Spring naar bijdragen

Willekeurige jingles, waar komen ze vandaan?


Oever532

Aanbevolen berichten

Bij het nagaan van mijn collectie/playlist blijf ik dingen tegenkomen waar ik toch nieuwsgierig ben naar wie ze heeft gemaakt en waar ze vandaan komen. Heb al geprobeerd het een en ander uit te pluizen, tot nog toe zonder resultaat. Grootste deel komt uit een compilatie waarvan ik een aantal jingles wel heb kunnen achterhalen (voornamelijk PAMS en JAM), maar deze bleven over.

 

Hieronder een overzicht van deze jingles:

Please login or register to see this link.  (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend)

Please login or register to see this link.  (A Musical Must? Componist onbekend)

Please login or register to see this link.  (Hitpick, doet me denken aan iets van PAMS, maar ben hier niet zeker van)

Please login or register to see this link.  (It's a New one, mogelijk gebruikt bij hitparades)

Please login or register to see this link.  (Music A-Go-Go)

Please login or register to see this link.  (Number One)

Please login or register to see this link.  (Sometimes I Feel Like I Need A Little Soul)

Please login or register to see this link.  (Yesterday, niet de bekende Sonovox versie)

Please login or register to see this link.  (Oldie Revived, gebruikt bij BBC Radio 1 (naar mijn weten))

 

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei peellandfm:

 

Let's take time out for this 208 hitpick. 

Dat is van radio Luxemburg. Maar wie het gemaakt heeft, geen idee.

Radio Luxemburg? Nu ik het zo nog een keer terugluister hoor ik inderdaad 208 terug. Heb echt niet eerder geweten dat dit van Radio Luxemburg was, bedankt voor deze informatie. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-7-2020 om 23:11 zei peellandfm:

 

Let's take time out for this 208 hitpick. 

Dat is van radio Luxemburg. Maar wie het gemaakt heeft, geen idee.

 

Ben er gisteravond achter gekomen dat de jingle zelf uit het pakket 'Odyssey '70' van Pepper and Tanner komt. Hier is het origineel:
Please login or register to see this link.

 

Daarmee zijn in ieder geval twee van de jingles nu opgelost als in waar ze vandaan komen. Hieronder nog de jingles waarvan ik nog nieuwsgierig ben naar hun origine, met één jingle in een verbeterde kwaliteit.

Op 1-7-2020 om 00:01 zei Oever532:

Hieronder een overzicht van deze jingles:

Please login or register to see this link.  (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend)

Please login or register to see this link.  (A Musical Must? Componist onbekend)

Please login or register to see this link.  (Music A-Go-Go)

Please login or register to see this link.  (Number One)

Please login or register to see this link.  (Sometimes I Feel Like I Need A Little Soul)

Please login or register to see this link.  (Yesterday, niet de bekende Sonovox versie)

Please login or register to see this link.  (Oldie Revived, gebruikt bij BBC Radio 1 (naar mijn weten))

 

De Music a-Go-Go jingle doet mij eerlijk gezegd denken aan iets van PAMS, maar ik kan dat mis hebben...

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.