Spring naar bijdragen

jingle 'Top Box', waar komt koor vandaan?


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie weet waar het koor van de jingle 'Top Box' vandaan komt, het programma dat in '69 op Veronica International werd uitgezonden. Het klinkt als Frans Mijts, maar ik kom deze jingle nergens 'schoon' tegen. Benno van Jingleweb slaat er ook niet direct op aan. 

Het gaat dus om het gezongen gedeelte aan het eind.

Juul misschien?

 

Please login or register to see this link.

 

Groet, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei rauhfaser:

Hallo,

 

Wie weet waar het koor van de jingle 'Top Box' vandaan komt, het programma dat in '69 op Veronica International werd uitgezonden. Het klinkt als Frans Mijts, maar ik kom deze jingle nergens 'schoon' tegen. Benno van Jingleweb slaat er ook niet direct op aan. 

Het gaat dus om het gezongen gedeelte aan het eind.

Juul misschien?

 

Please login or register to see this link.

 

Groet, Edwin

 

 

Edwin, wat bedoel je met 'Top Box' ?

 

 

10 uur geleden zei rauhfaser:

Hallo,

 

Wie weet waar het koor van de jingle 'Top Box' vandaan komt, het programma dat in '69 op Veronica International werd uitgezonden. Het klinkt als Frans Mijts, maar ik kom deze jingle nergens 'schoon' tegen. Benno van Jingleweb slaat er ook niet direct op aan. 

Het gaat dus om het gezongen gedeelte aan het eind.

Juul misschien?

 

Please login or register to see this link.

 

Groet, Edwin

 

 

Benno slaat alleen maar aan als ie zelf iets nodig heeft schrijf ik kritisch.

 

 

 

 

10 minuten geleden zei pvanklei:

Jazeker. Staat ook op de inlay van de CD met alle Jinglepakketten Radio Veronica.

'De jingles kwamen destijds op 2 spoelen terecht: de eerste werd weer opgedoken, maar de tweede raakte aan het zwerven '.

 

 

 

Spoel is er niet meer maar de jingles wel, gelukkig.

 

 

screen 333.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Juul:

Spoel is er niet meer maar de jingles wel, gelukkig.

Jammer dat ze toen niet op de CD zijn gezet.

 

Please login or register to see this link. met stukjes uit 2 jingles uit het Mijts 2 pakket die niet op de CD staan.

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

 

Edwin, wat bedoel je met 'Top Box' ?

 

 

Spoel is er niet meer maar de jingles wel, gelukkig.

 

 

 

 

'Top Box was zo te horen de titrel van  het programma op Veronica International waarvoor deze jingle werd gebruikt. Zie mijn upload hierboven.

Please login or register to see this link.

 

De jingles zijn er nog? Als master?

 

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes.

 

"lang naar gezocht en toch nog gevonden, zat in het Juul Geleick deel van de dozen in het Veronica-archief, dat Juul en Ad na de close-down in 1974 elk voor een deel in de respectievelijke kofferbakken hadden gestopt. Helaas "klikken" de jingles een beetje, vanwege de rotte leaders en plakkende lassen op deze originele mastertape, waarvan dit een directe DAT-kopie is!

 KLIKKEN IS ER DOOR JUUL OP DE DVD VERSIE UITGEHAALD !"

 

Maar de tape kwam pas boven water nadat Jelle en Benno de CD uitbrachten.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Yes.

 

"lang naar gezocht en toch nog gevonden, zat in het Juul Geleick deel van de dozen in het Veronica-archief, dat Juul en Ad na de close-down in 1974 elk voor een deel in de respectievelijke kofferbakken hadden gestopt. Helaas "klikken" de jingles een beetje, vanwege de rotte leaders en plakkende lassen op deze originele mastertape, waarvan dit een directe DAT-kopie is!

 KLIKKEN IS ER DOOR JUUL OP DE DVD VERSIE UITGEHAALD !"

 

Maar de tape kwam pas boven water nadat Jelle en Benno de CD uitbrachten.

 

Heb je ze nog/ zou je ze willen delen, Juul?
Met de jingleweb-cd ben ik dan immers niet compleet?

 

Groet, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei rauhfaser:

Heb je ze nog/ zou je ze willen delen, Juul?
Met de jingleweb-cd ben ik dan immers niet compleet?

