Spring naar bijdragen

vroege spot top 40 veronica


hans knot

Aanbevolen berichten

 

Champs – Limbo Rock. We grijpen nog even terug op een van de zeer vroege spots voor de Veronica Top 40 in 1967 ingesproken door Rob Out, die trouwens het twee uur durende programma toen ook presenteerde. In de spot zijn drie fragmenten van nummers te horen. Eerder noemden we al Sid Ramin met Blue Tango aan het begin van de spot en Peter Thomas met Raum Patrouille op het einde (zie beiden elders in de discografie). Het middenstuk in de spot blijkt een fragment te zijn van The Champs met Limbo Rock. Het is trouwens een song over de populariteit van het dansen van de limbo, die in 1961 voor het eerst op single verscheen.

 

Champs - Limbo Rock. Let's go back to one of the very early spots for the 1967 Veronica Top 40 recorded by Rob Out, who by the way also presented the two-hour program at that time. In the spot three fragments of songs can be heard. Earlier we mentioned Sid Ramin with Blue Tango at the beginning of the spot and Peter Thomas with Raum Patrol at the end (see both elsewhere in the discography). The middle part in the spot turns out to be a fragment of The Champs with Limbo Rock. By the way, it is a song about the popularity of limbo dancing, which first appeared on single in 1961.

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oow, dat is weer interessant Hans. Indertijd nooit gehoord, deze promo. Wat ik vreemd vind: de top-40 verkeerde in 1967 nog in de Joost den Draaijer-tijd, en op de Norderney-site lees ik dat Rob Out toen de Tipparade had overgenomen van Cees van Zijtveld. Ik vraag me af waarom niet Joost, maar Rob Out toen de top-40 deed (en wie dan de Tipparade?).

 

Overigens, achteraf gezien, een onprofessionele jingle in eeen opzicht: de stem van Rob Out zegt dat de top-40 wordt gepresenteerd door Rob Out. Jezelf aankondigen of promoten, daar vraag je normaal gesproken een collega voor. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.