Spring naar bijdragen

Fillers Felix Nationale Hitparade (1976-1978_


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Wat een leuk zoekitem, Edwin. Mijn medewerking heb je hierbij. 


Het artikel dat ik eerder schreef op Jingleweb kan je wellicht een stuk verder helpen, daar staan er een paar op die jij niet bij jouw audio had staan, maar die je ongetwijfeld (her-)kent. Abba bijvoorbeeld, en ook Emerson, Lake & Palmer.  Zie Please login or register to see this link.

"Orkestfill met pauken" is inderdaad uit de Peergynt Suite van Grieg. 

 

Een paar jaar geleden hebben we het archief van Felix Meurders mogen overnemen. Zo'n beetje ALLES was daarin te vinden. Maar guess what?! Deze korte dingetjes zaten er niet in, en Felix heeft ook geen idee waar die zijn. Dus je actie is meer dan gewenst! 
Helaas vrees ik wel dat een behoorlijk deel productiemuziek is, waarvan we de herkomst moeilijk zullen kunnen vinden.

Hartelijke (radio-) groet!

Benno Roozen

Jingleweb

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 6-7-2020 om 14:22 zei rauhfaser:

Hallo,

Voor degenen die net als ik dol waren op de Nationale Hitparade met Felix Meurders op vrijdagmiddag (oktober '74 - december '78): ik ben op zoek naar de titels van fillers die Felix heeft gebruikt in zijn programma in die jaren. In de tijd dat hij platen 'helemaal' ging draaien (de nieuwelingen stijgers althans, de zakkers werden 'live' ingekort door met dubbele exemplaren bijna onhoorbaar een couplet over te slaan), zorgde Felix voor 'vaart' met die fillers.

Hieronder een paar losgeknipte voorbeelden. Sommige zijn redelijk 'schoon, bij andere zit hij er dwars doorheen.

 

Ik zou ze graag helemaal hebben en zoek dus plaattitels. Voor wie ze ook zoekt, misschien kunnen we elkaar helpen.

 

Edwin

DE VOORBEELDEN: 
Please login or register to see this link.

 

 

Edwin,

 

Die laatste (toetoetoedoe zoals jij hem noemt) is Happy Meeting van Bob Elger.

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-7-2020 om 20:40 zei RobKi:

"Korte afmaat" is ook gebruikt door die goed Engels sprekende NOS-technicus, met een tekst als 'Now. More music on the big Four Four Five'. 

Ik geloof dat die jingle vooral door de TROS werd gebruikt.

Dank voor de naam, die wist ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.