. Maar daar is ook door Ad ruime compressie op toegepast. En die ruimere compressie stond niet op de masters.  En die zijn er ook nog in wav of in het geval van Apple in AIFF  kwaliteit.

 

Dan daarbij zijn er nog zoveel items die niet de buitenwereld gezien-gehoord hebben.

In het verleden in de VOO periode, zijn er wel veel mensen over de vloer geweest die e.e.a. "geleend" hebben. Ja, dat ligt ook een beetje aan de VOO mensen die alles maar lieten rondzwerven.

Als ik nu wel eens wat uitleen verbind ik daar altijd voorwaarden aan en ik kijk aan wie ik wat uitleen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie, Juul. Het zou leuk zijn om ooit eens een overzicht te zien van alle programma's en andere geluidsitems die op band bewaard zijn gebleven. Of bestaat dat al? Ik ben zeker geen 'expert'.

 

De mate van compressie houdt me bij die oude radioprogramma's nooit zo bezig, eerlijk gezegd. Tenzij het heel erg blikkerig of mat begint te klinken.

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.