Spring naar bijdragen

Felix Meurders


Marcel Ampt

Aanbevolen berichten

Op 25-6-2020 om 02:56 zei hartoghenk:

Please login or register to see this link.

 

Beste Marcel.

 

Hier het een en ander van de NHP  jingels en tunes.

 

Groetjes Henk.

Hallo Henk,

In je file staat Charles Fox dat numer komt van Please login or register to see this link.

De film Foul play. Dan kan je dat even aan vullen.

Groetjes

Dyo

Aussieland

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dank, Rauhfaser en Hartoghenk voor die heerlijke jingles rond de Nationale Hitparade / Felix Meurders....Paul Mauriat, bezorgt me telkens weer kippenvel....(voor mij) zo verbonden aan een tijd die niet meer is....waarbij als (puber)jongetje gekluisterd zat aan de radio als hij elke week weer langs kwam: De Nationale Hitparade met de onovertroffen Felix Meurders....

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-6-2020 om 20:56 zei hartoghenk:

Please login or register to see this link.

 

Beste Marcel.

 

Hier het een en ander van de NHP  jingels en tunes.

 

Groetjes Henk.

Ha Henk, al had ik er al een paar, helemaal in de roos, die saxofoonfiller herinner ik me ook goed uit de periode dat ik net ging luisteren, 1976/'77. Felix slaagde er door dit soort dingen in een programma waarin de platen 'schoon' werden gedraaid toch snelheid mee te geven.  
Een andere die ik nog zoek ik een jingle van Peter Holland voor de NH 'Denk eraan: verzoekjes voor dit programma, uitsluitend via de erkende platenhandel'. Dit was met een klassiek thema op de achtergrond. Volgens mij een heel bekende compositie, maar ik zit niet zo in de klassieken.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei johan:

Heb een vraag de saxafoonfiller  is deze filler ook gebruikt bij de zeezenders?

 

Ik dacht het niet.

 

5 uur geleden zei rauhfaser:

die saxofoonfiller herinner ik me ook goed uit de periode dat ik net ging luisteren, 1976/'77. Felix slaagde er door dit soort dingen in een programma waarin de platen 'schoon' werden gedraaid toch snelheid mee te geven.

 

Klinkt inderdaad lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-6-2020 om 15:29 zei rauhfaser:

Aansluitend:

 

Ik ben al een tijdje van plan om een lijst te maken van de vele zeer creatieve (en creatief gebruikte)

fillers (en van platen gemaakte jingles) die Felix gebruikte in de Nationale Hitparade op vrijdag, aangezien het meeste volgens mij van handelsplaten kwam, slechts in beperkte mate van library-platen. 
Ik zal een aantal fragmenten plaatsen met de vraag of de gebruikte plaat wordt herkend.

Deze bijvoorbeeld (tune nieuwe binnenkomers): 
 

 

groet, Edwin 

Dit nummer was begin jaren '80 ook de tune van AVRO's Fietscross geweest. 

 

Groeten, Arnold. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-6-2020 om 11:43 zei rauhfaser:

Ha Henk, al had ik er al een paar, helemaal in de roos, die saxofoonfiller herinner ik me ook goed uit de periode dat ik net ging luisteren, 1976/'77. Felix slaagde er door dit soort dingen in een programma waarin de platen 'schoon' werden gedraaid toch snelheid mee te geven.  
Een andere die ik nog zoek ik een jingle van Peter Holland voor de NH 'Denk eraan: verzoekjes voor dit programma, uitsluitend via de erkende platenhandel'. Dit was met een klassiek thema op de achtergrond. Volgens mij een heel bekende compositie, maar ik zit niet zo in de klassieken.

 

Edwin

Ik weet precies welke jij bedoeld Edwin maar deze heb ik helaas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie o wie weet toevallig hoe de tune heet die Felix Meurders gebruikte in het VIP spel op dinsdagmiddag tussen 12:30 en 13:30 uur bij de VARA op Hilversum 3. Dan begon hij met 1000 gulden (toen nog) en had hij vijf luisteraars die mochten raden wie er bij hem te gast was. Dat instrumentale muziekje wat daaronder zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei radiofan:

Wie o wie weet toevallig hoe de tune heet die Felix Meurders gebruikte in het VIP spel op dinsdagmiddag tussen 12:30 en 13:30 uur bij de VARA op Hilversum 3. Dan begon hij met 1000 gulden (toen nog) en had hij vijf luisteraars die mochten raden wie er bij hem te gast was. Dat instrumentale muziekje wat daaronder zat.

Helaas, geen idee, ik heb de jingle (inclusief de stem van Ad le Comte), wel 'schoon' voor je:

 

Please login or register to see this link.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-7-2020 om 14:04 zei rauhfaser:

Helaas, geen idee, ik heb de jingle (inclusief de stem van Ad le Comte), wel 'schoon' voor je:

 

Please login or register to see this link.

 

Edwin

 

 

Hieruit gemonteerd lijkt me. Luister op 19 seconden en 4.30 minuten in de plaat.

Gino Vannelli - Put The Weight On My Shoulders 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.