Spring naar bijdragen

Veronica maandag 26-08-1974 06.00 - 07.00


Aanbevolen berichten

 Inmiddels ben ik na driftig zoeken er achter hoe het zit.

Er zijn twee zaken misgegaan, alleereerst heb ik in het verre verleden de datum verkeerd in mijn dBase overgenomen vanuit de hele oude simpele dBase van Ad. Hij heeft in eerste instantie eind jaren 90 alle masters een nummer gegeven en dat was bij dit uur "1479".

Via dat nummer van Ad ben ik gaan zoeken in onze grote dBase en zie daar...............twee zaken die dus niet goed zijn.

Waarom? Ik heb geen idee, het was ook zoveel werk. 

 

1. de dbase van Ad.  Die is OK.

 

 

 

 

dbase ad.jpg

 

 

 

2. de grote dBase zoals we die nu gebruiken.  Met de twee "fouten".

 

 

 

 

dbase Juul.jpg

 

 

 

Nu moet ik op m'n gemak maar eens bekijken hoe ik dit oplos.  ( of niet)  Want het is tenslotte maar een no -stop uurtje en nauwelijks belangrijk zou onze Ad zeggen. En hij heeft een punt.

 

Ik denk dat ik nu weet hoe het zit, maar het is erg ingewikkeld om op te schrijven en uit te leggen.....

pffffffffffffffffffff

 

 

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Heb ik U aan het werk gezet meneer?

 

 

Nee, maar je weet hoe ik ben, het laat mij niet los. Want het klopt gewoon niet wat er in het verre verleden is gebeurd.

Nu weet ik niet hoe ik e.e.a. snel kan oplossen. Want in de dBase van Ad staat 25 aug. 6-7 weer niet. Die band is er dus niet dan denk ik......

En ik heb geen DAT recorder meer en al mijn DATjes liggen bij Niels maar daar zit ie niet bij. Dus bij Ad en die is hardstikke druk. En ik kom in deze tijd niet in de buurt van "Hillywood".

 

Maar voordat we de banden overdragen gaan er toch nog doorheen en ga ik wel zoeken, en dat wordt dan een hele klus.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juul:

Want in de dBase van Ad staat 25 aug. 6-7 weer niet. Die band is er dus niet dan denk ik...…

Dat zou kunnen. De studio bandjes die ik al sinds mensenheugenis zelf heb beginnen op 25-8-1974 om 07.00 uur terwijl "de aftelling" om 09.00 uur begint met "nog 153 uur". Daarvoor zou dus niet bewaard kunnen zijn.

 

Je mag mijn DAT recorder wel lenen als je hem nodig hebt Juul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een hele middag zoeken, nadenken en veel mail verkeer met Douwe ( "niet weer een mail met suggesties van Douwe hé").

Afluisteren en maar weer nadenken tijdens wandelen met Finnley en de dBase van Ad en van mij napluizen leverde de oplossing.

Als ik in 2005 de datum gewoon goed genoteerd had in de dBase dan was het "probleem" nooit ontstaan.

Het heeft niets te maken met het niet meer aanwezig zijn bij mij van de DAT tape.

En ik werd op het verkeerde been gezet omdat op de master band de uren aftel jingle niet stond. die hebben de heren a/b van de Norderney er voor gezet. En dat hoor je dan op de aircheck.

 

Volgens mij is het opgelost nu..................pff.

 

Nu weer aan mijn gewone archief werk.  "het lijkt wel ECHT werk".

 

Mooi weekend allemaal.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Juul:

Na een hele middag zoeken, nadenken en veel mail verkeer met Douwe ( "niet weer een mail met suggesties van Douwe hé").

Afluisteren en maar weer nadenken tijdens wandelen met Finnley en de dBase van Ad en van mij napluizen leverde de oplossing.

Als ik in 2005 de datum gewoon goed genoteerd had in de dBase dan was het "probleem" nooit ontstaan.

Het heeft niets te maken met het niet meer aanwezig zijn bij mij van de DAT tape.

En ik werd op het verkeerde been gezet omdat op de master band de uren aftel jingle niet stond. die hebben de heren a/b van de Norderney er voor gezet. En dat hoor je dan op de aircheck.

 

Volgens mij is het opgelost nu..................pff.

 

Nu weer aan mijn gewone archief werk.  "het lijkt wel ECHT werk".

 

Mooi weekend allemaal.

 

 

Haha, ja we hebben heel veel mails uitgewisseld deze week. Beiden geconstateerd dat hetgeen we zochten eigenlijk onbelangrijk maar ook onbegrijpelijk was en niet los kunnen laten...….…...bedankt Juul!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.