 

Groet, Edwin

 

Nee Edwin en anderen, en wel hierom.

We zijn druk doende met B&G om alles daar onder te brengen en dat ga ik niet doorkruisen. Want "afspraak is afspraak".....vind ik.

Ik heb alle verzoeken ook voor veel meer dingen niet gehonoreerd. Want dat is de laatste tijd erg veel.

Want heel veel mensen willen "alles compleet hebben". Ik heb er bijna een dagtaak aan anders.

Waar het kan, doe ik het maar in dit geval niet.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Juul:

 

Nee Edwin en anderen, en wel hierom.

We zijn druk doende met B&G om alles daar onder te brengen en dat ga ik niet doorkruisen. Want "afspraak is afspraak".....vind ik.

Ik heb alle verzoeken ook voor veel meer dingen niet gehonoreerd. Want dat is de laatste tijd erg veel.

Want heel veel mensen willen "alles compleet hebben". Ik heb er bijna een dagtaak aan anders.

Waar het kan, doe ik het maar in dit geval niet.

Hallo Juul,

 

Alle respect voor je standpunt.

 

Het zij zo. 

 

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

 

Nee Edwin en anderen, en wel hierom.

We zijn druk doende met B&G om alles daar onder te brengen en dat ga ik niet doorkruisen. Want "afspraak is afspraak".....vind ik.

Ik heb alle verzoeken ook voor veel meer dingen niet gehonoreerd. Want dat is de laatste tijd erg veel.

Want heel veel mensen willen "alles compleet hebben". Ik heb er bijna een dagtaak aan anders.

Waar het kan, doe ik het maar in dit geval niet.

 

De vraag is dan wel wat Beeld & Geluid met het materiaal gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Archiveren en dan kun je het "raadplegen". Moet jij toch weten Peter.

Mijn, ons, doel,  is altijd geweest om het te bewaren en dat mensen het later als wij er niet meer zijn kunnen raadplegen en er evt. over kunnen beschikken. En zoals je bij SB hebt kunnen lezen is dat ook het doel van Eppo.

 

Please login or register to see this link.

 

Of heb jij liever dat het bijvoorbeeld bij een particulier wordt ondergebracht? M.a.w. wilde jij het hebben?

Dan kan ik dezelfde vraag stellen als die jij hierboven stelt maar dan;" wat gaat Peter er dan mee doen?"

 

Dat is een zeer onzekere weg.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Juul:

Archiveren en dan kun je het "raadplegen". Moet jij toch weten Peter.

Mijn, ons, doel,  is altijd geweest om het te bewaren en dat mensen het later als wij er niet meer zijn kunnen raadplegen en er evt. over kunnen beschikken.

Ja dat weet ik Juul. Het is goed dat jullie het bij B&G ondergebracht hebben alleen weet ik zeker dat er een aantal verzamelaars hier graag een kopietje van die jingles willen hebben. Dat is nou eenmaal het doel van het verzamelen. Proberen iets zo compleet mogelijk te maken.

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2020 om 23:37 zei rauhfaser:

 

'Top Box was zo te horen de titrel van  het programma op Veronica International waarvoor deze jingle werd gebruikt. Zie mijn upload hierboven.

Please login or register to see this link.

 

De jingles zijn er nog? Als master?

 

 

 

Zegt hij dat echt, 'Top Box'? Wat betekent dat dan? Eerlijk gezegd heb ik dat nooit goed kunnen verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peter,

 

Als ik alle verzoeken die ik krijg moet honoreren  heb ik er een dagtaak aan. En ik wil er een keer van af. De leeftijd klok telt door voor ons.

Dat geldt ook voor Ad. En gelukkig hebben we Niels nog die zijdelings ook betrokken is bij B&G en ook precies ons archief kent.

 

 

Alles dat ik wel wil delen is hier op dit forum te vinden.

Maar het is toch raar als wij ons archief overdragen aan B&G en zeggen "Oh ja, bij Peter xxxx is het ook nog". En alle andere verzamelaars..........

Me dunkt, ik help iedereen hier al zoveel mogelijk met info. Maar het is ondoenlijk om alle audiomateriaal voor verzamelaars ter beschikking te stellen.

En wat is nu het probleem? Die verzamelaars kunnen toch t.z.t terecht bij B&G ? Of is dat te veel werk?

 

Ik heb ruim 700 DAT tapes en al dat spul is ooit door mij en Ad beschreven op een manier zodat wij weten wat er bedoeld wordt. Maar als ik dat zo bij B&G naar binnen gooi komt er voor wat betreft de achtergrond niks van terecht. En daar ben ik nu al maanden, meestal alleen, mee doende.  Dat heb ik op me genomen. En vergeet niet  alle documenten...............duizenden. Want zonder dat is het archief in mijn optiek niet compleet.

Want zeg nou zelf, als ik dit bij B&G neerzet wat gaat een "drs" archivaris daarvan maken?

Daar zit toch een verhaal achter?

 

 

 

 

screen 335.jpg

 

 

screen 337.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er lang over nagedacht, maar toch besloten om te reageren.

 

Een tijdje geleden zag ik dat men bij B&G een (video)tape had liggen met allemaal commercials uit begin zeventiger jaren. Op die tape stonden een aantal Drum reclames, waar ik wel graag een kopie van zou willen hebben (nostalgie, jeugdherinneringen, etc). Ik weet dat B&G 19.95 Euro per item dat je aanschaft rekent, dus ik vroeg of ik een kopie van die tape kon krijgen voor 19.95 Euro. Het antwoord was dat ik elke reclame op die tape afzonderlijk voor 19.95 per stuk kon kopen, dat wil zeggen wanneer de rechthebbende toestemming zou geven. En om nou 19.95 Euro te betalen voor een spotje van 6 seconden, ik heb besloten dat niet te doen.

 

Ik hoop oprecht voor Peter dat hij, als alles is ondergebracht bij B&G, deze jingles niet voor 19.95 Euro per stuk hoeft te kopen.

 

Ik weet niet welke kant B&G opgaat, maar ik hoop dat ze een voorbeeld aan de Spanjaarden nemen. Op de website van RTVe zijn heel veel oude programma's te vinden en die kun je allemaal gratis bekijken. Zo hoort 't naar mijn idee en niet tegen een tarief van 19.95 Euro per item. Dat is niet meer van deze tijd.

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Ben:

Ik heb er lang over nagedacht, maar toch besloten om te reageren.

 

Een tijdje geleden zag ik dat men bij B&G een (video)tape had liggen met allemaal commercials uit begin zeventiger jaren. Op die tape stonden een aantal Drum reclames, waar ik wel graag een kopie van zou willen hebben (nostalgie, jeugdherinneringen, etc). Ik weet dat B&G 19.95 Euro per item dat je aanschaft rekent, dus ik vroeg of ik een kopie van die tape kon krijgen voor 19.95 Euro. Het antwoord was dat ik elke reclame op die tape afzonderlijk voor 19.95 per stuk kon kopen, dat wil zeggen wanneer de rechthebbende toestemming zou geven. En om nou 19.95 Euro te betalen voor een spotje van 6 seconden, ik heb besloten dat niet te doen.

 

Ik hoop oprecht voor Peter dat hij, als alles is ondergebracht bij B&G, deze jingles niet voor 19.95 Euro per stuk hoeft te kopen.

 

Ik weet niet welke kant B&G opgaat, maar ik hoop dat ze een voorbeeld aan de Spanjaarden nemen. Op de website van RTVe zijn heel veel oude programma's te vinden en die kun je allemaal gratis bekijken. Zo hoort 't naar mijn idee en niet tegen een tarief van 19.95 Euro per item. Dat is niet meer van deze tijd.

Eens!
(Maar we hebben deze hele discussie al eens met z'n allen gevoerd toen in april bekend werd dat Juul en Adje hun 'nalatenschap' aan B+G overdoen, dus ik ga dat allemaal niet herhalen.)
 

 

 

Edwin

12 uur geleden zei Juul:

Archiveren en dan kun je het "raadplegen". Moet jij toch weten Peter.

Mijn, ons, doel,  is altijd geweest om het te bewaren en dat mensen het later als wij er niet meer zijn kunnen raadplegen en er evt. over kunnen beschikken. En zoals je bij SB hebt kunnen lezen is dat ook het doel van Eppo.

 

Please login or register to see this link.

 

Of heb jij liever dat het bijvoorbeeld bij een particulier wordt ondergebracht? M.a.w. wilde jij het hebben?

Dan kan ik dezelfde vraag stellen als die jij hierboven stelt maar dan;" wat gaat Peter er dan mee doen?"

 

Dat is een zeer onzekere weg.


Beste Juul,

Je refereert aan afspraken met B+G, die je weerhouden om materiaal (wat je zelf neem ik aan ook nog op de hade schijf hebt staan) te delen met ons vanwege de aanstaande samenwerking/ overdracht aan B+G. 'Afspraak is afspraak', schrijf je letterlijk. Dat wekt de indruk dat zij niet willen dat je het materiaal met 'derden' deelt. Dat zou ik zeer kwalijk vinden. 

Want laten we wel zijn: wie zijn die derden? Dat is het handjevol freaks op deze site. Meer gedetailleerd geïnteresseerden zijn er op dit moment echt niet in Nederland. 

Natuurlijk is het goed dat het materiaal is veiliggesteld voor als wij er allemaal niet meer zijn. Maar als uit dat clubje freaks mensen anno nu opstaan die roepen 'Alsjeblieft, mag ik ook...?' (en dan zonder de door Ben genoemde 'marktcomforme 🤑' tarieven), zou het fijn zijn als dat welwillend wordt benaderd.

 

Met alle respect als tijdgebrek/ geen zin of andere persoonlijke redenen er achter zitten. Dat is echter nietwat je schreef. 

 

Edwin

12 uur geleden zei Will Stevens:

 

Zegt hij dat echt, 'Top Box'? Wat betekent dat dan? Eerlijk gezegd heb ik dat nooit goed kunnen verstaan.

Dat meen ik te verstaan. Ik geef mijn mening voor een betere.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei rauhfaser:

Eens!
(Maar we hebben deze hele discussie al eens met z'n allen gevoerd toen in april bekend werd dat Juul en Adje hun 'nalatenschap' aan B+G overdoen, dus ik ga dat allemaal niet herhalen.)
 

 

 

Edwin


Beste Juul,

Je refereert aan afspraken met B+G, die je weerhouden om materiaal (wat je zelf neem ik aan ook nog op de hade schijf hebt staan) te delen met ons vanwege de aanstaande samenwerking/ overdracht aan B+G. 'Afspraak is afspraak', schrijf je letterlijk. Dat wekt de indruk dat zij niet willen dat je het materiaal met 'derden' deelt. Dat zou ik zeer kwalijk vinden. 

Want laten we wel zijn: wie zijn die derden? Dat is het handjevol freaks op deze site. Meer gedetailleerd geïnteresseerden zijn er op dit moment echt niet in Nederland. 

Natuurlijk is het goed dat het materiaal is veiliggesteld voor als wij er allemaal niet meer zijn. Maar als uit dat clubje freaks mensen anno nu opstaan die roepen 'Alsjeblieft, mag ik ook...?' (en dan zonder de door Ben genoemde 'marktcomforme 🤑' tarieven), zou het fijn zijn als dat welwillend wordt benaderd.

 

Met alle respect als tijdgebrek/ geen zin of andere persoonlijke redenen er achter zitten. Dat is echter nietwat je schreef. 

 

Edwin

Dat meen ik te verstaan. Ik geef mijn mening voor een betere.

Als je het wat vertraagd afspeelt versta ik gewoon TOP VIJF.

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B+G geeft de beste garantie dat de nalatenschap van Veronica in optimale omstandigheden wordt bewaard. Het is hun vak en er is echt geen enkele particulier die dat beter kan doen, al helemaal omdat zo'n particulier ook niet het eeuwige leven heeft.

 

Het belang van een aantal hobbyisten die nog deze of gene jingle missen is daaraan ondergeschikt, wat mij betreft. Dikke kans dat hun nazaten die zorgvuldig opgebouwde collectie wegmieteren, of dat hun mp3's over dertig jaar niet meer afspeelbaar zijn.

 

Hulde aan Juul en Ad!

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei pvanklei:

Ja dat weet ik Juul. Het is goed dat jullie het bij B&G ondergebracht hebben alleen weet ik zeker dat er een aantal verzamelaars hier graag een kopietje van die jingles willen hebben. Dat is nou eenmaal het doel van het verzamelen. Proberen iets zo compleet mogelijk te maken.

 

 

Op het moment dat je het compleet "hebt" val je wel in een gat :-)

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.